Meedenken slowfeeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Meedenken slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 16:07

Afbeelding
Hoi!
Deze heb in in the pocket!
Iemand een idee om hier de perfect slowfeeder van te maken??

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Meedenken slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:10

Misschien rondom en van boven met een net?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:30

Persoonlijk vind ik dit niet een heel veilig ding om te gaan gebruiken als slowfeeder

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Meedenken slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:40

Het hangt van de maat van je paarden af of je de bovenste rand eraf wilt halen, voor pony's is ie vrij hoog. verder ken ik ze in de buurt hier met betongaas aan de binnenkant zodat het hooi er ook in blijft en er geen hoeven in de gaten passen. maar ik ken hem alleen als hooiruif, ik zou, behalve een hooinet onderin vastmaken met clips, niet weten hoe je er een slowfeeder van kunt maken. en zet hem alsjeblieft goed vast! hier heb ik wel eens een paard een salto zien maken toen ie er in galop met zijn hoef in bleef haken (bovense 2 rijen vierkanten waren eraf geslepen voor pony's, dus hij sprong er zo in) en ik wil niet weten wat er toen gebeurd zou zijn als ie die bak ook nog eens van de grond getrokken zou hebben.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:49

Drico schreef:
Persoonlijk vind ik dit niet een heel veilig ding om te gaan gebruiken als slowfeeder

Idd, mijn paard maakt er een gewoonte van om de bak met zijn been te verschuiven en ik zou als de doods zijn dat hij er met zijn been/ hoef in blijft hangen.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Meedenken slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:52

(Kippen?)gaas omheen en de bovenste rand er af slijpen, (aanhanger)net (E7,95 bij de Action) er op en klaar?
Of bovenste rand er af slijpen, net er in + er op en klaar!

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Meedenken slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:39

Ik zou ook oppassen met deze gaten. Wij hadden dit altijd incl de witte bak en dan door de helft zoals foto
Afbeelding
Een tinker bij ons op stal schuurde tegen de bak en drukt zo hoef door 1 gat en daarna door andere gat weer terug. Dus been zat vast. Was heel blij dat ik er op dat moment was en zij gewoon kalm bleef staan. Dus hij eruit gehaald en daarna besloten de rekken van de bakken af te halen.