Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 18:51

Ik heb trouwens ook bordjes ophangen aan de ingangen met ‘verboden terrein’, ‘prive’, ‘gelieve de paarden niet te voeren’... dus lijkt me op zich wel duidelijk :+
Ik heb de indruk dat het steeds minder voorzichtig is als dat duidelijk is? De persoon komt steeds verder op het terrein i.p.v. alleen aan de randen.
Ik ben net nog eens gaan controleren en heb nu gezien dat er meerdere palen gebroken zijn terwijl die nieuw zijn. Het kan toeval zijn, maar vertrouw het toch allemaal niet meer :+

My happy place is at the barn :D


Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:56

Is een wildcamera een optie? Die richten op de plaats waar je mestvorken staan?

Everything will be alright.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:58

Dat zou mij ook verontrusten. Ik zou alvast een melding doen bij de politie.

Tieneke
Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:05

TS, ik zou een extra bordje ophangen dat het verboden terrein is en dat je maatregelen zal treffen als dit blijft gebeuren (aangifte etc.).

01San
Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:08

Echt heel erg apart!

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:14

Zelf zou ik geen bordje ophangen, ik zou toch echt willen weten wie het was en me verstoppen totdat diegene komt.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 19:16

MirandaFuego schreef:
Zelf zou ik geen bordje ophangen, ik zou toch echt willen weten wie het was en me verstoppen totdat diegene komt.


Ik zie het al voor me... verkleed als zo een struik :')

My happy place is at the barn :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:25

Bij mij verdwenen dingen op de wei,ik heb ook een wildcamera opgehangen omdat de wifi niet werkte op die afstand plus een bordje er bij camera bewaking,sindsdien nooit geen last meer.
Maar een wildcamera kan je gewoon terug kijken en zie je wie je kruiwagen pakt.
Wel lief trouwens,bij mij mest er niemand vrijwillig.

Telpeva
Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:26

Ik zou denk ik ook een goed boeken pakken en een weekendje posten. Op een plek waar niemand jou kan zien, en waar jij wel overzicht hebt op de omgeving. Als je iemand ziet hoef je niet eens direct diegene aan te spreken, je kan ook een foto maken en thuis en met de buurvrouw overleggen of iemand de persoon kent.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:27

Toen ik nog vrijwilligerswerk deed, werd op een bepaalde buitenweide altijd veel “voer” over het hek gekieperd. Tussen aanhalingstekens, want restanten vis (kop, graten), beschimmelde groenten/fruit, beschimmeld brood en pasta met saus is voor geiten en schapen niet heel geschikt :+
Een van de vaste medewerkers is een paar straten verder in een kliko gekropen, kliko in de wagen gezet door een tweede medewerker en naar de weide gereden. Kliko uitgeladen door de andere medewerker en in het stalgebouw gezet. De kliko-medewerker is uit z’n kliko gekropen en heeft binnen gewacht. De andere medewerker heeft de beesten verzorgd en is toen met de wagen weggereden. Wel degene kunnen betrappen die het voer dumpte :)

Oy with the poodles, already

Majolen
Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:29

Wat vervelend! Trek niet te snel conclusies, want het hoeft niet altijd die vreemde enge vent te zijn.
Ik zou proberen op andere tijden even te controleren en inderdaad een camera?

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:31

Jazzie03 schreef:
MirandaFuego schreef:
Zelf zou ik geen bordje ophangen, ik zou toch echt willen weten wie het was en me verstoppen totdat diegene komt.


Ik zie het al voor me... verkleed als zo een struik :')

Misschien zo'n paardenpak, kun je gewoon op de wei! _O-

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

01San
Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:33

Majolen schreef:
Wat vervelend! Trek niet te snel conclusies, want het hoeft niet altijd die vreemde enge vent te zijn.
Ik zou proberen op andere tijden even te controleren en inderdaad een camera?

Misschien een penny meisje idd?

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:37

Klinkt wel als iemand met flink wat verantwoordelijkheidsgevoel haha! Indd een rare situatie. Ik hoop voor je dat het meevalt, dat het een oude bijrijder van het paard is geweest of weet ik veel. Niet netjes dat ze het niet gewoon komen vragen of er hulp nodig is of iig een gesprekje.

Sterkte ermee!

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:39

Ik zou niets doen.
Scheelt een hoop werk :P

Zonder dollen, dit is wel een bijzonder verhaal. Ben heel benieuwd wat eruit komt.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:40

Wildcamera's van de aldi doen al heel erg goed hun werk heb ik gemerkt. Ik zou eerder echt willen weten wie het is, want bordjes ophangen zou ik bang zijn dat hij/zij misschien wel afgeschrikt is maar dan kunnen ze natuurlijk het ook gewoon nog stiekemer gaan doen... liever weten. Wildcamera ophangen ergens in een boom of op je spullen richten en de camera goed verbergen. :j

SpeechLess
Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:58

dees_daan schreef:
Ik zou ook een briefje ophangen denk ik, misschien is het wel iemand die je kent maar waar je het niet van verwacht. Gewoon iets van "Bedankt voor het mesten maar zou diegene die dit doet zich willen melden bij nummer **? Wij willen ivm de veiligheid graag weten wie er tussen onze paarden loopt.'
Als daar niet op gereageerd word dan weet je in ieder geval dat het echt bewust niet gezegd is.

Dit zou ik ook doen inderdaad :j

Be the change you wish to see in the world.

Blackberry28
Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:06

Wie gaat er nu voor de lol vrijwillig een paardenweiland uit mesten? 8)7 Bij ons op stal was er vroeger echt bijna niemand zo gek om dat te doen als je het vroeg hoor, dus kan me niet voorstellen dat het een wildvreemde is eigenlijk.

Zou gewoon vragen of de buurvrouw een oogje in het zeil houdt. Kan het niet iemand zijn die normaal haar weides uit mest en denkt dat die van jou ook gedaan moeten worden? Een verzorgster/bijrijder?
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 06-11-19 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:06

ik zou ook willen weten wie het is. en wie zegt dat het bij mesten blijft? mischien berijden ze je paarden ook stiekem

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:07

Raar! Ik ben benieuwd of je er ooit achterkomt

raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:08

Jazzie03 schreef:
Ik heb trouwens ook bordjes ophangen aan de ingangen met ‘verboden terrein’, ‘prive’, ‘gelieve de paarden niet te voeren’... dus lijkt me op zich wel duidelijk :+
Ik heb de indruk dat het steeds minder voorzichtig is als dat duidelijk is? De persoon komt steeds verder op het terrein i.p.v. alleen aan de randen.
Ik ben net nog eens gaan controleren en heb nu gezien dat er meerdere palen gebroken zijn terwijl die nieuw zijn. Het kan toeval zijn, maar vertrouw het toch allemaal niet meer :+


Als kind had ik dat geïnterpreteerd als: je mag wel bij de paarden komen maar niet voeren.
Want als je niet bij de paarden mag komen hoeft er niet te staan dat je ze niet mag voeren .
Zo dacht ik echt op mijn 9e. Ik denk niet dat het iemand is die heel stiekem is. Omdat je steef s duidelijk ziet dat er iemand geweest is. Het wordt niet verborgen gehouden.
Zou ik er zelf blij mee zijn? Zeker niet.

Bij mijn paard wordt elk jaar de staart gewassen. Niemand die iets ziet. Vind ik ook niet fijn. Maar goed, ik heb een heel braaf paard en er zijn vaak veel mensen op stal. Dus maak me maar niet teveel zorgen. Maar leuk is het niet. Als ik ze ooit te pakken krijg wil ik wel weten welke shampoo gebruikt wordt. Want die is onwijs goed.

...

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:08

Er zijn meerdere weides zeg je, zijn die ook van verschillende eigenaars? Misschien heeft iemand een hulpje/verzorger aangenomen voor zijn eigen weiland, maar is de goede man of vrouw al dagen de verkeerde wei aan het uitmesten. :D

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:10

Heb je geen geheime aanbidder die dit zou kunnen doen?

Hele vreemde situatie in elk geval. Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wie het is en vooral waarom diegene dit doet.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

pmarena
Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:12

Bijzondere situatie! Misschien maar eens wat vaker komen na schooltijden? Beetje tussen schooltijd en avondeten ;)

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 20:24

OleJon schreef:
ik zou ook willen weten wie het is. en wie zegt dat het bij mesten blijft? mischien berijden ze je paarden ook stiekem


Dat lijkt me niet en anders had die persoon al in het ziekenhuis gelegen denk ik, die van mij vinden het meestal prima als ik er bij ben, maar een vreemd persoon alleen wordt niet zo gewaardeerd :+

pmarena schreef:
Bijzondere situatie! Misschien maar eens wat vaker komen na schooltijden? Beetje tussen schooltijd en avondeten ;)

Ik kan de paarden vanuit mijn de kamers boven zien en ben er meerdere uren per dag bij, maar ga wel nog vaker checken nu!


poetser schreef:
Heb je geen geheime aanbidder die dit zou kunnen doen?

Hele vreemde situatie in elk geval. Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wie het is en vooral waarom diegene dit doet.


Dat zou nog eens een goeie zijn _/-\o_
Hij heeft dan zeker mijn aandacht als hij graag weides uitmest <<)

Gini schreef:
Er zijn meerdere weides zeg je, zijn die ook van verschillende eigenaars? Misschien heeft iemand een hulpje/verzorger aangenomen voor zijn eigen weiland, maar is de goede man of vrouw al dagen de verkeerde wei aan het uitmesten. :D


Enkel ik en mijn buurvrouw huren de weides. Ik heb een heel goed contact met haar en we houden elkaar ook op de hoogte als er een nieuwe verzorgster is. Zij heeft er eentje, maar die komt niet meer en de verzorgster die hier komt vraagt dat altijd heel netjes :)

@raket: die van mij mogen ook wel eens gewassen worden :P ik zou er ook niet mee kunnen lachen! Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen paard en als iemand anders er dan mee begint te prutsen en er valt iets voor :n
Laatst bijgewerkt door Jazzie03 op 06-11-19 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

My happy place is at the barn :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers