Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Niqui
Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:33

Even een stipje gezet. Ik ben ontzettend benieuwd wie het doet. Paarden over hun toeren (wat de buurvrouw zei) klinkt trouwens wat minder..


Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:34

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dit mysterie zich verder ontwikkelt :')

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:38

Wat een raar verhaal! Ene kant heel chill dat iemand m'n wei komt uitmesten, andere kant zou ik het ook echt niet fijn vinden dat iemand zomaar op mijn terrein komt.

Ik zou denk ik toch een camera ophangen, dat je er wellicht echt achter komt wie het is. Als je een briefje ophangt schrikt diegene misschien en kom je er nooit achter (en ik zou daar te nieuwsgierig voor zijn :Y) ).

wend2009
Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:39

Vind dat briefje ook wel een idee
Wie weet
Ondertussen in de gaten houden.

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:35

Ninx schreef:
Ik zou ook de gezellige brief doen... Dikke kans dat het een senior is die het een leuk klusje vind.
Wie weet haal je er een leuke win/win situatie uit!


Dat senior zou natuurlijk kunnen... Hier verderop staan schapen. 2 of 3 jaar terug gebeurde het ineens dat iemand ze al gevoerd had, geveegd had en waterbakken gevuld. Gewoon allerlij kleine klusjes. Na weken van puzzelen bleek het te gaan om een vrouw met een vorm van dementie. Ze had zelf schapen gehad en dacht op slechte momenten dat het de hare waren en ging ze verzorgen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:37

Gillbo schreef:
Niet alles gelezen maar ik zou een gezellige brief ophangen dan je het zeer waardeert maar dat je graag zou willen weten wie deze kabouter met mestvork is.



Idd, laten we proberen om van het positieve eerst uit te gaan.

Zou zelf eerst een mix van emoties krijgen maar als het spul iedere keer terug gezet wordt lijkt het mij niet kwaadwillend. Al wil ik wel weten wie het is en ook waarom.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:37

Ach Veulen84 wat schattig. Zou ook echt iets voor mij zijn als ik dement ben en de paardjes zouden op merens lijken. Dat zou ik altijd laten gaan. Zo lief..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:40

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar vind je de mest nog wel terug op bijvoorbeeld de mesthoop? Of verdwijnt het gewoon?

Edit: ik zie nu je reactie over de mesthoop.

Heel aparte situatie...

*pum*

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:02

Er stond vroeger een pony in een wei bij ons in de buurt. Ik was een jaar of 10.
Ik zag het als mijn taak om goed voor deze pony te zorgen.. En kwam er dagelijks even. Had zelf een borstel gekocht waar ik de pony mee poetste en heb het water eens bijgevuld.
Nu ik er aan terug denk.. dat kon echt niet! Maar mijn ouders wisten niet meer dan dat ik af en toe die pony ging aaien en ik dacht serieus dat ik goed bezig was.
Het idee dat er nu een vreemd kind aan mijn paard zou zitten zou ik ontzettend niet kunnen waarderen.. :') Maar ik kan wel nog bedenken hoe ik als kind dacht. Niks kwaads in het zin, pure onwetendheid en jongheid.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:09

Ik denk een jong iemand niet zo maar poep gaat scheppen, die gaan eerder poetsen en zo.

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:11

pien_2010 schreef:
Ach Veulen84 wat schattig. Zou ook echt iets voor mij zijn als ik dement ben en de paardjes zouden op merens lijken. Dat zou ik altijd laten gaan. Zo lief..


Hebben ze ook gedaan, ze deed het zo netjes en er zat geen kwaad in. Mevrouw is een paar maanden later naar een verzorgingstehuis gegaan. Op aanraden van iedereen wel een plek waar ze ook beestjes hadden.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:39

Een wildcamera hangen?
Ben wel benieuwd wie het is.

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:02

Wat een spannend verhaal! Ik zou idd ook de "lieve" manier hanteren en niet je kruiwagen insmeren met iets ofzo. Een camera of briefje kan.

Het zou idd best kunnen dat iemand het voor de tuin gebruikt en zich van geen kwaad bewust is dat het wel eens gevaarlijk of ongewenst kan zijn. Een niet paardenmens denkt daar vaak niet over na.

Ik ga het topic volgens, ben heel benieuwd naar de afloop. Gevoel zegt dat het geen jonge penny is, dat het puur om de mest gaat.

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:05

Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij dit verhaal. Ik kan me echt niet voorstellen dat een wild vreemde bij jou in de wei mest gaat ruimen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

tootje71
Berichten: 5094
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:09

Of je broer heeft ook een bokt account en mest wel uit maar ontkent het en leest nu mee :=

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:30

_/-\o_
tootje71 schreef:
Of je broer heeft ook een bokt account en mest wel uit maar ontkent het en leest nu mee :=

Every accomplishment starts with the decision to try.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:46

Zo.n hulp wil ik ook wel, ik mag voorlopig nog niet naar mijn paarden.

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 18:12

Ok kleine update;
De kaboutertjes zijn niet geweest vandaag dus ik heb mijn eigen wei mogen uitmesten :+
Wel heb ik de kruiwagen nu in het licht gezien en zag dat er allemaal korte stukjes gras inzaten (zoals je na het grasmaaien hebt) en dat vind ik wel vreemd. Ik heb nergens anders gemaaid gras gevonden dus denk niet dat het aan de paarden gevoerd is.

Wat betreft verf of lijm aan de kruiwagen ga ik echt niet doen. Zolang ik niet de indruk heb dat ze mijn paarden kwaad doen of gebruiken wil ik het gewoon even afwachten om te zien of ik de persoon kan betrappen en even een gesprek met hem/haar kan hebben. :o

My happy place is at the barn :D

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:19

Iemand die de mest komt verzamelen voor de moestuin oid??? Een wildcamera is niet heel duur en kan je makkelijk instaleren

Edit::: gezien het gras, best mogelijk, kruiwagen mest komen ophalen, nog even wat gemaaid gazon erin vervoerd oid en de kruiwagen weer geretourneerd..?
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 07-11-19 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16222
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:25

Kan je je mestvorken niet even bij je huis neerzetten. Met een kruiwagen alleen komen ze niet heel ver :))

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:30

Ik moet denken aan een bokker. Wat had zij ook alweer gedaan. Iets van speciale verf in de staart ofzo? Of aan iets? Zodat ze diegene kon betrappen. Alleen dat topic heeft nooit een einde gekregen dacht ik :+

*Probeert te herinneren wat dat was*

Niet perfect is ook goed

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:30

Amado7 schreef:
Ik moet denken aan een bokker. Wat had zij ook alweer gedaan. Iets van speciale verf in de staart ofzo? Of aan iets? Zodat ze diegene kon betrappen. Alleen dat topic heeft nooit een einde gekregen dacht ik :+

*Probeert te herinneren wat dat was*

Die haar shampoo werd geleend. :))
Ze had ee spul in gedaan dat de staart blauw zou worden.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:33

Ik volg, ben wel erg benieuwd wie nu uiteindelijk vrijwillig staat te mesten..zou van die persoon best het telefoonnummer willen hebben. ;-)

Grapje, ik zou het ook niet leuk vinden als je verder niet weet wie het is en wat er met de paarden gebeurd als je er niet bij bent.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ibbel
Berichten: 49074
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:38

Er zijn denk ik maar twee reële opties:
of iemand (een nieuwe verzorger elders) heeft zich vergist en een tijdje de verkeerde wei uitgemest - dan zal die er nu wel achter zijn gekomen en zal het uitmesten over zijn
of een pennymeisje denkt indruk te maken en dient zich binnenkort aan met: "ik heb je wei een paar keer uitgemest, heb ik dat goed gedaan en mag ik nu de paarden verzorgen?"


Iemand die verse mest nodig heeft voor z'n moestuin is in het verkeerde seizoen bezig. Er groeit nu niets meer. Dus dat lijkt me stug. De meeste mensen die moestuinieren zijn niet zo stupide om in de winter te gaan bemesten.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:46

Heb je niet ooit ergens een advertentie opgehangen dat je een verzorgsters zoekt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, OmgiliBot en 125 bezoekers