Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zidore
Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:47

Vijftal kruiwagens is voor de moestuin erg weinig hoor. Voor een composthoop van paardenmest heb je minimaal 1 vierkante meter nodig (1 kuub) want dan kan het goed verteren door de hitte.

Als je slim bent zorg je dat hij al je mest meeneemt, maar dan wel inderdaad niet zelf van het land af laten halen als je dat niet fijn vind.

Gewoon nog een keer rustig met hem praten, alles uitleggen en goede afspraken maken. Doe er je voordeel mee. De meeste mensen hier betalen kapitalen om hun mest af te laten voeren of zitten er mee in hun maag...

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:59

Zidore schreef:
De meeste mensen hier betalen kapitalen om hun mest af te laten voeren of zitten er mee in hun maag...

Neeee :')

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:27

Jazzie03 schreef:
Het was inderdaad voor de moestuin en hij heeft een vijftal kruiwagen nodig gehad (wat ik ook veel vind).
Voor de mensen die zeggen laat hem 1x in de week komen mesten. De weide is echt mijn terrein en ik heb echt niet graag dat daar anderen op komen buiten mijn verzorgertjes onder toezicht dus dat ga ik niet doen ;)
Als ik bij de paarden ben is dat echt om even tot rust te komen :)
hij kan ze af en toe aan de draad komen aaien als de paarden dat willen, maar meer ga ik niet toelaten. Mijn vertrouwen heeft toch wel een deukje gehad en ik heb schrik dat als ik het dan wel eens toe laat er van geprofiteerd wordt. :o

Ik heb in mijn thuismilieu genoeg helpende handen dus heb hier momenteel geen behoefte aan ;)


Je hebt groot gelijk hoor. Het is jouw erf en het zijn jouw paarden. Jij bepaalt dus wat er wel en niet gebeurt.

Dieuwke_
Berichten: 4534
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:04

Blij dat je er achter bent, maar ik kan me voorstellen dat je er nog niet helemaal gerust op bent. En ook dat je geen dagbesteding wilt zijn voor zo'n iemand. Voor je het weet heb je ze elke dag over de vloer :=

Elisa2
Berichten: 36693
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:11

Jazzie03 schreef:
Het was inderdaad voor de moestuin en hij heeft een vijftal kruiwagen nodig gehad (wat ik ook veel vind).
Voor de mensen die zeggen laat hem 1x in de week komen mesten. De weide is echt mijn terrein en ik heb echt niet graag dat daar anderen op komen buiten mijn verzorgertjes onder toezicht dus dat ga ik niet doen ;)
Als ik bij de paarden ben is dat echt om even tot rust te komen :)
hij kan ze af en toe aan de draad komen aaien als de paarden dat willen, maar meer ga ik niet toelaten. Mijn vertrouwen heeft toch wel een deukje gehad en ik heb schrik dat als ik het dan wel eens toe laat er van geprofiteerd wordt. :o

Ik heb in mijn thuismilieu genoeg helpende handen dus heb hier momenteel geen behoefte aan ;)


Helemaal begrijpelijk, je hoeft ook niet voor deze man te zorgen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

pmarena
Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:41

Hier hebben we jaren vaste mensen gehad die jaarlijks een paar aanhangers vol met paardenstront kwamen halen, om onder te spitten en op hun composthoop te doen :j

Eight
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:11

Wat een spanning en dan blijkt het een bejaarde te zijn :)) ik zou er persoonlijk ook niet op zitten te wachten, maar fijn dat het niet iemand is met kwade bedoelingen

JameyDL
Berichten: 198
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:26

Nou mensen heel dit topic doorgelezen vol spanning wat was het intressant _/-\o_

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:26

Nou is het niet zo dat iemand perse leuk en onschuldig is omdat hij bejaard is hoor. Er bestaan bejaarden die absoluut niet deugen. Over het hier besproken geval kan ik vanuit de verte niet oordelen natuurlijk.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:44

anjali schreef:
Nou is het niet zo dat iemand perse leuk en onschuldig is omdat hij bejaard is hoor. Er bestaan bejaarden die absoluut niet deugen. Over het hier besproken geval kan ik vanuit de verte niet oordelen natuurlijk.

Ik had ook niet het idee dat TS nu wat meer tot rust was omdat de poepdief bejaard was. Bij mij kwam het over alsof ze nu wat rustiger eronder is omdat ze met de poepdief een gesprek heeft gehad + de informatie die ze uit dat gesprek kreeg + het succesvol kunnen aangeven wat ze wel en niet prettig ervaart.

Als het gesprek niet fijn was verlopen zou ze zich nu ook niet zo prettig voelen. Bejaard of niet.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:03

10 euro per kruiwagen rekenen }>

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:59

Zidore schreef:
Vijftal kruiwagens is voor de moestuin erg weinig hoor. Voor een composthoop van paardenmest heb je minimaal 1 vierkante meter nodig (1 kuub) want dan kan het goed verteren door de hitte.

Als je slim bent zorg je dat hij al je mest meeneemt, maar dan wel inderdaad niet zelf van het land af laten halen als je dat niet fijn vind.

Gewoon nog een keer rustig met hem praten, alles uitleggen en goede afspraken maken. Doe er je voordeel mee. De meeste mensen hier betalen kapitalen om hun mest af te laten voeren of zitten er mee in hun maag...

je weet toch helemaal niet hoe groot zijn moestuin is. Dus weet je ook niet hoeveel hij nodig heeft.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 11:03

JameyDL schreef:
Nou mensen heel dit topic doorgelezen vol spanning wat was het intressant _/-\o_

Blij dat ik wat mensen heb kunnen entertainen :')


Serenity350 schreef:
anjali schreef:
Nou is het niet zo dat iemand perse leuk en onschuldig is omdat hij bejaard is hoor. Er bestaan bejaarden die absoluut niet deugen. Over het hier besproken geval kan ik vanuit de verte niet oordelen natuurlijk.

Ik had ook niet het idee dat TS nu wat meer tot rust was omdat de poepdief bejaard was. Bij mij kwam het over alsof ze nu wat rustiger eronder is omdat ze met de poepdief een gesprek heeft gehad + de informatie die ze uit dat gesprek kreeg + het succesvol kunnen aangeven wat ze wel en niet prettig ervaart.

Als het gesprek niet fijn was verlopen zou ze zich nu ook niet zo prettig voelen. Bejaard of niet.


Ik denk dat dit de nagel op de kop is :o

My happy place is at the barn :D

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:15

Jazzie03 schreef:
Het was inderdaad voor de moestuin en hij heeft een vijftal kruiwagen nodig gehad (wat ik ook veel vind).
Voor de mensen die zeggen laat hem 1x in de week komen mesten. De weide is echt mijn terrein en ik heb echt niet graag dat daar anderen op komen buiten mijn verzorgertjes onder toezicht dus dat ga ik niet doen ;)
Als ik bij de paarden ben is dat echt om even tot rust te komen :)
hij kan ze af en toe aan de draad komen aaien als de paarden dat willen, maar meer ga ik niet toelaten. Mijn vertrouwen heeft toch wel een deukje gehad en ik heb schrik dat als ik het dan wel eens toe laat er van geprofiteerd wordt. :o

Ik heb in mijn thuismilieu genoeg helpende handen dus heb hier momenteel geen behoefte aan ;)

Zeer verstandig. Je weet maar nooit, je geeft een hand en ze pakken je arm. Het is je volste recht om duidelijk te maken dat er niemand op je terrein mag komen.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:37

Doe mij een paar van zulke behulpzame ouderen.Geen bejaarden,bejaarden zitten in een verzorgingstehuis,die kunnen geen werk meer doen.Bejaard klinkt zo oud. :)

In ieder geval fijn dat je nu weet wie er steeds op je weiland kwam,is al een hele geruststelling.

FB Groep Second Chance.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 38 bezoekers