Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:30

Ja dit heb ik ook nog nooit meegemaakt hoor, zegt wel iets over hoe fijn de mensen om ons heen zijn <3

Ik ben ook zo blij met elke druppel die valt!

Er loopt hier trouwens een ruiterroute langs de voordeur, heb tot nu toe iedere dag paarden langs zien komen, zo leuk! Kan niet wachten man!


belle_boef
Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:55

[ img ]

Stormschade. Gelukkig moest deze elke keer al een keer om maar hij stond niet in de weg. Blad gaat lekker naar de paarden en de stammetjes kunnen drogen en door als kachelhout.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:57

Ow, Robijn, een ruiterpad voor de deur is super!! Zoiets zoek ik :)

Hulp krijgen is wel fijn! Krijgen wij ook niet zo snel, maar als je 2x op afstand verhuisd merk je wel dat mensen dat snel ver vinden.

Ben benieuwd, nu nog zon......

Gister flinke bui op ons kop gehad, maar ben blijven lopen en waren we weer droog.

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:53

Robijn zegt niet alleen iets over de andere maar ook iets over jullie ;)

Belle boef de storm heeft jullie een handje geholpen.
Hier lag een kersenboom om en verder in het land nog iets anders wat dus op het draad hing.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Antheman
Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:32

Karin_deB schreef:
Lekker bezig!!

Ik kom net thuis van een week vakantie. Alle diertjes toppie verzorgd :D
Paardjes lijken zelfs wat minder dik, pluspunt :D

Wel goed dat de smid dinsdag komt. Ik was wat laat met regelen en tegen die tijd staat Jewel dan 14 weken op dr ijzers. :oo
Ben wel echt te laat, arm ding :(:)
Ik schaam me echt een beetje :oo

Oef, als je klant van mij was, was je uit mijn bestand gewist ;)

Ik lees over een ruiterpad voor de deur. Daar kan ik alleen maar van dromen. Alhoewel ik het niet slecht heb gehad, Ik heb jaren OP t ruiterpad gewoond met de paarden. Nu aan huis moet ik over polderweggetjes. Leuk, maar wel anders.

Ik had vanmiddag iets geks/grappigs. Een fietser haalt mij in, ik reed te paard (2e rondje). Of ik Antheman was. Euh ja. Wie ben jij? Zij kwam niet eens uit de buurt, maar op 3 kwartier rijden hiervandaan. :D 8-) Ze herkende me. Nou moe. _/-\o_ Leuk gesprekje gevoerd :D

Ik ben wel heel blij, ik kon niet met Floki op pad, te woest, vragen om problemen. Vandaag ging mijn Pennymeisje mee met mijn andere fjord, aan de hand, en het ging zo fijn! Misschien kunnen we morgen wel een combi maken met Vliegje en de kar, en Floki mee. Dan mag hij voorop. Als Vliegje in de buurt is, is het wel ok. Vanmorgen scheurden we lekker in galop, ook met Vliegje, door de polder. Andor en Sunny als handpaard voorop.

Verder gaat alles zijn gangetje. Veel werk op t land; zuring steken, brandnetels trekken, van dat soort werk. Maar ook komen de zaadjes op die ik gezaaid heb en bloeien de papavers uitbundig. En de torenvalkjes vliegen uit.

Karin_deB
Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:26

Uit je bestand gewist?

I love you to the moon and back

Antheman
Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:54

Karin_deB schreef:
Uit je bestand gewist?

Ja, 14 weken kan echt niet.

Lynn_Nikita
Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:00

Ik kijk naar hoe de hoeven eruit zien, ik heb ze ook vaker langer eronder hoor. Mijn shet wordt 2 x per jaar bekapt, de hoeven slijten door de stoeptegels af

Lynn_Nikita
Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:02

hoe dik zijn jullie stalwanden als jullie die van hout hebben? Mijn bestelling is geannuleerd, ontzettend belabberde communicatie
Ik heb nu een carport besteld voor de opslag en bekleed die met damwand. Nu ben ik eraan het denken om ook zo

Lynn_Nikita
Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:02

Voor diegene die een houten stalwand hebben, hoe dik is die? Ik heb die ene stal geannuleerd omdat er ontzettend belabberde communicatie was , eerst al een vertraging in de levering van enkele maanden en erna gewoon geen reactie op mijn vragen. Ik heb nu een carport besteld als opslag. 3 meter hoog en dan 6 x 4. Deze wordt bekleed met damwand. Voor de stallen ben ik op zoek naar iets anders, damwand met binnenin betonplex of toch gewoon planken maar hoe dik?
Of iets totaal anders?

belle_boef
Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:27

Wij hebben dik betonplex in de stallen. Wil prima maar je moet geen trapper hebben.

ClaudiaHS
Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:32

Lynn heb je al eens gekeken naar steenschotten?
Deze heb je in verschillende maten en diktes.
Ik vind ze ideaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:42

ML en ik hebben met de 2 ruinen een leuk ritje gemaakt. Die nieuwe kan dus best hard, hahaha Hij is nog wat onzeker langs dingen en houdt dan nog wat in, maar die van mij moest wel gas bij geven. Voorop ging die niet zo hard :)

Toen we terug kwamen, was mn zwarte aan het rond rennen. Uiteindelijk rende hij naar ons toe en heb ik hem gepakt. Hij sloeg wild om zich heen dus ik dacht al aan de luisvlieg. Alleen is hij zwart en met rond zwaaiende benen is het echt lastig. Ik zou slapen onder deze pony, maar dit was niet leuk meer.

Uiteindelijk heeft mijn man de tuinslang erop gezet en leek hij even rustig en heb ik er 2 vanaf gepakt en in duck tape gedaan.
Hij is flink te grazen genomen naast zijn koker. Heb hem met mtg ingesmeerd en hoop dat hij er verder vanavond niet zoveel last van heeft.
We doen dan morgen ochtend vroeg de vliegendekens op en dan maar hopen dat er niet zo een kreng onder komt.
Dit is echt de eerste keer dat ze daardoor lastiggevallen worden. Vreselijk.

Wij hebben net 2 weken terug de hoeven gedaan, keken vandaag en doen ze morgen weer. Gaat echt hard en ze lopen 24/7 op zand en steen.
Hoopte alleen op wat meer vocht en dat ze iets zachter zouden zijn. Zijn soms harder dan steen.

Karin_deB
Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:03

Antheman schreef:
Karin_deB schreef:
Uit je bestand gewist?

Ja, 14 weken kan echt niet.


Dat besef ik mij heel goed en ik vindt het ook heel erg.
Maar ik ben ook maar mens toch? Ik kan toch ook wel eens wat vergeten en te laat zijn?

I love you to the moon and back

Karin_deB
Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:05

Lynn_Nikita schreef:
hoe dik zijn jullie stalwanden als jullie die van hout hebben? Mijn bestelling is geannuleerd, ontzettend belabberde communicatie
Ik heb nu een carport besteld voor de opslag en bekleed die met damwand. Nu ben ik eraan het denken om ook zo


Ik zal ze vandaag eens meten voor je.

Toen Jewel eerder ijzers had redde ze vaak ook wel een week of 10-12, afhankelijk van het seizoen.
Ze stond nu weer een jaar zonder en is in die tijd 2x bekapt, was genoeg.
En nu staat ze weer op ijzers en moet ik dus weer wennen aan dat regelmaat nodig is.
Ik ga nu direct ook een nieuwe afspraak inplannen zodra mn volgende werkrooster uit is.

I love you to the moon and back

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:29

superpony schreef:
ML en ik hebben met de 2 ruinen een leuk ritje gemaakt. Die nieuwe kan dus best hard, hahaha Hij is nog wat onzeker langs dingen en houdt dan nog wat in, maar die van mij moest wel gas bij geven. Voorop ging die niet zo hard :)

Toen we terug kwamen, was mn zwarte aan het rond rennen. Uiteindelijk rende hij naar ons toe en heb ik hem gepakt. Hij sloeg wild om zich heen dus ik dacht al aan de luisvlieg. Alleen is hij zwart en met rond zwaaiende benen is het echt lastig. Ik zou slapen onder deze pony, maar dit was niet leuk meer.

Uiteindelijk heeft mijn man de tuinslang erop gezet en leek hij even rustig en heb ik er 2 vanaf gepakt en in duck tape gedaan.
Hij is flink te grazen genomen naast zijn koker. Heb hem met mtg ingesmeerd en hoop dat hij er verder vanavond niet zoveel last van heeft.
We doen dan morgen ochtend vroeg de vliegendekens op en dan maar hopen dat er niet zo een kreng onder komt.
Dit is echt de eerste keer dat ze daardoor lastiggevallen worden. Vreselijk.

Wij hebben net 2 weken terug de hoeven gedaan, keken vandaag en doen ze morgen weer. Gaat echt hard en ze lopen 24/7 op zand en steen.
Hoopte alleen op wat meer vocht en dat ze iets zachter zouden zijn. Zijn soms harder dan steen.


Frontline spray op de "warme" plekken spuiten :j (koker, anus, kling, uier etc)


Karin ik ben ook zo'n muts die dat soort dingen vergeet, gelukkig wonen we dichtbij de hoefsmid en maakt hij tijd voor ons (mijn man is zijn dierenarts) probeer wel optijd een afspraak te maken maar laatste keer dat ik het zelf moest regelen is alweer 3 jaar geleden :=
Nu zijn ze net voor de verhuizing gedaan dus ik kan nog 6 weken vooruit.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Maartje_M
Berichten: 9353
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:40

Ik maak altijd een nieuwe afspraak als hij er is, en meestal verzet ik die dan nog vanwege mijn werk :+

Ik twijfel, hele weiland hooien of een stuk laten staan zodat ze voldoende gras hebben voorlopig... idee was eigenlijk hele weiland, maar heb ze nu toch al een stuk gras gegeven omdat het zo lang duurt voor we kunnen hooien. Toen ik er over na ging denken vond ik het eigenlijk zonde dat ze er niet op stonden en het is nu zo mooi hoog en uitgebloeid

Karin_deB
Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:37


I love you to the moon and back

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:11

Dat is akelig Karin. Een vriendin van mij haar jond zat onder de bulten er van. Ik zal ook bij ons de eiken eens na lopen.

Bij mij is de hoefsmid voor de 3ex niet op komen dagen. Ik ben er klaar mee op mijn telefoontjes reageerd hij ook niet. Een andere vinden is niet zo'n probleem . Een goede wel.

Lynn_Nikita
Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:34

Hier ook, bij de buren, kun je daar zelf eigenlijk ook iets aan doen of zijn mensen verplicht dit te bestrijden als dit in bomen zit?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:02

Jes, oke, die had ik nog niet gehoord. Alleen vet houden. Durf geen deken op te doen, bang dat ze eronder komen. Heb geen frontline in huis, dus morgen halen en proberen. Dit nog nooit meegemaakt en is echt rot.

Wel zo knap dat hij na 2 rondjes in paniek rond rennen, naar ons toe kwam. Wij stonden op het pleintje.

Maartje, lastig. Hoelang zouden ze ermee doen denk je? Waar heb je meer belang bij? Ik had vorig jaar gras leuk staan, maar na die erge droogte is alles verbrand en waren we het kwijt. Dan zou ik het maaien.
Maar heb je het hooi niet per se nodig, is het wel lekker voor ze.

Karin, balen zeg. Lees steeds meer hoeveel last mensen er van hebben.

In het algemeen; vind ik dat mensen wel lang wachten met de hoefsmid laten komen. Misschien omdat ik zelf bekap, maar het is zeker met een ijzer niet goed voor de hoef.
Wij bekappen echt wel na min 2, max 4 weken, soms alleen de vijl er dan over. En ze lopen 24/7 op zand en steen, maar is toch echt nodig. Het heeft effect op de rest van het been en lijf.

Lees weleens bij iemand met speciaal beslag dat ze het er 8-10 weken onder laat zitten. Vind dat heel dubbel; speciaal beslag wegens problemen en dan het er zo lang onder laten, terwijl de hoef van bovenaf groeit.

Ik word een beetje gek van de bromvliegen. Onze buren hebben een compostbak achter de tuin en wij hebben de vliegen. Katten en honden vliegen er continu achteraan, tegen de ramen aan. Valt met die buren echt niet te praten, hebben wel meer overlast van ze.

MarloesHJ
Berichten: 2460
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:13

Ik vind het wel makkelijk om te zeggen online dat iemand lang er tussen heeft zitten met een hoefsmid. Mijn paard gaat netjes elke zeven weken, soms zelfs om de zes als mijn smid verwacht dat het beter is, als soms door de planning het eerder richting acht gaat dan raakt ie meestal een ijzer kwijt. Hij heeft veel problemen gehad met dank aan een andere hoefsmid. Maar korter dan zes weken hoef ik echt niet te proberen want dan nagelt ie in dezelfde gaten en komt er amper iets van de hoef af. Andere paard gaat netjes met deze interval mee maar zou een week of twee langer kunnen blijven staan.
Ik heb ook een andere hoefsmid gehad die kwam niet opdagen of kwam gerust een maand later, dat is ook weer zoiets.

@Karin ik dacht ook kan gebeuren en voor een volgende keer anders aanpakken.

Met dingen als processierups geen ervaring. Wel staat mijn ene paard momenteel gewoon fulltime onder de vliegendeken al vind ik het momenteel best meevallen met de beestjes heeft hij er toch last van.

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Mer1980
Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:16

Mijn paarden gaan om de 7 / 8 weken. Als het eerder nodig is dan bel ik op of ze een weekje eerder kan. Mijn nieuwste paard stond erg slecht op haar voeten dus die is nu al 3 x om de 5 weken gegaan.

Gene ervaring met de processierups := wij hebben ook in de verre omtrek geen eiken staan dus wellicht slaat het bij ons over. Evenals Esdoorns die hebben wij ook niet in de buurt. En steekvliegen ook nog niet gezien. Alleen bij de mestkar hebben we vliegjes maar daar hebben we geen last van. We zitten wel vlakbij het bos, maar ben zo blij dat we geen dazen en horzels hebben :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:22

Bliksem gaat zelden. 1 a 2 keer per jaar.
De smid komt elke 8 weken voor Nick.
Maar Bliksem hoeft niet.
Ik moet zelfs schoentjes voor hem regelen, zijn hoefjes zijn kort!
We rijden regelmatig over het asfalt, dat gaat best hard.
Nick heeft een half jaar op ijzers gestaan, omdat ie gevoelig liep. Momenteel weer met blote voeten. En hij loopt goed :)

Processierups is hier een drama. Straat vol eiken en in elke eik zitten meerdere nesten. We kunnen er niet bij. De lage nesten eraf branden...
we hebben er last van, ook de dieren!

Wat oliebol superpony van de vliegen...

Maartje_M
Berichten: 9353
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:55

superpony schreef:
Maartje, lastig. Hoelang zouden ze ermee doen denk je? Waar heb je meer belang bij? Ik had vorig jaar gras leuk staan, maar na die erge droogte is alles verbrand en waren we het kwijt. Dan zou ik het maaien.
Maar heb je het hooi niet per se nodig, is het wel lekker voor ze.


We hebben het hooi in theorie wel nodig, maar ik kan niet alles wat erop staat kwijt, dus we houden toch al niet alles zelf. Daarom neig ik naar af laten grazen, scheelt me toch weer hooi kopen straks


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, Symke en 108 bezoekers