Stal gezocht omgeving Vledder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 19:50

Weet iemand een stalling in de omgeving van Vledder? Mag ook een particulier zijn.

Wensen:
24/7 buiten met schuilmogelijkheden
Onbeperkt ruwvoer
Goede bak
Uitrijmogelijkheden

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:54

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:53

Nou ken ik al 2 Vledders. 1 in Drenthe en 1 in Groningen. Dus mss handig als je iets preciezer bent met waar je zoekt.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 20:55

Ohhh ik ken er maar eentje haha.

Drenthe bedoel ik.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:58


JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:15

Ergens verder zit ook een stal. Naar je wensen. Weet alleen het adres niet. Maar op die weg na het zwembad aan de linkerkant, als je vanuit Frederiksoord komt zeg maar.

Ik ken ook maar 1 Vledder

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:28

rina schreef:
Nou ken ik al 2 Vledders. 1 in Drenthe en 1 in Groningen. Dus mss handig als je iets preciezer bent met waar je zoekt.


Bedoel je niet vledderveen? Daar zijn er idd 2 van. :o

Ben er helaas niet bekend TS.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 21:40

JoycexEnya schreef:
Ergens verder zit ook een stal. Naar je wensen. Weet alleen het adres niet. Maar op die weg na het zwembad aan de linkerkant, als je vanuit Frederiksoord komt zeg maar.

Ik ken ook maar 1 Vledder


Bedoel je van vledder naar wapse of nog aan de kant van het zwembad?

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:46

Is Diever een optie?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 21:55

Doyal schreef:
Is Diever een optie?

Als de stal top is wel, anders net te ver ;)

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:04

MTinker schreef:
Doyal schreef:
Is Diever een optie?

Als de stal top is wel, anders net te ver ;)


Bij ons op stal hebben we nog wel plek voor een ruin. Zal de tekst even plakken hieronder. Mocht het je wat lijken dan kun je natuurlijk altijd even een pb'tje sturen, dan geef ik je de gegevens van de eigenaresse.

Diever:

Weidegang aangeboden voor 1 of 2 sociale ruinen.
Komen in een groep van 4 ijslandse paarden te staan.
Schuilstal en compleet verharde voerplaats.
Zomers weidegang, swinters ruime verharde paddock en stuk zand paddock.
Schuilstal, schuur voor klein opslag, rijbak en verlichting aanwezig.
Hooi wordt gegeven dmv slowfeeder systeem.

Voorwaarden:
Sober ras (24/7buiten)
Ruin
Zelf als eigenaar van paard 2x een vast voer en uitmest moment in de week. Flexibel inzetbaar en weten wat de zorg en werkzaamheden rondom stal inhoud.
Paard moet in een groep van 4 paarden kunnen staan.

Vaste prijs €125,00 per maand incl hooi gehele jaar rond en gebruik van faciliteiten.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:07

Doyal schreef:
Bij ons op stal hebben we nog wel plek voor een ruin. Zal de tekst even plakken hieronder. Mocht het je wat lijken dan kun je natuurlijk altijd even een pb'tje sturen, dan geef ik je de gegevens van de eigenaresse.

Diever:

Weidegang aangeboden voor 1 of 2 sociale ruinen.
Komen in een groep van 4 ijslandse paarden te staan.
Schuilstal en compleet verharde voerplaats.
Zomers weidegang, swinters ruime verharde paddock en stuk zand paddock.
Schuilstal, schuur voor klein opslag, rijbak en verlichting aanwezig.
Hooi wordt gegeven dmv slowfeeder systeem.

Voorwaarden:
Sober ras (24/7buiten)
Ruin
Zelf als eigenaar van paard 2x een vast voer en uitmest moment in de week. Flexibel inzetbaar en weten wat de zorg en werkzaamheden rondom stal inhoud.
Paard moet in een groep van 4 paarden kunnen staan.

Vaste prijs €125,00 per maand incl hooi gehele jaar rond en gebruik van faciliteiten.


Helaas heb een merrie :( ..

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:23

MissJG schreef:
rina schreef:
Nou ken ik al 2 Vledders. 1 in Drenthe en 1 in Groningen. Dus mss handig als je iets preciezer bent met waar je zoekt.


Bedoel je niet vledderveen? Daar zijn er idd 2 van. :o

Ben er helaas niet bekend TS.


Nope in Groningen is echt ook nog een Vledder. Kan er niks aan doen, er zijn meer hondjes die fikkie heten :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:35

Als je van Frederiksoord naar Vledder gaat dan voorbij het zwembad. Vlederweg nummer weet ik niet. Maar zit vlak voor je Vledder in gaat.

Screenshot van Google maps, weet niet of ze nog pension doen, maar Iemand die ik ken stond daar. Afbeelding

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:38


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:40

Bedankt voor deze tips!

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:40

MTinker schreef:
Doyal schreef:
Bij ons op stal hebben we nog wel plek voor een ruin. Zal de tekst even plakken hieronder. Mocht het je wat lijken dan kun je natuurlijk altijd even een pb'tje sturen, dan geef ik je de gegevens van de eigenaresse.

Diever:

Weidegang aangeboden voor 1 of 2 sociale ruinen.
Komen in een groep van 4 ijslandse paarden te staan.
Schuilstal en compleet verharde voerplaats.
Zomers weidegang, swinters ruime verharde paddock en stuk zand paddock.
Schuilstal, schuur voor klein opslag, rijbak en verlichting aanwezig.
Hooi wordt gegeven dmv slowfeeder systeem.

Voorwaarden:
Sober ras (24/7buiten)
Ruin
Zelf als eigenaar van paard 2x een vast voer en uitmest moment in de week. Flexibel inzetbaar en weten wat de zorg en werkzaamheden rondom stal inhoud.
Paard moet in een groep van 4 paarden kunnen staan.

Vaste prijs €125,00 per maand incl hooi gehele jaar rond en gebruik van faciliteiten.


Helaas heb een merrie :( ..


Oh dat is jammer! Merries worden in onze kudde overgewaardeerd door de heren helaas :P succes met het vinden van een fijne plek!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 00:05

Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen. De blesse zit Stegeman, Veenstra zit in boijl (wel wat verder) en daar zit ook HBC, de zuidstroom in vinkega en Manege Noordwolde. En dat zijn de grote stallen met binnenbakken. Kleinere privé stallen zijn er ook nog heel veel met alleen binnenbak maar daarvoor kan je best gewoon rondrijden.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:46

_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen.


Het verloop was daar vorig stalseizoen ook erg hoog.

EmmyD
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-15
Woonplaats: Wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:04

_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen. De blesse zit Stegeman, Veenstra zit in boijl (wel wat verder) en daar zit ook HBC, de zuidstroom in vinkega en Manege Noordwolde. En dat zijn de grote stallen met binnenbakken. Kleinere privé stallen zijn er ook nog heel veel met alleen binnenbak maar daarvoor kan je best gewoon rondrijden.



Klopt dat de Vledderhoeve absoluut geen aanrader is, wat mij betreft. Complete nachtmerrie om daar te staan. Wij hebben daar 7 weken gestaan. Onze haflinger, die snel te dik wordt, viel enorm af en zat totaal niet lekker in zijn vel. Je hebt helemaal niets te zeggen over het eten dat ze krijgen. Ze krijgen veel te weinig ruwvoer en een handje brok vinden ze genoeg. Regelmatig stonden ze zonder water in de paddock. Als je ook maar ergens iets van durft te zeggen of ergens een eigen mening over hebt hebt, word je afgesnauwd. En de weinige afspraken die ze dan maken, worden niet nagekomen en hierover wordt dan keihard, recht in je gezicht, gelogen.

EmmyD
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-15
Woonplaats: Wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:10

Westernfreak schreef:
_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen.


Het verloop was daar vorig stalseizoen ook erg hoog.


Dt is zacht uitgedrukt, begrijp dat het aardig leeg loopt ondertussen.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:37

EmmyD schreef:
_Zoe schreef:
Vledderhoeve geen aanrader. Ben ik net weg nadat paard gigantisch veel af was gevallen door ruwvoer tekort, en meerdere van die stal zijn weg gegaan om zelfde reden deze maand. Ook op hun fb bleken achteraf wel meer van zulke recensies te staan, helaas te laat gezien. Verder heb je in vledder zelf niet heel veel maar in omgeving zitten best veel stallen. De blesse zit Stegeman, Veenstra zit in boijl (wel wat verder) en daar zit ook HBC, de zuidstroom in vinkega en Manege Noordwolde. En dat zijn de grote stallen met binnenbakken. Kleinere privé stallen zijn er ook nog heel veel met alleen binnenbak maar daarvoor kan je best gewoon rondrijden.



Klopt dat de Vledderhoeve absoluut geen aanrader is, wat mij betreft. Complete nachtmerrie om daar te staan. Wij hebben daar 7 weken gestaan. Onze haflinger, die snel te dik wordt, viel enorm af en zat totaal niet lekker in zijn vel. Je hebt helemaal niets te zeggen over het eten dat ze krijgen. Ze krijgen veel te weinig ruwvoer en een handje brok vinden ze genoeg. Regelmatig stonden ze zonder water in de paddock. Als je ook maar ergens iets van durft te zeggen of ergens een eigen mening over hebt hebt, word je afgesnauwd. En de weinige afspraken die ze dan maken, worden niet nagekomen en hierover wordt dan keihard, recht in je gezicht, gelogen.


Precies deze verhalen heb ik ook van meerdere mensen gehoord. Schijnt ook nogal een kliekje te zijn aan mensen die er nu nog staan. Vreselijke stal lijkt mij. Ken ook mensen die de paarden daar uit ellende hebben weggehaald, dieren waren volledig in de stress en schrokten dat kleine beetje eten dat ze kregen als een malle naar binnen. Die stal is niet goed voor de gezondheid van mens en dier. :(:)

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:44

JoycexEnya schreef:
Als je van Frederiksoord naar Vledder gaat dan voorbij het zwembad. Vlederweg nummer weet ik niet. Maar zit vlak voor je Vledder in gaat.

Screenshot van Google maps, weet niet of ze nog pension doen, maar Iemand die ik ken stond daar. [ [url=m/If2q5s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat omcirkelde is volgens mij een privé huis met rijbak, je moet aan de overkant zijn naast het zwembad. Daar heb je momenteel 2 stallen, die oude manege(is dat de stal waar slechte ervaringen over zijn?) en iets heel nieuws iets verderop richting Frederiksoord, de ingang daarvan zit niet aan die hoofdweg maar aan de weg die achterlangs het bungalowpark en het zwembad loopt (naam is me even ontschoten)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Stal gezocht omgeving Vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:06

jammer van die stal, waar staan dan diegene die daar weg zijn gegaan?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:49

dianaw33 schreef:
JoycexEnya schreef:
Als je van Frederiksoord naar Vledder gaat dan voorbij het zwembad. Vlederweg nummer weet ik niet. Maar zit vlak voor je Vledder in gaat.

Screenshot van Google maps, weet niet of ze nog pension doen, maar Iemand die ik ken stond daar. [ [url=m/If2q5s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat omcirkelde is volgens mij een privé huis met rijbak, je moet aan de overkant zijn naast het zwembad. Daar heb je momenteel 2 stallen, die oude manege(is dat de stal waar slechte ervaringen over zijn?) en iets heel nieuws iets verderop richting Frederiksoord, de ingang daarvan zit niet aan die hoofdweg maar aan de weg die achterlangs het bungalowpark en het zwembad loopt (naam is me even ontschoten)



Iemand die ik ken heeft daar gestaan met haar fjord. Wie niet waagt wie niet wint, je kan het altijd vragen :D

De oude manege is inderdaad stal vledderhoeve.