Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BigOne
Berichten: 38192
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:25

En de eigenaar van de weides?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 20:28

bigone schreef:
En de eigenaar van de weides?


Die hebben het niet zo op paarden :')

My happy place is at the barn :D

Britta31
Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:30

Een oud verzorgster van het nieuwe paard?Die geen afscheid kan nemen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:31

Bij mijn paard wordt elk jaar de staart gewassen. Niemand die iets ziet. Vind ik ook niet fijn. Maar goed, ik heb een heel braaf paard en er zijn vaak veel mensen op stal. Dus maak me maar niet teveel zorgen. Maar leuk is het niet. Als ik ze ooit te pakken krijg wil ik wel weten welke shampoo gebruikt wordt. Want die is onwijs goed.[/quote]
_/-\o_

slokkie
Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:32

CalipsoLover schreef:
Wat een vreemde situatie. Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden, misschien wel goed bedoelt, maar er kan altijd iets gebeuren. Ik zou je zadelkast op slot doen en een briefje ophangen met een berichtje of een bordje 'privéterrein, mits je het terrein betreed eerst bellen op het nummer ..." of meer persoonlijk "Bedankt vreemde helper, maar zou je jezelf eerst even bekend willen maken op het nummer ... voor je terug mijn weide op kuist"

Edit: Ik zou toch ook terug die camera proberen installeren.

Of vraag zijn/haar's telefoonnummer zodat je weet waar je t bloemetje naar toe kan sturen.

Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
Alan Greenspan

Gezegd dat de liefde van een man door de maag gaat ben ik eigenlijk de hele dag aan het masturberen.

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:36

Wat een vervelende situatie. Ik zou mij echt heel erg ongemakkelijk voelen.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een keer meerdere dagen (of in ieder geval een hele dag) ergens op het weiland gaan zitten. Hopelijk kan je de geheimzinnige persoon ergens op betrappen en aanspreken.

IG: @arabierjoep

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 20:37

Britta31 schreef:
Een oud verzorgster van het nieuwe paard?Die geen afscheid kan nemen.


De vorige eigenaar heeft hem maar heel even gehad en het is echt ver dus eventuele verzorgsters gaan hier niet meerdere dagen komen mesten denk ik :o

My happy place is at the barn :D

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 20:38

Isabel_k schreef:
Wat een vervelende situatie. Ik zou mij echt heel erg ongemakkelijk voelen.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een keer meerdere dagen (of in ieder geval een hele dag) ergens op het weiland gaan zitten. Hopelijk kan je de geheimzinnige persoon ergens op betrappen en aanspreken.


Vrijdag heb ik een vrije dag dus dan ga ik me denk ik eens installeren :Y)

My happy place is at the barn :D

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:46

Citaat:
ja vind het ook creepy! een paar weken geleden heeft mijn papa een camera proberen plaatsen voor mij omdat ik graag de paarden wil kunnen zien als ik ergens anders ben, maar dat lukte niet omdat het heel de tijd storing gaf en het beeld super slecht was (is wel een goede beveiligingscamera).


Bij de wei geplaatst? Ik lees ergens dat je ze vanaf je kamerraam kan zien? Doet de camera het daar niet beter?

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 20:53

zigranta schreef:
Citaat:
ja vind het ook creepy! een paar weken geleden heeft mijn papa een camera proberen plaatsen voor mij omdat ik graag de paarden wil kunnen zien als ik ergens anders ben, maar dat lukte niet omdat het heel de tijd storing gaf en het beeld super slecht was (is wel een goede beveiligingscamera).


Bij de wei geplaatst? Ik lees ergens dat je ze vanaf je kamerraam kan zien? Doet de camera het daar niet beter?


Van de kamer kan ik ze in de herfst en winter zien omdat ik dan door een aantal bomen kan kijken. Als daar een camera geplaatst wordt zie je al snel enkel de bomen dus dat is niet ideaal.

My happy place is at the barn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:55

Het is dus niet je eigen weide? Even met de eigenaar overleggen of je cameras mag plaatsen.
Bordjes plaatsen met 'cameratoezicht', 'verboden toegang huppeldepup w.v.s.'

Ayasha
Blogger
Berichten: 57919
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:08

raket schreef:
Bij mijn paard wordt elk jaar de staart gewassen. Niemand die iets ziet. Vind ik ook niet fijn. Maar goed, ik heb een heel braaf paard en er zijn vaak veel mensen op stal. Dus maak me maar niet teveel zorgen. Maar leuk is het niet. Als ik ze ooit te pakken krijg wil ik wel weten welke shampoo gebruikt wordt. Want die is onwijs goed.

Serieus? :')
Is het een witte staart? Zo ja, als je er ooit achter komt, stuur even een PB'tje, hier een palomino merrie wiens staart pertinent weigert om wit te worden. _O- Als ik het geen mishandeling vond hing ik 'm in de javel. _O-

Maar serieus.... Dit is wel best een gekke situatie. Een paard dat gewassen wordt of gepoetst of gevlochten kan ik me nog wat bij voorstellen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou daar niet blij mee zijn want ze zitten aan/tussen je paarden en ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar ik kan me voorstellen dat bv een kind dat zou doen. Is immers leuk en contact met het dier...
Maar welke gek gaat in vredesnaam iemand anders zijn/haar weide uitmesten? Er loopt dus echt iemand rond die dat een dusdanig leuk klusje vindt dat ie dat stiekem komt doen? :?

Je zou toch denken dat zeker een dergelijk relatief onaangenaam klusje (in die zin dat er leukere dingen te doen zijn als je toch tussen andermans paarden gaat lopen.) gedaan wordt met bepaalde beweegredenen... Iemand die idd jou wil helpen. Maar alle beweegredenen die ik kan bedenken zijn er waar ik ook meteen bij denk "al die argumenten hebben alleen zin indien degene voor wie je het doet ook weet wie je bent."
Een aanbidder bv. maakt toch enkel "indruk" indien je weet dat ie het doet? :?

Welke gek gaat staan uitmesten zonder daar zelfs maar een bedankje voor terug te verwachten/erkenning van te krijgen en waar vind ik zo eentje? Alstie het graag stiekem doet, doe ik wel alsof ik 'm niet zie.

Heb jij zelf al iets gemerkt aan je paarden? Onrust of signalen dat die persoon ook aan hen zit?
Want het kan natuurlijk (gezien het toch al een gekke situatie is) dat hij of zij effectief álleen mest. En een hele gek ide, maar zit er een volkstuintje ofzo in de buurt? Wordt de mest ook op jouw mesthoop gegooid? (kan je dat op één of andere manier controleren?)
Wellicht komt iemand gewoon verse mest "ophalen"?

Mijn buren hebben hier vorig jaar bv een kruiwagen verse mest gevraagd voor hun moestuin. (ik heb geen ide of dat ook voordelig is maar dat maakte mij ook weinig uit, of ik die kruiwagen naar de mesthoop rijd of naar hun moestuin zal me een zorg zijn. De moestuin is zelfs dichter bij.)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:12

Een manier van stalken mischien, ik hoop het niet voor ts.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:18

Is het niet iemand die het weghaalt om land te bemesten?

Lijkt me heel sterk dat iemand zomaar vrijwillig weides komt mesten :+

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 21:28

Ayasha schreef:
raket schreef:
Bij mijn paard wordt elk jaar de staart gewassen. Niemand die iets ziet. Vind ik ook niet fijn. Maar goed, ik heb een heel braaf paard en er zijn vaak veel mensen op stal. Dus maak me maar niet teveel zorgen. Maar leuk is het niet. Als ik ze ooit te pakken krijg wil ik wel weten welke shampoo gebruikt wordt. Want die is onwijs goed.

Serieus? :')
Is het een witte staart? Zo ja, als je er ooit achter komt, stuur even een PB'tje, hier een palomino merrie wiens staart pertinent weigert om wit te worden. _O- Als ik het geen mishandeling vond hing ik 'm in de javel. _O-

Maar serieus.... Dit is wel best een gekke situatie. Een paard dat gewassen wordt of gepoetst of gevlochten kan ik me nog wat bij voorstellen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou daar niet blij mee zijn want ze zitten aan/tussen je paarden en ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar ik kan me voorstellen dat bv een kind dat zou doen. Is immers leuk en contact met het dier...
Maar welke gek gaat in vredesnaam iemand anders zijn/haar weide uitmesten? Er loopt dus echt iemand rond die dat een dusdanig leuk klusje vindt dat ie dat stiekem komt doen? :?

Je zou toch denken dat zeker een dergelijk relatief onaangenaam klusje (in die zin dat er leukere dingen te doen zijn als je toch tussen andermans paarden gaat lopen.) gedaan wordt met bepaalde beweegredenen... Iemand die idd jou wil helpen. Maar alle beweegredenen die ik kan bedenken zijn er waar ik ook meteen bij denk "al die argumenten hebben alleen zin indien degene voor wie je het doet ook weet wie je bent."
Een aanbidder bv. maakt toch enkel "indruk" indien je weet dat ie het doet? :?

Welke gek gaat staan uitmesten zonder daar zelfs maar een bedankje voor terug te verwachten/erkenning van te krijgen en waar vind ik zo eentje? Alstie het graag stiekem doet, doe ik wel alsof ik 'm niet zie.

Heb jij zelf al iets gemerkt aan je paarden? Onrust of signalen dat die persoon ook aan hen zit?
Want het kan natuurlijk (gezien het toch al een gekke situatie is) dat hij of zij effectief álleen mest. En een hele gek ide, maar zit er een volkstuintje ofzo in de buurt? Wordt de mest ook op jouw mesthoop gegooid? (kan je dat op één of andere manier controleren?)
Wellicht komt iemand gewoon verse mest "ophalen"?

Mijn buren hebben hier vorig jaar bv een kruiwagen verse mest gevraagd voor hun moestuin. (ik heb geen ide of dat ook voordelig is maar dat maakte mij ook weinig uit, of ik die kruiwagen naar de mesthoop rijd of naar hun moestuin zal me een zorg zijn. De moestuin is zelfs dichter bij.)


Ik vind het ook heel gek. Dat van die mesthoop is een goeie, ik ga dat morgen eens bekijken!

Veraaaaah schreef:
Is het niet iemand die het weghaalt om land te bemesten?

Lijkt me heel sterk dat iemand zomaar vrijwillig weides komt mesten :+


We hebben naast de weide een hele mesthoop dus lijkt me makkelijker om daar dan mest te gaan halen.

Bij mijn buurvrouw wordt trouwens niet gemest enkel op mijn stuk...

My happy place is at the barn :D

LadyUrsy
Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:31

Zo raar, hoop dat je (en wij ;-) ) er snel achterkomt wie hier achter zit.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57919
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:32

Mijn buren wilde echt vérse mest. Dus niet die van de mesthoop... Wat het verschil daarin is voor de moestuin weet ik trouwens niet (of er een verschil is.) want ik heb geen vragen gesteld. Ik heb gewoon gevraagd waar ze het wilde hebben. :') Maar het is voor nu even de meest positieve mogelijkheid die ik kan bedenken...

Verdere mogelijkheden zijn nog ver gezochter en ietwat verontrustend.

Ik hoop ook wel dat je ons op de hoogte houdt nu natuurlijk. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Katyatje
Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:37

Wat gek! Ik ben nu wel heel benieuwd wie het is en ik hoop dat het gewoon een behulpzame ziel is en geen engerd.

Bij ons kwam er ook een tijd een man mest halen omdat hij champignons kweekte, maar die kwam het wel vragen en haalde het gewoon van de mesthoop.

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 21:41

Ayasha schreef:
Mijn buren wilde echt vérse mest. Dus niet die van de mesthoop... Wat het verschil daarin is voor de moestuin weet ik trouwens niet (of er een verschil is.) want ik heb geen vragen gesteld. Ik heb gewoon gevraagd waar ze het wilde hebben. :') Maar het is voor nu even de meest positieve mogelijkheid die ik kan bedenken...

Verdere mogelijkheden zijn nog ver gezochter en ietwat verontrustend.

Ik hoop ook wel dat je ons op de hoogte houdt nu natuurlijk. _O-


Ik heb ook buren die soms verse mest willen en dan spreken we gewoon netjes af hoeveel kruiwagens ze willen en dan zorg ik dat de kruiwagens bij hen terecht komen :) dit doe ik zo al jaren en nog nooit problemen gehad.

My happy place is at the barn :D

Veldbloem
Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:21

Wat vreemd! Ik volg ook en hoop dat je er achter komt wie dat doet. ..

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:40

Jazzie03 schreef:
Ayasha schreef:
Mijn buren wilde echt vérse mest. Dus niet die van de mesthoop... Wat het verschil daarin is voor de moestuin weet ik trouwens niet (of er een verschil is.) want ik heb geen vragen gesteld. Ik heb gewoon gevraagd waar ze het wilde hebben. :') Maar het is voor nu even de meest positieve mogelijkheid die ik kan bedenken...

Verdere mogelijkheden zijn nog ver gezochter en ietwat verontrustend.

Ik hoop ook wel dat je ons op de hoogte houdt nu natuurlijk. _O-


Ik heb ook buren die soms verse mest willen en dan spreken we gewoon netjes af hoeveel kruiwagens ze willen en dan zorg ik dat de kruiwagens bij hen terecht komen :) dit doe ik zo al jaren en nog nooit problemen gehad.


Zouden zij het niet kunnen zijn? Man van de buurvrouw? Heb hier wel ervaring met ongenode gasten bij de wei, maar dat is meer voeren, aaien en de wei inlopen :\ Mensen zijn echt enorm brutaal. Nou is dat van jou heel vreemd omdat uitmesten van de wei niet echt leuk is om te doen.

[o]

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:44

ik vraag me meer af of ze dan niet meer doen dan dt.. rijden of longeren met je paarden.. weet ik het.. waardoor er ook palen breken?

The end

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:46

Heel raar! Ik volg ook want ik ben nu toch wel benieuwd wie het uiteindelijk is. Ik hoop tenminste dat je er achter komt!

Umbrella
Berichten: 15
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:48

Dat zou mij een onveilig gevoel geven. Ik denk ook dat een camera de oplossing is om er achter te komen wat er aan de hand is.

lalala_20
Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:56

Mijn eerste gedachte is een pennymeisje dat stiekem klusjes voor je doet, zodat ze straks misschien je paarden mag verzorgen? Dit is alleen niet helemaal de juiste manier om dat aan te pakken :P

Of je paarden zijn gestopt met poepen, dat is ook een mogelijkheid... :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009, Veldbloem en 89 bezoekers