[Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gerdjee
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:52

Dit is mijn stalletje, samen met mijn vader 4 jaar geleden in elkaar gezet.

[ img ]
[ img ]


Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:53

Mariska_28 schreef:
schrikdraad binnen, tegen het schuren.
[ [url=m/cKhazd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stukjes plexiglas tegen het lekken van stroom.

Ha, kijk, dat is handig! Ik zat ook al na te denken over een oplossing om te voorkomen dat (vooral de grote) zich al schurend door de stal zou gaan begeven. Dat plexiglas zou ik zelf niet opgekomen zijn! Zit het glas gelijmd op het hout of enkel geklemd tussen draad en hout?

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:13

Ik volg, wat een goede ideeën komen er voorbij :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Mariska_28
Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:19

Serenity350 schreef:
Mariska_28 schreef:
schrikdraad binnen, tegen het schuren.
[ [url=m/cKhazd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stukjes plexiglas tegen het lekken van stroom.

Ha, kijk, dat is handig! Ik zat ook al na te denken over een oplossing om te voorkomen dat (vooral de grote) zich al schurend door de stal zou gaan begeven. Dat plexiglas zou ik zelf niet opgekomen zijn! Zit het glas gelijmd op het hout of enkel geklemd tussen draad en hout?

Op de foto zitten ze nog los, later heb ik ze vast gekit.

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:37


Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Barb
Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:05

Hebben jullie allemaal een vergunning aangevraagd voor het bouwen van een schuilstal?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:36

Wij niet, wij hebben op basis van het bestemmingsplan en de informatie van onze gemeente de stal zo uitgemeten dat hij onder vergunningsvrij valt. Maar dit verschilt heel erg per regio en per gebied, dus zou niet goed kunnen zeggen wanneer dat wel of niet geldt. (Behalve voor ons adres dan, maar daar heb je niet zoveel aan). ;)

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Christel1
Berichten: 597
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:53

nayla schreef:
Die van ons zijn niet zozeer mooi maar wel simpel zelf te maken en betaalbaal :)

Links de schuilstal voor de paarden, rechts die van de shetjes.
We gaan deze maand die van de grote paarden groter maken door er een stuk aan vast te bouwen.[ [url=m/iug6tD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets zou ik ook graag willen, vooral omdat je het zelf kan maken maar ik vraag me af hoe stevig het is? Wij wonen in een gebied met weinig bomen waar het bijna altijd wel waait... dus de schuilstal moet wel tegen storm en wind kunnen.

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:16

Hier mijn zelfgebouwde schuilstal:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hij is ongeveer 5m bij 4m en heeft een zadeldak van dakpanplaten. Op de foto's nog met zand erin, tegenwoordig is hij bestraat, met een flinke bestraatte uitloop. De schuilstal zit aan de paddock (bak).

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

dioni
Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:48

Onze schuilstal, 3.66× 3.66 m.[ img ]
We hebben aan de andere kant van de paddock nog een kleine schuilstal staan. Kunnen ze kiezen!

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

furioso
Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:55

Hier mijn schuilstal
Momenteel voor 1 grote pony en 2 paarden

[ img ]

Stal is 2,5 x 7,5

Is ruim genoeg en eigelijk staan ze er vrij weinig in enkel als er hooi ligt of stro om op te plassen :')

Dit is ook enkel de winterwei

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:57

Je hebt dakplaten van metaal en die maken een hoop herrie als het regent én zijn behoorlijk warm als de zon er vol op staat.
Ik heb zelf golfplaten van cement-achtig materiaal en die maken met regen geen herrie en worden ook niet zo heet er onder. Maar als ze aan vervanging toe zijn heb je kans dat ze alsnog als 'asbest' afgevoerd moeten worden 'omdat ze er zo op lijken dat men het verschil niet kan zien'... ;(
Als je metalen platen op het dak wilt zou ik altijd geïsoleerde platen nemen; geen last van regenherrie én het houdt de ergste hittedoorstraling tegen. En -minstens zo belangrijk- je hebt geen last van condensdruppels. Voor sommige paarden een reden on NIET op stal te willen staan !

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:21

Ik had tot vorig jaar ijzeren platen op de stal.
Wat een herrie met regen was dat altijd.
Vorig voorjaar zijn er geïsoleerde platen opgekomen, en wat een verademing.
Geen herrie bij regen en in de zomer is de stal redelijk koel.
Paarden hebben tijdens de ergste hitte overdag zelfs op stal gestaan, omdat deze koeler was dan buiten.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

EdkingEnzo
Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:49

Goed om te weten!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

bloemm
Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:30

Hoi! Ik kwam dit topic tegen en dacht; ik stel mijn vraag gewoon hier. Ik wil een schuilstal bouwen die er ongeveer zo uitziet: (hoogte max 1.80, bedoeling is dat er 2 Shetlanders inkomen)

[ img ]

Nu heb ik al 5 (hoek) palen gekocht en golfplaten voor het dak maar ik vroeg mij af wat het meest goedkoop, gemakkelijk en nog enigszins toonbaar is voor de zijkanten. Ik dacht eerst ik koop gewoon schutting panelen en zet die tegen de zijkant aan, zoiets:

[ img ]


echter daar zitten natuurlijk allemaal lucht gaten tussen dus niet ideaal. Hardhouten planken vind ik toch enigszins duur bij de sites waar ik ze kan vinden. Iemand tips hiervoor?
Laatst bijgewerkt door bloemm op 12-05-20 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:36

bloemm schreef:
Hoi! Ik kwam dit topic tegen en dacht; ik stel mijn vraag gewoon hier. Ik wil een schuilstal bouwen die er ongeveer zo uitziet: (hoogte max 1.80, bedoeling is dat er 2 Shetlanders inkomen)

[ [url=m/vd4yNb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik al 5 (hoek) palen gekocht en golfplaten voor het dak maar ik vroeg mij af wat het meest goedkoop, gemakkelijk en nog enigszins toonbaar is voor de zijkanten. Ik dacht eerst ik koop gewoon schutting panelen en zeg die tegen de zijkant aan, zoiets:

[ [url=m/aWrh5p.jpg]Afbeelding[/url] ]


echter daar zitten natuurlijk allemaal lucht gaten tussen dus niet ideaal. Hardhouten planken vind ik toch enigszins duur bij de sites waar ik ze kan vinden. Iemand tips hiervoor?

Wij hebben ooit een heel net schuurtje "gratis" opgehaald via marktplaats. Het "gratis" zit hem erin dat je hem natuurlijk zelf moet afbreken en vervoeren, en dat kost even wat tijd en energie. Wordt veel aangeboden, maar wel even goed kijken of het niet voor de helft alleen maar rot hout is. Maar worden regelmatig hele degelijke dingen aangeboden op die manier. Dan heb je meteen eigenlijk alle planken en balken die je nodig hebt voor het model schuilstal zoals je op de foto liet zien.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

bloemm
Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:13

Serenity350 schreef:
bloemm schreef:
Hoi! Ik kwam dit topic tegen en dacht; ik stel mijn vraag gewoon hier. Ik wil een schuilstal bouwen die er ongeveer zo uitziet: (hoogte max 1.80, bedoeling is dat er 2 Shetlanders inkomen)

[ [url=m/vd4yNb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik al 5 (hoek) palen gekocht en golfplaten voor het dak maar ik vroeg mij af wat het meest goedkoop, gemakkelijk en nog enigszins toonbaar is voor de zijkanten. Ik dacht eerst ik koop gewoon schutting panelen en zeg die tegen de zijkant aan, zoiets:

[ [url=m/aWrh5p.jpg]Afbeelding[/url] ]


echter daar zitten natuurlijk allemaal lucht gaten tussen dus niet ideaal. Hardhouten planken vind ik toch enigszins duur bij de sites waar ik ze kan vinden. Iemand tips hiervoor?

Wij hebben ooit een heel net schuurtje "gratis" opgehaald via marktplaats. Het "gratis" zit hem erin dat je hem natuurlijk zelf moet afbreken en vervoeren, en dat kost even wat tijd en energie. Wordt veel aangeboden, maar wel even goed kijken of het niet voor de helft alleen maar rot hout is. Maar worden regelmatig hele degelijke dingen aangeboden op die manier. Dan heb je meteen eigenlijk alle planken en balken die je nodig hebt voor het model schuilstal zoals je op de foto liet zien.


Bedankt voor de tip! Ik zal me eens verdiepen op marktplaats :).
Ik zag ook dit soort schuurtjes voorbij komen op marktplaats;
[ img ]

Zou zoiets ook geschikt zijn als schuilhok? Ik weet dat metaal in de zomer erg warm wordt maar ze hebben bomen met schaduw waar ze onder kunnen schuilen, het is meer bedoeld voor de winter en tegen de regen.

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:18

Een metalen tuinhuisje voor een paard is ronduit een lachertje :) Als hij 1x met zijn kont tegen het huisje komt dan staat die een meter verder en zit er een flinke deuk in.
Dat materiaal is flinterdun en weegt niets.!

Buiten het feit dat het met regen een flinke herrie binnen is die paarden meestal niet leuk vinden. Verder hangen er druppels aan het plafond en vallen op je paard als het verschil tussen buiten en binnen te groot is; vinden paarden ook niet leuk als die konstant op hoofd en rug vallen.
En als de zon er flink op schuint is het een oventje.

Me dunkt reden genoeg om dat idee snel te laten varen :)

bloemm
Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:04

DubbelDun schreef:
Een metalen tuinhuisje voor een paard is ronduit een lachertje :) Als hij 1x met zijn kont tegen het huisje komt dan staat die een meter verder en zit er een flinke deuk in.
Dat materiaal is flinterdun en weegt niets.!

Buiten het feit dat het met regen een flinke herrie binnen is die paarden meestal niet leuk vinden. Verder hangen er druppels aan het plafond en vallen op je paard als het verschil tussen buiten en binnen te groot is; vinden paarden ook niet leuk als die konstant op hoofd en rug vallen.
En als de zon er flink op schuint is het een oventje.

Me dunkt reden genoeg om dat idee snel te laten varen :)


:D dankjewel! dat is duidelijk! Inmiddels op marktplaats een goede dealer gevonden met "gebruikt" hout, heeft toch ook wel mijn voorkeur. Dus ik hoop dat ik ook snel foto's kan plaatsen ;)

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:32

Gebruikt hout hergebruiken is de veel betere optie. Minder verspilling van natuurlijke materialen en minder kosten voor de gebruiker. Én het is nog veel steviger ook +:)+

Buiten de 5 hoekpalen heb je ook nog wat balken nodig om het dak te ondersteunen; om de 60 cm als het beloopbaar moet zijn en 80 cm als dat niet nodig is.
Vergeet ook het 'afschot' niet om regenwater goed weg te laten lopen; 10 cm per meter wordt aangeraden, maar voor een simpel schuurtje is 5 cm per meter ook voldoende :)

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:08

Edit: sorry, niet het hele topic gelezen, dus enkel gereageerd op de beginpost :+
Zou geen schuttingpanelen nemen, die zijn super dun, denk dat ze dat zo stuk hebben. Golfplaten op het dak geeft ook veel herrie.

Oorspronkelijk post met mijn (door mijn ouders gebouwde) schuilstal:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zou hem weer precies hetzelfde ontwerpen volgende keer :j
Door de hoeveelheid (open) ramen is het een heel veilig hok, ze kunnen alles overzien en staan er heel graag in. Van de 'staldeuren' kunnen de bovendeuren dicht, dit doe ik bij erg slecht weer zodat de regen en wind buiten gehouden worden. Het zijraam geeft ze zicht op de gehele paddock, als ze binnen staan te eten en ze tillen hun hoofd op dan kunnen ze al het zogenaamde gevaar direct zien.

Voor in de winter komen er rubbermatten in, want de mini's liggen er ook graag.
Laatst bijgewerkt door BrittS op 13-05-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Foto]Show hier je zelfgebouwde schuilstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:12

@Britts: wat een mooie stal en systeem!
Het lijkt net of je een paardenposter in de deuropening hebt hangen met die 'ongewone' groene achtergrond :)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:13

BrittS schreef:
[ [url=m/a75AVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QG5O9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ivdQ66.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou hem weer precies hetzelfde maken volgende keer :j
Door de hoeveelheid (open) ramen is het een heel veilig hok, ze kunnen alles overzien en staan er heel graag in. Van de 'staldeuren' kunnen de bovendeuren dicht, dit doe ik bij erg slecht weer zodat de regen en wind buiten gehouden worden. Het zijraam geeft ze zicht op de gehele paddock, als ze binnen staan te eten en ze tillen hun hoofd op dan kunnen ze al het zogenaamde gevaar direct zien.

Voor in de winter komen er rubbermatten in, want de mini's liggen er ook graag.

Oke, ik ben verliefd. <3 _/-\o_

We hebben net de nieuwe schuilstal bijna klaar, maar nu krijg ik de neiging de boel weer af te breken zodat ik dit ontwerp neer kan zetten. _O-

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:15

Hahahaha, bedankt voor de complimenten! Ik had nooit verwacht dat ze er zoveel gebruik van zouden maken. Toen ik mijn (toen nog 1) paard in pension had stond hij nooit in de schuilstal, was een dicht en donker hok en hij vond het absoluut niet veilig. Nu staat hij bij de eerste regenspetter binnen, en bij de eerste vlieg ook :+ Hij staat dus nagenoeg het hele jaar in de schuilstal _O-

Dubbeldun, ik post nog wel eens zo'n soort foto met twee van die koppies op instagram, en mensen denken nog vaak dat ik ze opeens echt op stal heb staan :+

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:48

BrittS schreef:
Edit: sorry, niet het hele topic gelezen, dus enkel gereageerd op de beginpost :+
Zou geen schuttingpanelen nemen, die zijn super dun, denk dat ze dat zo stuk hebben. Golfplaten op het dak geeft ook veel herrie.

Oorspronkelijk post met mijn (door mijn ouders gebouwde) schuilstal:

[ [url=m/a75AVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QG5O9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ivdQ66.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou hem weer precies hetzelfde ontwerpen volgende keer :j
Door de hoeveelheid (open) ramen is het een heel veilig hok, ze kunnen alles overzien en staan er heel graag in. Van de 'staldeuren' kunnen de bovendeuren dicht, dit doe ik bij erg slecht weer zodat de regen en wind buiten gehouden worden. Het zijraam geeft ze zicht op de gehele paddock, als ze binnen staan te eten en ze tillen hun hoofd op dan kunnen ze al het zogenaamde gevaar direct zien.

Voor in de winter komen er rubbermatten in, want de mini's liggen er ook graag.



Dit vind ik echt een prachtige stal en heel goed bedacht. Mooi en functioneel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 36 bezoekers