Ongevraagde hulp op de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 17:04

ok... ik zit hier een beetje met een vreemde situatie.

Ik heb mijn paarden al meerdere jaren aan huis staan op een privéweiland achter ons huis. Deze weilanden huur ik samen met mijn buurvrouw dus wij zijn de enige personen die op deze weides komen. Vanaf de straat kan je niet zomaar bij de weides geraken (ligt in het bos daar staat nog omheining rond), tenzij je door de tuinen van de buren gaat.

De verzorging van mijn paarden doe ik zelf, maar af en toe helpen mijn mama en broer mij de weides uit te mesten.

Nu heb ik afgelopen tijd al vaker gemerkt dat de volle kruiwagen die ik achterlaat de volgende dag leeg is. Omdat mijn broer dit regelmatig doet zonder dat ik erbij ben zocht ik er niks achter. Dit is een paar keer geweest en na een tijdje viel het mij op dat de mestvorken op een andere plaats stonden dan normaal gezien. Kan gebeuren... ik dacht gewoon dat ik het vergeten was dat ik ze daar gezet had. Ook de zadelkamer was niet zoals ik hem achtergelaten had.

Gisteren kwam ik thuis van de les en zag ik dat de weides al gemest waren. Ik heel blij met mijn familie dat ze dat al voor mij gedaan hadden, maar ik had het er niet meer met hen over gehad.
Net kwam ik op de weide om de paarden te voeren en zag dat de weide wéér uitgemest was terwijl ik de hele dag ziek thuis ben geweest en mijn mama bij mij gebleven is, dus zij kon het niet gedaan hebben. Tijdens het voeren kwam mijn broer ook naar de wei en ik bedankte hem om al gemest te hebben...

Nu raad je het waarschijnlijk al, maar hij keek me aan alsof ik een grapje aan het maken was en zei ik héb helemaal niet gemest vandaag. Toen ik vroeg of hij gisteren de weide had gemest en hij zei ook van niet. Ik begon het al een beetje warm te krijgen en ben naar mijn ouders gegaan om te vragen of iemand aan mijn spullen gezeten had. Niemand is de laatste dagen op de weide geweest en niemand heeft aan mijn spullen gezeten en ook mijn buurvrouw is niet op mijn weide geweest.

Er is dus iemand anders gewoon tussen mijn paarden de weides aan het uitmesten en deze zit aan mijn spullen. Ik kan hier niet mee lachen! Ik voel me niet echt meer op mijn gemak nu ik weet dat er iemand vreemds aan mijn spullen zit. Het ergste vind ik nog dat iemand gewoon bij mijn paarden loopt zonder mijn toestemming. Ikzelf ben minstens 2 keer per dag bij de paarden en heb nog niemand betrapt dus weet niet wanneer deze persoon komt.

My happy place is at the barn :D


maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:05

Is het niet de buurvrouw?

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:06

Ook niemand van net netwerk van de buren? :=
Super creepy... maar snel een camera plaatsen

Mirre1415
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:08

Idd een camera, oohh ik zou me zo niet op mijn gemak voelen..... Ook zo raar dat je hem/haar dan ook niet ziet..

Regenboog!
*pum* :O

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:09

Spullen in de zadelkamer en zadelkamer op slot doen?

In de eerste alinea zeg je dat je niet zomaar bij de weides kan geraken tenzij je door de tuinen van de buren gaat, maar blijkbaar dus wel? Als het niet je familie of een "behulpzame" buur is, hoe komt die persoon in je weiland terecht?

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 17:09

maj0 schreef:
Is het niet de buurvrouw?


buurvrouw is het zeker niet! haar spreek ik ook bijna dagelijks en zou dat op voorhand vragen :o

MarlindeRooz schreef:
Ook niemand van net netwerk van de buren? :=
Super creepy... maar snel een camera plaatsen


ja vind het ook creepy! een paar weken geleden heeft mijn papa een camera proberen plaatsen voor mij omdat ik graag de paarden wil kunnen zien als ik ergens anders ben, maar dat lukte niet omdat het heel de tijd storing gaf en het beeld super slecht was (is wel een goede beveiligingscamera).

My happy place is at the barn :D

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 17:12

Gini schreef:
Spullen in de zadelkamer en zadelkamer op slot doen?

In de eerste alinea zeg je dat je niet zomaar bij de weides kan geraken tenzij je door de tuinen van de buren gaat, maar blijkbaar dus wel? Als het niet je familie of een "behulpzame" buur is, hoe komt die persoon in je weiland terecht?


idd onmiddelijk gedaan!
je zou wel over de poort kunnen klimmen, maar dan zou je echt moeite moeten doen en dat is een stuk verder en je zou al echt moeten weten dat daar een weiland ligt, je kan hier dus niet per ongeluk komen!
doorheen de tuin van de buren zou wel makkelijker zijn, maar dat doe je denk ik ook niet zomaar!
wij hebben wel een mesthoop waar de buren mest mogen halen (met toestemming), maar dat ligt aan de rand van het terrein en niet waar de persoon nu komt.

My happy place is at the barn :D

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:13

Zulke kabouters moet je koesteren, mogen hier wel komen, grapje natuurlijk want ik snap dat dit vreemd is. Misschien is er wel iemand uit de buurt die geen werk heeft en zich zo nuttig maakt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:14

Gaan jullie op vaste tijden naar de paarden? Anders misschien eens onverwachts gaan, en dan neem je iemand met je mee zodat je niet alleen bent bv, en proberen diegene te betrappen. Wat eng maar ook vreselijk irritant dit, dat er mensen op je terrein komen tussen je paarden in. Echt jammer dat een camera niet werkt. Dan lijkt me de enige andere optie kijken of je iemand op heterdaad kunt betrappen en misschien ook een briefje hangen aan het hek, dat je naar de politie gaat stappen ivm toegang op privé terrein.

Fijn natuurlijk dat de mest weg is, maar wie weet zijn ze ook wel met je paarden bezig. Dat is echt not done, dus kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ook iemand die geen werk heeft en zich nuttig wilt maken, hoort dit niet te doen zonder dat een eigenaar ervan af weet.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Amado7
Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:15

Wat vreemd. Kan je niet een keertje eerder naar de wei gaan, en kijken of je die persoon toevallig treft?

Niet perfect is ook goed

Mirre1415
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:16

cursebreaker schreef:
Gaan jullie op vaste tijden naar de paarden? Anders misschien eens onverwachts gaan, en dan neem je iemand met je mee zodat je niet alleen bent bv, en proberen diegene te betrappen. Wat eng maar ook vreselijk irritant dit, dat er mensen op je terrein komen tussen je paarden in. Echt jammer dat een camera niet werkt. Dan lijkt me de enige andere optie kijken of je iemand op heterdaad kunt betrappen en misschien ook een briefje hangen aan het hek, dat je naar de politie gaat stappen ivm toegang op privé terrein.

Idd wel een slim idee, zou ook sowieso met zn tweeën komen, voor het geval dat...

Regenboog!
*pum* :O

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:18

Alles op slot en ookal heb je nog geen camera toch bordjes ophangen ‘cameratoezicht’. Schrikt vaak wel af.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Riel
Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:18

Wat een vreemd probleem. Het enige wat je kunt doen is inderdaad op een onverwachts moment langskomen. Met twee sta je inderdaad sterker.

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 17:23

cursebreaker schreef:
Gaan jullie op vaste tijden naar de paarden? Anders misschien eens onverwachts gaan, en dan neem je iemand met je mee zodat je niet alleen bent bv, en proberen diegene te betrappen. Wat eng maar ook vreselijk irritant dit, dat er mensen op je terrein komen tussen je paarden in. Echt jammer dat een camera niet werkt. Dan lijkt me de enige andere optie kijken of je iemand op heterdaad kunt betrappen en misschien ook een briefje hangen aan het hek, dat je naar de politie gaat stappen ivm toegang op privé terrein.

Fijn natuurlijk dat de mest weg is, maar wie weet zijn ze ook wel met je paarden bezig. Dat is echt not done, dus kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ook iemand die geen werk heeft en zich nuttig wilt maken, hoort dit niet te doen zonder dat een eigenaar ervan af weet.


dit doe ik sowieso al, ze krijgen hun voer wel op ongeveer de vaste tijdstippen, maar ik heb heel onregelmatig les dus ga regelmatig extra naar de wei toe voor een knuffel en om alles even te controleren. Toch heb ik dan niemand gezien. Tenzij het idd iemand van de buurt is die mij in het oog houdt om te zien of ik er ben of niet -O- Dat ze eventueel ook met mijn paarden bezig zijn vindt ik het ergste! Dat ze de wei uitmesten waar de paarden op dat moment niet op kunnen zou minder erg zijn, maar dit gaat te ver.
Ik heb sowieso al een heel onzeker ventje staan hier dus iemand vreemd die met hem bezig is zou echt niet goed voor hem zijn.

nu ik hierover terug denk, dat paard is sinds een paar maanden nieuw hier en vlak nadat hij hier gekomen is zijn de dingen met de kruiwagen begonnen...

My happy place is at the barn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:26

Ik zou ook een briefje ophangen denk ik, misschien is het wel iemand die je kent maar waar je het niet van verwacht. Gewoon iets van "Bedankt voor het mesten maar zou diegene die dit doet zich willen melden bij nummer **? Wij willen ivm de veiligheid graag weten wie er tussen onze paarden loopt.'
Als daar niet op gereageerd word dan weet je in ieder geval dat het echt bewust niet gezegd is.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:28

Ik vrees inderdaad dat het een bekende/buur is.
Een vreemde persoon die door tuinen of over poorten klimt en dan een wei uitmest (wat je ook niet in 10 minuutjes doet lijkt me) en dit al meerdere malen, dat zou iemand toch al opgevallen moeten zijn dan. Tenzij het 's nachts is. Ik zou eens in een boekje bijhouden wanneer je vreemde dingen opmerkt en op welke tijdstippen jij (of je broer of moeder) op de wei geweest zijn.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:32

Ik zou het toch eens aan je buurvrouw vragen of zij het echt niet is. Ik vind het wel een heel vreemd idee dat een vreemde een wei gaat uitmesten.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:36

Vorige eigenaar van dat paard???

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:41

En natuurlijk de buurvrouw vragen om een extra oogje in het zeil te houden en je gelijk te bellen als ze iemand ziet. En foto laten maken van de persoon.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Jazzie03
Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 17:43

Buurvrouw is het zeker niet!! Heb het ook al met haar besproken en zij heeft soms ook vreemde dingen op de weide of de paarden die over hun toeren zijn.
@bigone: lijkt me zéér onwaarschijnlijk, ze was een beetje blij dat ze van hem af was en moet van ver komen!

Mijn buurvrouw heeft meerdere hectaren en mijn deel ligt redelijk centraal dus ze komt niet vaak naar achteren, maximaal 1x/dag

My happy place is at the barn :D

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:44

Ik dacht ook aan de buurvrouw maar dat is wel gek!

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:44

Wat raar zeg en brutaal ook, waar haalt de persoon het lef vandaan.

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:46

Wat een vreemde situatie. Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden, misschien wel goed bedoelt, maar er kan altijd iets gebeuren. Ik zou je zadelkast op slot doen en een briefje ophangen met een berichtje of een bordje 'privéterrein, mits je het terrein betreed eerst bellen op het nummer ..." of meer persoonlijk "Bedankt vreemde helper, maar zou je jezelf eerst even bekend willen maken op het nummer ... voor je terug mijn weide op kuist"

Edit: Ik zou toch ook terug die camera proberen installeren.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 06-11-19 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:47

Briefje hangen aan de mestvorken om te vragen om contact te leggen? Wie weet iemand uit goede wil. Handig opzich als die zich kenbaar maakt.

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ongevraagde hulp op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:50

Ik denk eerder dat ik zo veel mogelijk achter slot en grendel zou zetten indien dat kan. Kunnen ze je spullen niet gebruiken sowieso. Wat creepy dit zeg...

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, SentiBot en 38 bezoekers