Welke drinkbak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Welke drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:06

We moeten nieuwe drinkbakken aanschaffen. We twijfelen tussen een drinkbak met een lepel of een staafventiel. Welke vinden jullie fijner en waarom?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Welke drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:14

Hangt er een beetje vanaf of je gewone brave paarden hebt of onderzoekende lolbroeken.

Jarenlang geen enkel probleem met drinkbak met lepel totdat de nieuwste aanwinst tot de laatste categorie bleek te horen. Die had heel snel door hoe hij de lepel kon pakken en er dan een harde ruk aan kon geven zodat de lepel los brak :+

Daarnaast hangt het ook een beetje af van het soort drinkbak met lepel, bij sommige versies ligt de lepel wat dieper verzonken waardoor de paarden het ook niet kunnen pakken.

Wat voor drinkbakken hebben jullie nu?

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:20

Apple schreef:
Hangt er een beetje vanaf of je gewone brave paarden hebt of onderzoekende lolbroeken.

Jarenlang geen enkel probleem met drinkbak met lepel totdat de nieuwste aanwinst tot de laatste categorie bleek te horen. Die had heel snel door hoe hij de lepel kon pakken en er dan een harde ruk aan kon geven zodat de lepel los brak :+

Daarnaast hangt het ook een beetje af van het soort drinkbak met lepel, bij sommige versies ligt de lepel wat dieper verzonken waardoor de paarden het ook niet kunnen pakken.

Wat voor drinkbakken hebben jullie nu?

We hebben nu lepel drinkbakken. Vraag me af of de paarden bij een staafdrinkbak makkelijker kunnen drinken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Welke drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:25

Mijn merrie heeft een staafdrinkbak, ik heb het idee dat zij dat wel een prettige drinkbak vindt.

Ik denk dat het er meer vanaf hangt hoeveel kracht er gezet moet worden voordat er water komt en of dat water dan rustig of vrij wild stroomt. Het formaat drinkbak kan ook nog wat uitmaken. Ik heb ook gezien hoe een groot paard telkens een bende maakte met drinken en dat was een combinatie van relatief kleine drinkbak en water dat met grote kracht er uit kwam. Dat paard kon er niet zoveel aan doen dat de drinkbak overstroomde als hij wilde gaan drinken.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:25

Als ik de keuze had, zou ik gaan voor een vlotterdrinkbak. Altijd voldoende water en niet dat beetje bij beetje gedoe dat je bij andere automatische drinkbakken hebt. :+

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:40

Gini schreef:
Als ik de keuze had, zou ik gaan voor een vlotterdrinkbak. Altijd voldoende water en niet dat beetje bij beetje gedoe dat je bij andere automatische drinkbakken hebt. :+

Goed idee. Zal ik ook eens naar kijken.

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Welke drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:42

ik moet zeggen dat staafventiel wel fijn is! veel lichter in gebruik voor bijv. de wat kleinere ponys.
En maakt ook veel minder herrie