Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:01

Welkom Renske!

Ai dat is naar Marlies, sterkte :(:)

Wat een pech hebben jullie Lynn Nikita! Gelukkig geen winter inderdaad :brr:

Hier ook flinke plensbui gisteren. Fijn voor de tuin!!

Smid is geweest, vond het nog meevallen gelukkig. Wel gelijk nieuwe afspraak gepland voor over 10 weken!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:16

Zo ik kom ook weer mee kletsen.
De verkoop van Jay had me - ondanks het fijne adres - toch wel erg verdrietig gemaakt.

Marlies, sterkte met het verlies Y;(

Renske, welkom!

Lynn, gaat vast goedkomen allemaal :(:)

Sorry als ik iemand vergeten ben :o

Ik heb 2 eiken in de wei staan, ik ga ze zo snel inspecteren...
Hopelijk geen rups te zien.

We zijn het weekend druk geweest met een stuk opnieuw straten, er lag geen zand meer onder dus met regen lag er van alles los.

Tussendoor natuurlijk wel tijd voor een bakkie, en dan komt die gekke merrie altijd even erbij staan. Kroelen wil ze niet, maar voor een kletspraatje komt ze wel speciaal de wei uit <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:45

Houtsnippers zou ik toch ook niet zo snel doen, ondanks dat het er wel erg leuk uitziet! :D

Ziet er leuk uit zo Judith! <3

Mooi dat de smid het mee vond vallen :)

Ach.. toch moeilijker dan gedacht om afscheid te nemen... :(:) Tis ook niet niks.. wel fijn om dan zo'n gezellige merrie er nog bij te hebben, wat leuk dat ze er zo bij komt staan <3

Ik heb wel ook een leuk nieuwtje trouwens... wij gaan volgende week een puppy halen <3 :+: <3 Ik kan echt niet wachten!! Het is een reutje, Berner Sennenhond en gaat Brego heten :+: Ben nu al helemaal verliefd...

Afbeelding

Afbeelding


Tis nog zo'n kleintje nu <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:57

ClauH, moeilijk hoor zo een afscheid. Staat je merrie nu alleen?? Allebei sterkte.

Utopia, wat een schatje!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:34

Nee we hebben onze shet nog gelukkig!
Wat een schatje Utopia!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:52

Ahh wat een dropje Utopia!

ClauH, snap het heel goed dat je het stiekem toch een beetje moeilijk vind met de verkoop van Jay. Toch jarenlang jouw paardje geweest, jouw fokproduct.

Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:51

@ClauH, :(:)
Begrijpelijk dat het verdrietig is.

@Utopia, wat een schatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:22

xXutopiaXx schreef:
Houtsnippers zou ik toch ook niet zo snel doen, ondanks dat het er wel erg leuk uitziet! :D

Ziet er leuk uit zo Judith! <3

Mooi dat de smid het mee vond vallen :)

Ach.. toch moeilijker dan gedacht om afscheid te nemen... :(:) Tis ook niet niks.. wel fijn om dan zo'n gezellige merrie er nog bij te hebben, wat leuk dat ze er zo bij komt staan <3

Ik heb wel ook een leuk nieuwtje trouwens... wij gaan volgende week een puppy halen <3 :+: <3 Ik kan echt niet wachten!! Het is een reutje, Berner Sennenhond en gaat Brego heten :+: Ben nu al helemaal verliefd...

[ [url=m/slpvLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p93ha0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tis nog zo'n kleintje nu <3

Ik zwaai even!
Wat een schatje!!!! Waar komt hij vandaan? Mijn hoefsmid fokt ook Bernersenne honden!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:10

Sterkte Claudia!

Wat een dropje Natasja!

Er rijdt hier gewoon een manegeles voor de deur langs, hoe cool!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:51

Heel veel sterkte Marlies.

Lynn_Nikita schreef:
De hooiopslag is besteld, het wordt een carport van 3 meter hoog ( kon ook 2.50 en ik twijfel nu heel erg of ik niet overdrijf met de hoogte) en dan 6 lang en 4 breed. Kan ik voldoende hooi en stro kwijt en kan ik tot achterin met mijn kiepaanhanger rijden.


Nee heerlijk die hoogte! Kun je mooi wat grote pakken in kwijt. Hier is de kapschuur (laagste punt) 1.80m en dat is echt passen en meten. Ben wel super blij met het onverpakte hooi wat we nu hebben. Jeuk bij mijn merrie is bijna helemaal weg.

Ooooh wat een lieve puppy!

Afgelopen weekend hebben we weer mest over ons land uitgereden dus ik ben heel blij met de regen van vandaag :D. De paarden staan sinds vorige week hele dagen op het gras (ander stukje land), zo fijn dat dat weer kan.

Verder gaat alles hier z'n gangetje wel. De staldeuren hangen nog steeds niet dus de paarden kunnen nog steeds niet in de schuilstal. Inmiddels is het gewoon een half jaar geleden dat we deuren hebben besteld, echt ongelofelijk. Ben er nu wel echt klaar mee dus we hebben besloten zelf de resterende materialen maar te kopen, die liggen nu nog bij de monteur waar we inmiddels al 4 maanden op aan het wachten zijn en die nog steeds z'n telefoon niet opneemt. Zucht.

Verder heb ik een paar lessen trailerladen met Ulicia gehad. Hebben we afgelopen week goed gebruik van gemaakt want we zijn maarliefst 3x op pad geweest. Zo leuk dat dat nu kan. Wil deze foto toch even met jullie delen hoor.

Afbeelding

Minder goed nieuws is dat mijn ruin toch echt te groot is gebleken voor deze trailer. Koop nooit eerst een trailer en dan een paard :+ Op zich is hij niet eens zo extreem groot, maar wel lang. Onze instructrice heeft afgeraden om hem in onze wat oudere Atec trailer te vervoeren (tenzij echt niet anders mogelijk) omdat ze de kans groot acht dat hij de stangen en het middenschot omhoog "lift". Dus nu langzaam op zoek naar een nieuwe (tweedehands) tweepaardstrailer. Mocht iemand nog iets weten. We zoeken een wat nieuwer model want die schijnen ruimer te zijn. En liefst een aluminium vloer want mijn merrie plast vaak in de trailer. Andere tips zijn ook welkom!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:06

Wat een mooie foto ssdesing.
Wat een schattig Berner puppy,ik ga vaak met een groep Berners wandelen,honden van goede fokkers,heerlijk sociaal en lief.Voor mij is het mijn ras niet,maar ik vind ze wel leuk.

Paarden afstaan is altijd verdrietig,ik heb nog altijd moeite met het verlies van mijn merrie.Maar we hebben ze ook 23 jaar gehad,dat is toch een deel van je leven dan.

Wij hadden zelf een Bockmann trailer een ruime.Eigenlijk nooit bij stilgestaan da het een grote trailer was en ik een groot paard had. Tot mijn vriendin mij ergens eens kwam halen met haar trailer een fautras een mooie trailer trouwens,maar mijn paard paste er niet in.Ze stapte nog wel braaf in ,maar kon niet verder naar voren zodat de klep niet dicht kon.Mijn vriendin is toen zo lief geweest om mijn trailer te gaan oppikken die een uur rijden verder stond.Tot toen had ik eigenlijk nooit beseft dat er verschilende maten trailers zijn.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:07

Thanks allen voor de reacties op Brego! <3

[***] schreef:
Ik zwaai even!
Wat een schatje!!!! Waar komt hij vandaan? Mijn hoefsmid fokt ook Bernersenne honden!


Dankjewel :D Hij komt uit Ederveen.

Wat een ontzettend mooie foto SSDesign!! :+: Fijn dat jullie nu op pad kunnen met de trailer.. wel jammer dat je op zoek moet naar een nieuwe trailer..

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:08

Welkom Renske.

Wat een schatje Utopia!

Fijne ruimte wordt dat Lynn, is niet gauw te hoog voor opslag....je hebt meestal ruimte tekort ;-)
Irritant dat de stal nog niet af is SS Design omdat afspraken niet nagekomen worden (kon het niet helemaal plaatsen, voor schuilstal meestal niet erg als er geen deuren in zitten, omdat die altijd open staan).

Gave foto!
Balen van je trailer. Zelf heb ik een Mustang All round dat is een hele ruime trailer (polyester met aluminium bodem). Tot nu toe alle grote paarden in kunnen vervoeren. Die zijn er ouder ook tweedehands voor leuke prijsjes. Zou hem zeker aanraden. Ook lekker veel ruimte voor de voorstang. Je kan hier met gemak staan en hoofdstel aan doen (zadelkamer zit er ook in maar niet met zo'n bult naar binnen). Hiervoor een Atec die was te klein bij grote paarden. Hotra valt ook klein weet ik. Je kan ook gewoon opmeten welke ruimte je moet hebben en dat dan nameten bij tweedehands trailers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:14

xXutopiaXx schreef:
Thanks allen voor de reacties op Brego! <3

[***] schreef:
Ik zwaai even!
Wat een schatje!!!! Waar komt hij vandaan? Mijn hoefsmid fokt ook Bernersenne honden!


Dankjewel :D Hij komt uit Ederveen.

Wat een ontzettend mooie foto SSDesign!! :+: Fijn dat jullie nu op pad kunnen met de trailer.. wel jammer dat je op zoek moet naar een nieuwe trailer..

Mijn smid uit Gieterveen, dus daar komt hij niet vandaan. Ik vind Brego echt prachtig!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:25

Dankjulliewel :+:

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:32

Super bedankt voor de tips allemaal :)
Ik had er ook nooit bij stilgestaan dat er verschillende maten waren hoor...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:36

Hahahaha dat zou mij ook kunnen gebeuren hoor!
Ik had toen ik twice nog had had ik een teruggekeurde anderhalf paards waar de 2 pony’s toen precies samen op pasten.
Gaat me met aurelia erbij ook niet meer lukken :+

MarliesR

Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:35

Schattige berner!
Mijn hond heeft het net zo op berners nadat hij als pup door 1 gegrepen is. Als hij er nu een ziet doet hij niet heel gezellig en dan is het wel veel hond haha (80cm schofthoogte en met al zijn haar omhoog is het wel een meter haha).

SSDesign, prachtige foto zeg! Wel ontzettend balen van je staldeuren zeg! Ik kan me nog herinneren dat je toen vertelde van de problemen. Jemig, dat dat gewoon nog steeds niet opgelost is.

Qua trailer zou ik zelf uiteindelijk wel graag die nieuwe Ifor Wiliams willen. Fijn ruime trailers! Maar ook erg zwaar.. Zou dan sowieso eerst een andere auto moeten hebben. En E achter B halen. Maar eerst nog heeeel veel andere prioriteiten.

Ik moet nog 6 paaltjes en dan is het nieuwe deel track klaar (alleen de doorgang nog even verplaatsen van zijkant bestaande track naar de paddock, maar dan moet ik eerst weer nieuwe palen bij halen). Het is nu alleen enorm aan het regenen en geloo dat er ook onweer aankomt. Hoop dat het later vandaag nog gaat lukken en anders toch maar morgen.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:35

Wauw wat een gave foto SSDesign!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:50

Wij hebben nog de luxe boomstronken als palen te kunnen gebruiken, die laat ik dan ook staan!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:54

SSDesign mooie foto!
Ik heb een Humbaur pegasus, kan tussen de stangen wel voor je opmeten als je wilt. Mijn lange bonte past er in elk geval prima in :j
Nou hebben wij toendertijd ook een ruime en vooral hoge trailer gekocht omdat mijn merrie die lagere trailers niet in ging.

Edit vanavond gaan we een quad uit proberen voor de bak.
Straks dus even een sleep maken :)
Laatst bijgewerkt door Jes op 12-06-19 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:56

Jes schreef:
SSDesign mooie foto!
Ik heb een Humbaur pegasus, kan tussen de stangen wel voor je opmeten als je wilt. Mijn lange bonte past er in elk geval prima in :j
Nou hebben wij toendertijd ook een ruime en vooral hoge trailer gekocht omdat mijn merrie die lagere trailers niet in ging.


Dat zou heel fijn zijn :) Hoogte is bij ons minder het probleem, met name de lengte.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:34

Hier een Ifor trouwens, érg fijne trailer.. kan ze iedereen aanraden, alleen is mijne niet erg hoog geloof ik... m'n Fries staat in ieder geval regelmatig met gevouwen oortjes als hij z'n kop recht omhoog heeft :')
Borst- en kontstangen kun je ook op verschillende hoogtes/lengtes zetten.. kan de uiterste maat bij ons ook eens opmeten. Maar idd wat Marlies zegt, het zijn wel vrij zware trailers..

Wat zonde trouwens dat jouw hond zo tegen Berners is Marlies.. al snap ik het heel goed als je als pup erdoor gegrepen wordt.. wel raar, Berners zijn helemaal niet zo agressief meestal.. tenminste, geen van onze Berners heeft ooit een andere hond gegrepen, als eerste dan :D Ze kunnen wel lekker fel terug reageren, tot nu toe is elke hond met de staart tussen z'n benen gevlucht :') Maar ze hebben zo lekker veel haar, dus als ze gegrepen worden, merken ze er niks van :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:00

Ik vind Berner senners echt heel leuk, maar ik kende er 2 die altijd vreselijk stonken, dus op de een of andere manier, leg ik dan snel die link. Ken wel alleen maar hele lieve.

Ons teefje is bij de puppen cursus al een keer flink gegrepen door een boxer, van haar eigen leeftijd of net iets ouder.......Die was toen al totaal de weg kwijt en die vrouw luisterde zo slecht. Ik had jaren terug al getraind met mn Border Collie en dan weet je nog wel een en ander, maar nog nooit meegemaakt dat zo een jonge hond al zo agressief is.

Wij hebben een oldtimer trailer. Was niet mooi, maar zeer degelijk. Er had een tussenschot in gezeten, dus wij hebben een nieuwe gemaakt. En verder wat dingen vervangen, nieuw gelakt etc. Oud, maar echt super degelijk. Maar wel klein. Nu hebben wij alleen van 95 cm tm 1.50m, maar toen ik mn ene quarter ruin ging ophalen, stonden we toch even van, o, jee..........Hij is echt ene hele brede tank en dat ging maar net. Had geen enkele stang, dus konden alleen zo reizen en waren in Friesland.

Heel graag zou ik ooit een Ifor Williams hebben of een Fautras. En nog liever een schuinlader. Maar dan moeten we wel een pick up kunnen rijden.

Letten jullie op het weerbericht?? Tjonge jonge, ik wandel even kort met hondjes, fiets naar de paarden en daar aangekomen; regen. Ben paar uurtjes bezig geweest en het werd steeds meer. Had een jasje aan die normaal wat regen kan hebben, maar was nu door en door nat, tot op het ondergoed.

Elke keer voorspellen ze buien of regen en doen we alles voor de buien klaar hebben en komt er niks of heel weinig. Nu dacht ik dat we beter weer gingen krijgen en had ik de ergste bui op mn hoofd. Ook waardeloos en zo een reden om weer wat huizen te bezichtigen. Nu moest ik koud en nat op de fiets terug.

Overigens nu lekker een zonnetje........

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:14

Ik had ook echt verwacht dat het vanmiddag ineens heel warm en zonnig zou worden. Bijna er voor gekozen om geen regendeken om te doen, maar vriendlief vond het zielig en heeft dat stiekem toch gedaan :') Ben ik nu wel blij mee haha

Hahaha onze Berners hebben nooit gestonken in ieder geval :') Maar geloof best dat ze dat makkelijk kunnen, want mannnn wat een vacht := :P