Ideeën gezocht voor Paddock Paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Slmt9
Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ideeën gezocht voor Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:11

Dat klinkt wel logisch. Bij de driewandige stal zat een stukje weiland en dan een hele drukke weg. Bij de dichte stal zit een binnenbak achter die nauwelijks gebruikt wordt. Liggen doen ze bij ons ook zo ver mogelijk van de drukte weg, maar dan wel weer op het meest open/grote zandstuk. Maar dat zal zijn omdat er weer genoeg overzicht is en ook ruimte om weg te rennen misschien.


Mac
Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:26

Wat gaaf! Ik herken het plekje ook; ik kom er altijd langs op weg naar het bos :-) .

Wij hebben zelf een schuilstal gemaakt uit twee stallen waar we de tussenwand tussenuit hebben gehaald. Dat is nu dus een stal van 6 x 3.3 meter met twee deuren er in. Ik had de deuropeningen graag iets groter gehad en er staat bij ons ook een boom in de weg :D maar het concept werkt wel. Hou er wel rekening mee dat twee paarden prima samen in een schuilstal gaan, maar meerdere waarschijnlijk niet. Wij hebben een extra dak aan de schuilstal gemaakt zodat nummer drie ook droog kan staan :D . Nummer drie staat dan precies tussen de deuren in geparkeerd en staat neus aan neus met de andere twee; de muur tussen hen in geeft haar genoeg bescherming dat ze dat comfortabel kan doen.

Relax. Nothing is under control.

Slmt9
Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ideeën gezocht voor Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:22

Bij ons staan ze vrolijk met zn vieren in een stal van 4x3 en dan staat de grotere stal leeg :D

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 22:50

Goed om jullie ervaringen te lezen! Ik had bedacht om 3 kanten dicht te maken en de voorkant (open kant) aan één kant ook een stukje dicht, zodat ze altijd een hoekje hebben om achter te schuilen mocht de wind daar dan net op staan.

Wat leuk Mac! Dan zal ik je vast wel eens tegenkomen :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:08

Slmt9 schreef:
Dat klinkt wel logisch. Bij de driewandige stal zat een stukje weiland en dan een hele drukke weg. Bij de dichte stal zit een binnenbak achter die nauwelijks gebruikt wordt. Liggen doen ze bij ons ook zo ver mogelijk van de drukte weg, maar dan wel weer op het meest open/grote zandstuk. Maar dat zal zijn omdat er weer genoeg overzicht is en ook ruimte om weg te rennen misschien.


Ja, ik vermoed dat het daar aan ligt en wacht ook af wat we tegenkomen wat nodig zal zijn.

Toen met de hele erge storm, verwachte ik ze binnen, maar stonden ze middenop de zandpaddock tegen elkaar aan. Ik denk toch dat ze een gebouw en bomen dan niet veilig genoeg vinden.

Voor het slapen, kiezen ze hoe de zon staat en zou ik zelf iets anders indelen dan hoe het nu bij ons is, maar ze hebben een grote zandpaddock om te liggen.

Mac schreef:
Wat gaaf! Ik herken het plekje ook; ik kom er altijd langs op weg naar het bos :-) .

Wij hebben zelf een schuilstal gemaakt uit twee stallen waar we de tussenwand tussenuit hebben gehaald. Dat is nu dus een stal van 6 x 3.3 meter met twee deuren er in. Ik had de deuropeningen graag iets groter gehad en er staat bij ons ook een boom in de weg :D maar het concept werkt wel. Hou er wel rekening mee dat twee paarden prima samen in een schuilstal gaan, maar meerdere waarschijnlijk niet. Wij hebben een extra dak aan de schuilstal gemaakt zodat nummer drie ook droog kan staan :D . Nummer drie staat dan precies tussen de deuren in geparkeerd en staat neus aan neus met de andere twee; de muur tussen hen in geeft haar genoeg bescherming dat ze dat comfortabel kan doen.


Niet als je paarden niet geheel sporen. De ene kant is 3x3 bij ons en de grote kant iets van 5x3. Heb in het begin moeder en zoon in grote kant gezet en de nf en shet in kleine kant, want dan kunnen ze zo gaan staan..........
Vorige keer stonden de 2 quarters dus samen in 3x3. Was ik de shet kwijt, bleek die er ook nog in te staan.........
Maar soms staan de 2 quarters in de 3x3 en de shet helemaal alleen in de grote en mn nf onder een boom.
Als de quarter ruin en nf samen in de kleine staan, staat moeders ervoor. Dat vind ik wel fijn dat er nog een stuk afdak is.

Maar ze doen nooit wat wij willen, ze 100x uitleggen etc


Olympia96
Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:51

Flink tijdje geleden de laatste post, maar ik ben benieuwd hoe het nu gaat met je PP? Ben je nog tegen dingen aangelopen? En wat bevalt goed?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers