Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:52

Kwoot verkloot. :)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:41

In de buurt van Opglabeek België, oppassen!!

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:15


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:35

Echt zo triest,
Ik heb een nieuw topic gemaakt, was nog niet klaar maar deze slachtpartij was voor mij redenen het er nu snel op te gooien.

[PP] Wolf, Nl, Be, Du

De mode zouden nog kijken of het voorpagina nieuws kon worden

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:38

Die eigenaar mag zich ook zwaar schuldig voelen _-:(

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:04

xLaraaj schreef:
Die eigenaar mag zich ook zwaar schuldig voelen _-:(


Ik had wel zoveel kabaal gemaakt dat de wolf was gevlucht.
Wie weet hoelang die arme hond daar nog heeft liggen creperen. ;(

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:11

Ik was op zijn minst gewapend met een hooivork naar buiten gegaan, no way dat ik mijn hond aan zijn lot zou overlaten hoor...ik vond mijn schapen zo aantreffen al erg genoeg :r

truselientje
Berichten: 942
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:10


tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:10

Er staat ook niet dat hij zijn honden “veilig” in hun ren zag.
Dus.....
Ik vind het nog steeds een nalatige zak.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:36

jobamara schreef:
Echt zo triest,
Ik heb een nieuw topic gemaakt, was nog niet klaar maar deze slachtpartij was voor mij redenen het er nu snel op te gooien.

[PP] Wolf, Nl, Be, Du

De mode zouden nog kijken of het voorpagina nieuws kon worden


Toch duidelijk dat de wolven weinig schrik hebben. Gewoon bij de huizen. En ook heeft dit niets met de wildstand bij houden te maken. Samenleven met de wolf betekend alles volledig aanpassen. Alleen hoe we het dan precies moeten aanpassen wordt niet duidelijk gemaakt aangezien de wolvendeskundigen daar niet eerlijk over zijn.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:52

Het aanpassen is zo moeilijk idd. Die Jos de Bruin in Duitsland beweerd dat ze bij hem achter 2.00 meter blijven maar ja die krijgen wel voldoende eten.
En dat ondergraven tegen gaan is ook een ding, wij hebben heras hekwerk ongeveer 1.30 hoog, ik ga dat met stroomdraden verhogen naar ongeveer 1.90. De kanten waar sloot achter zit wil ik met gaas met daarop of onder worteldoek afdekken. Maar ik heb ook nog ongeveer 300 meter die bijna op de erfgrens staat met daarnaast landbouwgrond, kan moeilijk 1 meter vd buurman inpikken.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:39

Maar al zou je overal hekwerk van 2.00 meter neerzetten, dan blijft het gevaar van de wolf voor elke wandelaar, voor honden, voor paarden tijdens een buitenrit.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:16

Sansevieria schreef:
Ik was op zijn minst gewapend met een hooivork naar buiten gegaan, no way dat ik mijn hond aan zijn lot zou overlaten hoor...ik vond mijn schapen zo aantreffen al erg genoeg :r


Nou idd! Vol gas die hooivork erin. Wat enorm erg voor je dat je je schapen zo hebt moeten aantreffen! Wij hebben schapen en shetjes 24/7 buiten lopen, zou de ogen uit mn hoofd huilen als dat hier gebeurd

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:28

Horseloverl schreef:
Nou idd! Vol gas die hooivork erin. Wat enorm erg voor je dat je je schapen zo hebt moeten aantreffen! Wij hebben schapen en shetjes 24/7 buiten lopen, zou de ogen uit mn hoofd huilen als dat hier gebeurd

Succes daarmee.
Ten eerste is een wolf snel, zowel wat betreft rennen als ook reflexen in een gevecht. Dus de kans dat je dichtbij genoeg komt is klein, en àls je dat toch bent is hooivork erin iets moeilijker dan een baaltje hooi aanprikken.
Ten tweede zeg dat tegen alle waarschijnlijk in je je vorkje erin gekregen hebt, dan heb je nu een grote apex predator een paar punctiewondjes gegeven, hij is hoogstens een meter van je verwijderd en hij is WOEDEND.
(Alles in de optimistische aanname dat hij tenminste alleen is)
Hoe denk je dat dàt scenario afloopt?

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:33

Precies wat Kuggur zegt.
En hij zal zijn prooi ook nog eens willen verdedigen.

Hoe denk je dat de honden eigenaar zich voelt.
Die blijft maar malen, was ik maar naar buiten gegaan, had ik de hond maar in huis gehaald.

Ik neem aan dat het hond is geweest die gewend is om buiten in de kennel te slapen.
Die wordt niet blij als ie plots naar binnen moet.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:05

sterregoud schreef:
Maar al zou je overal hekwerk van 2.00 meter neerzetten, dan blijft het gevaar van de wolf voor elke wandelaar, voor honden, voor paarden tijdens een buitenrit.


Op de langere termijn wel. Als je in Duitsland kijkt daar begon het met schapen. Inmiddels is het op sommige plaatsen ook al raak met met paarden en runderen. Ook zijn er plekken men niet meer op buitenrit durft. Daarbij moet je bedenken dat de bevolkingsdichtheid in Duitsland lager is dan in Nederland.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:30

Sterregoud, ja dat is echt het geval al in Duitsland zoals Loretta ook aangeeft. Er zijn er al die vuurwerk (bengaals vuur) op zak hebben met de hond uitlaten. Kwam vd week nog een aantal honden tegen, alleen nog, kop met halsbandje en voorpoten.

Ik denk idd dat Kugur en Tienus gelijk hebben vergis je niet in de wolf en zeker als het meerdere zijn.

Zijn er ergens organisaties die echt bezig zijn om deze problemen bij de regering te krijgen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:39

Los van de discussie wel wolf geen wolf. Ik snap een ding niet. Voor zover ik weet staan honden niet op het menu van een wolf. Territorium verdedigen zou nog kunnen maar opeten lijkt me niet zo waarschijnlijk. Lynx, beer daarvan kan ik me nog voorstellen dat die misschien een hapje nemen maar van wolven heb ik nog niet gehoord dat zij soortgenoten of concurrenten opeten.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:46

Karuna, helaas niet op het menu vlgs de pro wolvers, maar ze zullen het niet schuwen om ze te doden en op te peuzelen.
En een hongerige wolf zal pakken wat hij kan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:50

Ik zei al ik ga geen discussie aan over voor of tegen wolven. Daarnaast vind ik de term pro wolf opruiend en -O- Maar van langer geleden wat bekend is van wolven in het wild. Of andere roofdieren. Meest doden ze een concurrent maar eten niet op. Ook katachtigen wagen zich doorgaans niet aan eten van soortgenoten.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:52

En ter verdediging van zijn territorium ( al dan niet met jongen ) zal de wolf ook geen honden, katten, ... dulden vermoed ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:55

Citaat:
Wolves are not known to resort to cannibalism, so they won’t eat their own kind, even if they were under heavy pressure from starvation. The canines merely seek to eliminate any form of competition over food and territory, as well as any potential threat to the young, including outsiders – and this is the primary reason why wolves are territorial, spanning their control over an area of around 62,000 square kilometers, and regularly defending it against unrelated outsiders. Sure enough, conflicts between wolf packs are mostly staged by territorial issues, as well as their goal of surviving and letting the pack survive in a hostile environment.


https://www.quora.com/Do-wolves-eat-oth ... rent-packs

Ze eten geen soortgenoten, ook niet als ze tegen verhongering aanzitten.

Territorium ja dat kan nog maar opeten, nee :n

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:00


Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:05


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:10

Ik kijk geen filmpjes, je mag wel uitleggen wat er gezegd wordt. Maar doden ivm territorium en concurrentie ja dat zou kunnen. opeten zodat er alleen een halsbandje gevonden wordt nee. :n