Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:33

Ik vraag inderdaad om bronnen. Veel berichten zijn voornamelijk gehyped en in een aantal gevallen gaat het om onbevestigde verhalen. Soms is er ook geen dna bewijs. Paniek zaaien over iets is wat anders dan eerlijk naar dingen kijken. In deze tijd moet je verder kijken.

Overigens zijn mensen vooral laks. We nemen geen maatregelen omdat ze toch niet te stoppen zijn en het kost ons zelfs te veel. Slachtofferrol inplaats van actief beschermende maatregelen nemen. Inplaats van te huilen kunnen we ook beginnen met wel te kijken wat er mogelijk is. Ze gaan heus niet weg alleen maar omdat wij zoveel mogelijk spookverhalen vertellen en heel hard gillen dat ze maar dood moeten.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:54

Ach, blijf jij maar lekker in sprookjes geloven.....

Ik l*l niet met de wind mee nee...

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:57

Als een 2 mtr hoog hekwerk al niet helpt wat moet je dan ?? 3 mtr hoog?? Van je eigen gebied een gevangenis maken ?? Dan gaat het buitengebied ook niet fraaier op worden.

In dun bevolkte gebieden kun je nog eens een hoog hek neerzetten, maar hoe denk je dat NL er dan uit gaat zien ??

tienus63
Berichten: 12002
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:03

Dan is een wolf ook verrekte slim/sluw dat die een edelhert pakt bij wildrooster.
Klaarblijkelijk past ie zijn jachtechniek aan.

#trotsoponzeboeren

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:09

Ik vind het echt bizar dat mensen maar blijven roepen dat je je beesten moet beschermen. Hoe dan? Hekken helpen niet, honden eten ze op. Ophokken helpt ook niet want ze komen ook overdag en ze halen zelf schapen uit de stal als het moet. Ik kan hier zo boos om worden. Lekker makkelijk praten allemaal. Wil je nog wel eens horen als ze je hond voor je ogen opeten of je paard aanvreten en dan half dood achter laten.

Hasjam_Poe
Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:29

Veulen84 schreef:
Ik vraag inderdaad om bronnen. Veel berichten zijn voornamelijk gehyped en in een aantal gevallen gaat het om onbevestigde verhalen. Soms is er ook geen dna bewijs. Paniek zaaien over iets is wat anders dan eerlijk naar dingen kijken. In deze tijd moet je verder kijken.

Zomaar 2 deelstaten:

Sachsen: officiële cijfers
https://www.wolf-sachsen.de/de/wolfsman ... sstatistik

Nedersachsen: officiële cijfers:
https://www.nlwkn.niedersachsen.de/wolf ... 74005.html

https://www.umweltkarten-niedersachsen. ... .00&zoom=3


Nederlandd: officiële cijfers: https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... oort/wolf/

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:22

Popstra schreef:
Ach, blijf jij maar lekker in sprookjes geloven.....

Precies, altijd word meteen geroepen dat er eerst DNA bewijs moet zijn voor de wolf als schuldige mag worden aangewezen. Dat DNA onderzoek duurt dan een eeuwigheid terwijl het vermoeden van een mannetje in een vloek en een zucht word bewezen met DNA "bewijs" Weet je wat ook zo'n sprookje is: een mannetje dat vijf of zeshonderd kilometer aflegt naar dat ene hunkerende vrouwtje op de Veluwe zonder een enkel spoor achter te laten. Je word gewoon bedonderd waar je bij staat door de rewilding clubs die er blijkbaar alles voor over hebben om dit bij iedereen door de strot te drukken. Wat mij betreft is het gewoon schadelijk wild dat ook als zodanig moet worden beheerd.

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:33

aadburg schreef:
Weet je wat ook zo'n sprookje is: een mannetje dat vijf of zeshonderd kilometer aflegt naar dat ene hunkerende vrouwtje op de Veluwe zonder een enkel spoor achter te laten. Je word gewoon bedonderd waar je bij staat door de rewilding clubs die er blijkbaar alles voor over hebben om dit bij iedereen door de strot te drukken.

Wat suggereer je hier dan? Als je concrete aanwijzingen hebt dat er 'clubs' zijn die illegaal beschermde dieren verplaatsen en uitzetten (want dat lijkt mij wat je hier probeert te laten doorschemeren, toch?), doe dan vooral aangifte daarvan. Heb je die aanwijzingen niet? Dan moet je ook niet dergelijke insinuaties doen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:01

Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:05

Anne_GTI schreef:
Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.


Op het internet worden genoeg vallen aangenoden waaemee je een steenmarter kunt vangen. Er zijn op het platteland heel wat mensen die niet meer lijdzaam toekijken hoe de steenmarter hun hele hebben en houden kapot maakt. Maar meestal is het in geval van sxhade al te laat. De steenmarter is inmiddels al lang niet meer bedreigd dus die bescherming kin wel wat minder.

Als de postzegelrangers zelf last hebben van de steenmarter omdat die weidevogels in een broedgebied op eet kan er opeens wel bestreden worden. Hoezo hypocriet?

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:36

Anne_GTI schreef:
Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.

Gewoon vallen zetten. Ik heb zelf ook eens een beschermde diersoort gedood omdat het hele huis naar stront rook. De wolf wordt iets te goed gevolgd om voor zijn kop te schieten, anders was me dat ook absoluut het overwegen waard mocht ik ze hier zien lopen.

De konijnen en vossen die ik vanuit mijn raam zie lopen vind ik alleen maar heel mooi, maar sommige dieren brengen te veel nadelen met zich mee. Als een wolf zijn kinderen beschermd is dat allemaal prachtig en koetsjie koetsjie, maar als ik als mens mijn kinderen en kudde wil beschermen zou dat ineens egoïstisch zijn. Amehoela. De zogenaamde natuurliefhebbers gaan zelf het hardst tegen de natuur in.

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:09

Vanochtend gevonden in de tuin midden op het grasveld... niet mijn kat, maar hij is ongetwijfeld van iemand geweest...
Wolf??
Smerig plaatje dus daarom als link !
https://www.mupload.nl/img/kla0qm.jpg

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:51

DubbelDun schreef:
Vanochtend gevonden in de tuin midden op het grasveld... niet mijn kat, maar hij is ongetwijfeld van iemand geweest...
Wolf??
Smerig plaatje dus daarom als link !
https://www.mupload.nl/img/kla0qm.jpg


mmm Ziet er uit als half gevilt, bij staart vast gezeten en daardoor helft van vel afgerukt?

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:07

Is dat mogelijk ??
Me dunkt dat het vel bij het eind van de staart dan wel af zou breken ??

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:23

Tuurlijk, kat rukt Zelf zo hard dat hij zichzelf vilt. :roll:

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:44

Arme kat |(
Jemig dat kan nooit joh, “vast gezeten bij staart”. Dan had “ie enkel zijn staart eraf getrokken en niet de helft van zijn ingewanden en het vel ;)
Interessant wat er gebeurd kan zijn, lijkt me ook niet het werk van een hond. Mogelijk vos? Er is doelbewust gegaan voor maag, lever etc.

Heb je dit gemeld dubbeldun? Zowel voor eventuele eigenaren kat als voor wildbeheer die eventuele wolven schade onderzoekt.

Niet banketstaaf maar poetsen.

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:08

Nee, niet gemeld.

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:30

Mijn buuf denkt eerder aan een marter of das die een aangereden kat tot maaltijd gemaakt heeft ?? Maar zou een kleiner roofdier niet eerder onder de struiken gaan zitten ipv midden op het open grasveld ??

Tancreda4
Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:31

DubbelDun schreef:
Nee, niet gemeld.


Hier voor kan je de dierenbescherming bellen. Die checken de chip. Je zou het ook fijn vinden te weten waar jou dieren zijn gebleven lijkt mij.

Verder, geen idee wat dit kan doen maar ik weet dat vossen ook katten kunnen pakken

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:12

Ik denk niet dat deze kat een chip heeft. Het merendeel wat hier rondloopt is halfverwilderde zwerfkat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:30

Ik ben mijn katten al vijf jaar “kwijt”. Kattenhater in de buurt. Zou het ook na vijf jaar heel erg fijn vinden als mijn katten (dood of levend) gevonden zijn om het af te kunnen sluiten. En niet bij elk wits dat ik zie stiekem hoop te hebben dat het 1 van mijn katten is. Wellicht heeft een kattenhater ze gevangen en daar gedumpt zodat hij er vanaf is..
Wat ik bedoel te zeggen is; maak hier ajb een melding van.. Zodat er op een eventuele chip gecheckt kan worden.. En wellicht de eigenaren ingelicht kunnen worden..

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:04

Popstra schreef:
Tuurlijk, kat rukt Zelf zo hard dat hij zichzelf vilt. :roll:


mensen doen rottere dingen... aan staart vast houden en rondzwieren b.v.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9


Anoniem

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:28

Als er een hongerige wolf geweest was had je niet zoveel kat gevonden.. Zelfs vogels plukken aan dode dieren dus wat dat betreft kan het van alles geweest zijn.

Hasjam_Poe
Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:03

DubbelDun schreef:
Vanochtend gevonden in de tuin midden op het grasveld... niet mijn kat, maar hij is ongetwijfeld van iemand geweest... Wolf?? Smerig plaatje dus daarom als link ! https://www.mupload.nl/img/kla0qm.jpg

Met een beetje kennis van wolven snap je, dat dit plaatje écht niet door een wolf komt.
Een wolf had die kat in 3 happen op en verscheurt het vlees. Dit is hoe een wolvenaanval er bijvoorbeeld écht uitziet -O- ;( ,
voor wie het wil weten... https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 826518475/

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:08

Hasjam_Poe schreef:
DubbelDun schreef:
Vanochtend gevonden in de tuin midden op het grasveld... niet mijn kat, maar hij is ongetwijfeld van iemand geweest... Wolf?? Smerig plaatje dus daarom als link ! https://www.mupload.nl/img/kla0qm.jpg

Met een beetje kennis van wolven snap je, dat dit plaatje écht niet door een wolf komt.
Een wolf had die kat in 3 happen op en verscheurt het vlees. Dit is hoe een wolvenaanval er bijvoorbeeld écht uitziet -O- ;( ,
voor wie het wil weten... https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 826518475/


Juist wel typisch voor een wolf (de kat), kijk de foto's van deze door wolven gedode honden maar die er hier en daar bij staan:

https://svenskjakt.se/start/nyhet/vargdodade-hundar/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot en 103 bezoekers