kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 14:26

Zal ongetwijfeld per regio verschillen qua prijs en wat incl of excl is...

Even nieuwsgierig.... Had onlangs een gesprek met iemand die vond dat ze duur uit was. Maar ik had het idee dat ze juist een zeer schappelijk bedrag betaalde.
Enfin...

Wat betalen jullie aan kale boxhuur? En wat zit bij die prijs in, en wat moet je nog bijbetalen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:32

Ik zit bovenin ZH, dus randje randstad.
Ik betaal voor een kale box €160,- per maand.
Daar zit een paddock bij en een aantal uur weidegang per dag in de zomermaanden.
We moeten alles zelf doen, verzorging, onderhoud, etc...
Er is een bak maar die moeten we ook zelf bijhouden, daar wordt van de stal uit niks aan gedaan.
We regelen zelf met elkaar hooi, voordroog en strooisel.
We doen met elkaar de voer- en buitenzet diensten.
Uitmesten, terrein, paddock, wei schoonhouden doen we zelf, onkruid verwijderen...
Herstel van hekwerk moeten we zelf doen...

Dus echt kale box... :D

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 14:33

Nouvel schreef:
Ik zit bovenin ZH, dus randje randstad.
Ik betaal voor een kale box €160,- per maand.
Daar zit een paddock bij en een aantal uur weidegang per dag in de zomermaanden.
We moeten alles zelf doen, verzorging, onderhoud, etc...
Er is een bak maar die moeten we ook zelf bijhouden, daar wordt van de stal uit niks aan gedaan.
We regelen zelf met elkaar hooi, voordroog en strooisel.
We doen met elkaar de voer- en buitenzet diensten.
Uitmesten, terrein, paddock, wei schoonhouden doen we zelf, onkruid verwijderen...
Herstel van hekwerk moeten we zelf doen...

Dus echt kale box... :D


Electriciteit, water, afvoer mest en onderhoud weide zit er ook niet bij in?

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:46

Ik zit midden in de randstad en ben 125 euro per maand kwijt aan kale boxhuur. Box is een buitenbox van 3,5x3 meter en daarachter nog opslagruimte. Ik sta op een vereniging, dus geen staleigenaar. Het is echt alleen de box, gebruik van de accommodatie zit er niet bij in. Daarvoor moeten we verplicht volledig lid worden van de vereniging, zo'n €41,50 per maand. Bij de kale boxhuur zit wel elektra, water en mestafvoer. Verder alles zelf inkopen qua voer en bodembedekking, zelf mesten, zelf buitenzetten, per toerbeurt voeren en eens in de zoveel weken nog een extra taak. Weidegang moet ook apart worden betaald evenals de trailer. Alles bij elkaar ben ik maandelijks rond de €350,- kwijt. Accommodatie is verder prima. 2 binnenbanen waarvan 1 20x60, bijna een buitenbaan van 20x60, longeercirckel, wasplaats met warm water, paddocks en zomers weidegang (paar uur per dag). Ik ben niet veel goedkoper uit dan op een stal waar je een alles-in-1 prijs hebt.

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:53

Twente en betaal 95 voor een kale box.
We hebben een eigen weide/paddock en verder is alles in eigen beheer.
De bak is wisselend goed.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:58

Brabant en ik betaal 110 kaal. Dat is inclusief stal/ wei/ paddock/ 20x60 buitenbak (wordt getrokken)/ mestafvoer/ gwl. Dan betaal ik nog 85 voor hooi en binnen en buitenzetten.

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:03

Tijdje bij een manage gestaan was 75 euro voor box, 2 binnenbanen en stukje weide. Zelfs alles regelen, water, electriciteit, mestafvoer was geregeld

In Drenthe.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:03

Hier geen accommodatie verder erbij, bak die we zelf bijhouden, anders was er geen bak, en 2 buitenlampen aan de gevel, dus in de winter erg beperkte mogelijkheden ‘s avonds.
Wel veel buiten voor de paarden voor deze regio en dicht bij huis voor ons, dat is de hoofdreden dat we er staan.
Electra, water (grondwater) en mestafvoer (wordt opgehaald door een boer uit de buurt) zit er wel bij in.
1x per jaar mesten van de wei ook.
Onkruid uit de wei halen, palen vervangen etc doen we zelf.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:09

Nouvel schreef:
Hier geen accommodatie verder erbij, bak die we zelf bijhouden, anders was er geen bak, en 2 buitenlampen aan de gevel, dus in de winter erg beperkte mogelijkheden ‘s avonds.
Wel veel buiten voor de paarden voor deze regio en dicht bij huis voor ons, dat is de hoofdreden dat we er staan.
Electra, water (grondwater) en mestafvoer (wordt opgehaald door een boer uit de buurt) zit er wel bij in.
1x per jaar mesten van de wei ook.
Onkruid uit de wei halen, palen vervangen etc doen we zelf.

Betalen jullie ook het materiaal wat je nodig hebt voor onderhoud? Of is dat wel voor de staleigenaar? En hoe zit het met kapotte waterleiding of andere reparaties aan de gebouwen?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:20

125 kale huur, maar je moet lid zijn van de vereniging a 135,- per jaar dus dat komt uit op 136,50
Paddock, weide, molen, longeerring, binnen en buiten baan, kantine, spuitplaats.
Hooi, brok en bodembedekking wordt door stal/vereniging geregeld. Mestafvoer zit bij het verbruik gerekend.
Electriciteit en water is dan wel weer inbegrepen.
Is een doe het zelf stal in de provincie Utrecht.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 15:57

Interessant.... best nog wel divers eigenlijk.... maar GWL lijkt overal wel inbegrepen.
Plekje van Nouvel klinkt wel prijzig, maar dat soort plekken zijn op de klei dan ook erg schaars lijkt me.... dan ben je blij wanneer je zoiets te pakken hebt natuurlijk.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:00

Ninx schreef:
Interessant.... best nog wel divers eigenlijk.... maar GWL lijkt overal wel inbegrepen.
Plekje van Nouvel klinkt wel prijzig, maar dat soort plekken zijn op de klei dan ook erg schaars lijkt me.... dan ben je blij wanneer je zoiets te pakken hebt natuurlijk.

Mestafvoer en gwl inderdaad.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:02

Mizora schreef:
Ninx schreef:
Interessant.... best nog wel divers eigenlijk.... maar GWL lijkt overal wel inbegrepen.
Plekje van Nouvel klinkt wel prijzig, maar dat soort plekken zijn op de klei dan ook erg schaars lijkt me.... dan ben je blij wanneer je zoiets te pakken hebt natuurlijk.

Mestafvoer en gwl inderdaad.

Ja in ik mag hopen ook het materiaal wat je nodig hebt bij onderhoud. Als die kosten er ook nog bij komen dan is het helemaal duur. Dus alle kosten aan gebouwen en omheining, etc.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:05

50 euro in Brabant en ze zetten haar binnen en evt buiten.
Gwl zit erbij en mestafvoer.
Kan ook gewoon in de buiten bak rijden
En dit gaat om een paard :)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:45

Hmm wij zitten inderdaad hoog in vergelijking met anderen wat ik zo lees.
Maar plekjes met veel buiten en zelf regelen van je voer e.d. zijn hier vrij zeldzaam, daar zal het wel in zitten.

Kapotte waterleiding, stroomuitval e.d. zijn inderdaad wel voor de staleigenaar.
Materiaal voor andere reparaties kopen we meestal zelf maar verrekenen we bij noodzakelijke dingen bij het stalgeld.

Wij zitten hier ook wel op 15/20 min stappen van duin en strand en dicht bij een vereniging.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:03

Vind het inderdaad erg prijzig. Helemaal als je zelf af en toe nog betaald voor het onderhoud en het ook nog zelf moet uitvoeren. Dat is in een huurhuis dan wel beter geregeld. :D

Hier in de regio betekend kale box dat je zelf (of met elkaar) zorgt voor hooi, stro, voer, uitmesten en binnen/buiten zetten. De rest is voor de eigenaar, zowel onderhoud als kosten aan de stallen, weilanden en bak.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:12

Ik betaalde bij mijn vorige stal €230 voor een kale box, €7,50 baal vlas, €60 binnen/buiten zetten. Dan moest je zelf nog je hooi en voer regelen.
Ik vond het best prijzig en heb daar ook niet lang gestaan

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:34

Jessix schreef:
Vind het inderdaad erg prijzig. Helemaal als je zelf af en toe nog betaald voor het onderhoud en het ook nog zelf moet uitvoeren. Dat is in een huurhuis dan wel beter geregeld. :D

Hier in de regio betekend kale box dat je zelf (of met elkaar) zorgt voor hooi, stro, voer, uitmesten en binnen/buiten zetten. De rest is voor de eigenaar, zowel onderhoud als kosten aan de stallen, weilanden en bak.


Maar een paard kun je niet in een huurhuis zetten... :D
Stallen zijn hier in de buurt nou eenmaal zo duur, huurhuizen trouwens ook... :+

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:41

Randstad vlakbij Rotterdam.
75 euro kale huur schuilstal met paddock. Is voor shetlander, grotere pony's en paarden betalen kale huur 150.
Daar komt mestafvoer a 18 euro per maand nog bij.
Eens per jaar verbruik water, was afgelopen jaar 50 euro per paard.
Hooi kopen we zelf komt er dus ook nog bij.
Nieuwe palen etc is wisselend, laatste keer zelf moeten betalen.
Verder is er geen electriciteit op stal en geen waterleiding.
Water gaat via 1000 liter vaten die de eigenaar van de wei vult.
Met elkaar wordt het mesten en voeren geregeld.
Op 500 meter zit een bak die je kan huren.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:04

Geen idee wat box bij ons kost. We betalen 200€ voor faciliteiten (weides, paddocks en buitenbak, zelf mesten maar afvoer wordt geregeld. Stro en hooi wordt geregeld, er wordt gevoerd en binnen en buiten gezet. Trailerstalling eventueel.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:27

Box voor mijn paard 150 euro per maand en voor mijn mini 25euro per maand.
Inclusief hooi en stro, water, elektra, mestafvoer en onderhoud weiland.
Brok ed zijn voor mezelf, net zoals vlas voor de mini.
Zelf voeren, mesten en binnen en buiten zetten.
In geval van nood zet de boer de paarden binnen of buiten.
Geen bak aanwezig, sommig onderhoud betaal ik zelf, soms betaalt de boer het.
Paarden mogen eigenlijk altijd het weiland op, maar ik zorg wel dat als het te nat is, dat ze alleen op het betonpad lopen en de ( kleine) paddock.
Staan alleen in de winter en bij slecht weer's nachts op stal.

Is sta trouwens bij een boer, tussen Hoorn en Enkhuizen (NH)

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 01:51

Nouvel schreef:
Jessix schreef:
Vind het inderdaad erg prijzig. Helemaal als je zelf af en toe nog betaald voor het onderhoud en het ook nog zelf moet uitvoeren. Dat is in een huurhuis dan wel beter geregeld. :D

Hier in de regio betekend kale box dat je zelf (of met elkaar) zorgt voor hooi, stro, voer, uitmesten en binnen/buiten zetten. De rest is voor de eigenaar, zowel onderhoud als kosten aan de stallen, weilanden en bak.


Maar een paard kun je niet in een huurhuis zetten... :D
Stallen zijn hier in de buurt nou eenmaal zo duur, huurhuizen trouwens ook... :+

Dat schreef ik ook niet... :+ Hier zijn stallen ook duur maar dan wel luxer.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 06:45

Die zijn hier ook wel die luxer zijn, maar bij de meeste komen de paarden niet of nauwelijks buiten en bij de enkeling waar je beide hebt betaal je je echt scheel...

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:43

Jeetje wat schrik ik van sommige prijzen, voor hier gezien is dat echt hoog en dan komen er nog veel meer kosten bij.
Nu verschilt natuurlijk ook de regio heel veel

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: kale boxhuur: wat valt daar wel en wat valt daar niet in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:16

Ik betaalde in de Randstad 150 voor een kale box. Dat was met box, uitloop, paddock en wei. Stroom hadden we met zonnenpanelen en accu. En water mochten we tegen betaling van de buren pakken als het niet regende. Anders regen water. Hooi en stro kochten we gezamenlijk in, onderhoud moesten we ook zelf doen.
Dus ook echt alleen het terrein, de rest moesten we zelf regelen.