Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:10

Hier mijn haflingermerrie al geschoren. Ze zweette zo erg dat ik het erg sneu vond. Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:13

scheren heb ik 3 weken geleden al gedaan, wat een opluchting was dat voor mijn paard

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:47

Hier alleen tito al geschoren, moon dit weekend ofs en mn drachtige merrie mag dit jaar lekker fluffy blijven,dr dekens worden al krap dus tegen eind van de dracht (april) past dr deken dan niet meer... alle andere dekens sloopt ze

Hier straks iedereen wassen en oren,baard enbenen opscheren *D

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:22

Benen opscheren wil ik ook graag doen, maar ben alleen bang dat het lelijk word omdat ik het nog nooit heb gedaan. Wel helemaal, maar ja

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:13

Elan_GV schreef:
Benen opscheren wil ik ook graag doen, maar ben alleen bang dat het lelijk word omdat ik het nog nooit heb gedaan. Wel helemaal, maar ja


Tja ik denk altijd maar zo, tis je eigen paard, als ie voor banketstaaf loopt is t vooral in deze periode hooguit 2 weken en dan is t weggetrokken, en als je t niet oefent ga je t nooit netjes kunnen 8)7

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:44

Mijn bijrijdpaard staat er een beetje slonzig bij, manen te lang, veel pluishaar uit de oren. Nu wil ik wel aan de eigenaresse vragen of het wat bijgewerkt mag worden, maar ik durf het zelf niet zo goed te doen. Zou het liefst de manen in een nette strakke sportcoupe zien.

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:14

Even een vraagje.
Ik heb a.s. zondag een cross, het wordt vermoedelijk dik 20 graden en mijn paard is een fluffy teddybeer. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie haar daarvoor vast scheren? Ik twijfel echt.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:16

Ik zou scheren, maar mijn paard stopt ook met werken als ie zn warmte niet kwijt kan

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:26

Ik ga ook vandaag. Het is nog niet extreem maar ik heb wedstrijd in een binnenbak. Gister was ze in de buitenbak met nieteens intensief rijden al drijfnat met schuim dus eraf ermee

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:43

DreamGuide schreef:
Even een vraagje.
Ik heb a.s. zondag een cross, het wordt vermoedelijk dik 20 graden en mijn paard is een fluffy teddybeer. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie haar daarvoor vast scheren? Ik twijfel echt.


Ik zou ook zeker scheren. Als het nou een dressuurproefje was zou ik het niet doen, maar een cross is wel echt een stuk pittiger voor een paard.

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:48

Leuk topic, ik ga volgen! Sinds 5 maanden trotse eigenaresse van een Fries met lange manen, oftewel van nooit vlechten naar minimaal 2x per week vlechten.

Hier had ik hem net, inmiddels zijn zn manen nog veel langer:
Afbeelding

Het liefste maak ik drie vlechten, dat is wel ok qua tijdsduur en blijft bij mijn paard beter zitten. Hij gaat namelijk altijd meteen rollen na het vlechten dus de hengstenvlecht overleefd dat iets minder goed.
Het enige nadeel van drie van die langen vlechten is dat ze in m'n gezicht slaan als hij in galop aanspringt (kan ie nog niet zo goed, dus gooit zn hoofd nog omhoog)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:18

@dreamguide ik zou scheren hoor. Laatst mijn kruising connemara geschoren, deels omdat hij echt dik in zn vacht zat zn deels omdat ik zondag naast pleasure ook mee doe aan het barrelracen.
@lys_PPA is de vlechten opvouwen geen optie? Bij mijn welsh (manen tot over de schouder) maak ik 3 vlechten die ik 2x opvouw, dat slaat niet!

Hier zondag wedstrijd, kan niet wachten *\o/* denk dat ik de ochtend zelf was, en op het terrein zelf de manen vlecht. Anders moet ik op zondagochtend om 4u opstaan en dat zie ik niet zitten :')

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:50

Haha, okay, top! Bedankt voor alle reacties, mijn twijfel is weggenomen. Jullie kunnen morgen een foto verwachten van mijn blote paard. :D

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:59

DreamGuide schreef:
Haha, okay, top! Bedankt voor alle reacties, mijn twijfel is weggenomen. Jullie kunnen morgen een foto verwachten van mijn blote paard. :D

Wel even een vijgenblaadje er in fotoshoppen he

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:40

Vijgenblaadjes zijn al allemaal van de bomen gevallen, dus dan maar helemaal bloot. :)

Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:47

Afbeelding
Hier ook bloot, gek altijd als je vossen scheert. worden bijna grijs

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:00

De enige plek waar ik even mijn harde werk kan tonen :D , voor een ijslander die 24/7 in weide + inloopstal staat zijn dit best nette manen (na 35 min ontknopen met de hand wegens schrik van de spuitbus :+)

Afbeelding
Afbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:14

Cilianne schreef:
De enige plek waar ik even mijn harde werk kan tonen :D , voor een ijslander die 24/7 in weide + inloopstal staat zijn dit best nette manen (na 35 min ontknopen met de hand wegens schrik van de spuitbus :+)

[ [url=m/jNxQ6A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z7JWfq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou zeggen, op naar de boerenbond. Daar hebben ze speciale gel voor de manen en staart. In een knijpflacon. Kost je 13 euro. En elke keer heb je maar een heeeeeeel klein beetje nodig. Daarme heb je in 3 tellen alle knopen eruit, zit er een mooie glans op manen en staart, en ruikt ook nog eens heerlijk naar lavendel!

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:23

Keshia, Dankjewel voor de tip, ik ga is gaan kijken :D !

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:25

Vanwege blessureleed hoeft de mijne dit jaar wederom niet bloot, maar ik kon het niet laten om toch even creatief te zijn met de tondeuse. Ruub is omgetoverd tot een echte SuperRuub!

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:05

Rubio schreef:
Vanwege blessureleed hoeft de mijne dit jaar wederom niet bloot, maar ik kon het niet laten om toch even creatief te zijn met de tondeuse. Ruub is omgetoverd tot een echte SuperRuub!

[ [url=m/peiOtG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sow das netjes gedaan!

Mijn drachtige merrie heb ik dit jaar ook fluffy. Ik haat het :') geef mij maar netjes geschoren hahaha.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:17

Rubio, zalig :D ,
Ik heb graag de fluffy teddyberen vacht, en op dat vlak zit ik wel goed met mijn ijslander 8-)

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:40

Mijn merrie staat wegens blessure ook vervroegd met pensioen, dus deze winter ook lekker zonder hals naar buiten. Kijk nu al op tegen die harige vacht en hals.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:52

Tja kaal valt hier niet op haha


Afbeelding

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:18

Hier de paardjes weer spik en span voor wedstrijd :D
Afbeelding
(Let niet op mij, onderdeel vd in hand trail was voeten optillen )

Afbeelding
(Ook hier let niet op mij, de puntentelling bij de pleasure duurde lang :') )