Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:22

Sunshinedaan schreef:
Met zadelmak maken hoef je toch niet te knotten? :o?

K moet m ook op wedstrijd uitbrengen, verkoopfotos maken etc. Dan wel :j


Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:32

Is het geen optie de manen in ieder geval gelijk te maken? Knotten zal zo wel gaan, maar dan krijg je verschil in grootte.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:54

Gelijkmaken mag helaas ook niet. Vind t krom, als ie van mij was geweest waren ze allang gelijk geknipt op weer aan te groeien op gelijke lengte, maarja. Niet mijn paard, niet mijn beslissing :)

Voor een jaar niet geknot te hebben, dyspractie te hebben en ongelijke manen vind ik het nog best goed gelukt :=
[ img ]
Hij gaat iig niet voor schut lopen als we op wedstrijd gaan en voor verkoopfotos

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:40

Op wedstrijden zie ik altijd prachtige staarten die zo zacht en schoon lijken, bijna net mensenhaar dat gefohnt is. Wat zijn jullie ultieme tips voor de mooiste staart? Wat is het geheim van de smid? Want ik was de staart altijd, gebruik antiklit maar heb het idee dat het nooit zo mooi wordt als bij anderen

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:41

Haartje per haartje uitborstelen en conditioner gebruiken na t wassen!

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:52

Denk ook dat het aan de staart van je paard ligt, ene paard heeft toch mooier haar dan de ander denk ik!

Flevolander
Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:38

Inderdaad, een volle staart is prachtig.. maar niet elk paard is daar mee gezegend

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:45

Ik was gewoon met mensen shampoo, dan anti klit en dan uitborstelen. Mijn paard heeft gewoon een mooie volle staart van zichzelf. :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:03

Lolala73 schreef:
Op wedstrijden zie ik altijd prachtige staarten die zo zacht en schoon lijken, bijna net mensenhaar dat gefohnt is. Wat zijn jullie ultieme tips voor de mooiste staart? Wat is het geheim van de smid? Want ik was de staart altijd, gebruik antiklit maar heb het idee dat het nooit zo mooi wordt als bij anderen


De conditioner van cowboy magic! Verder ligt het natuurlijk ook aan wat voor haar de staart heeft even grof gezegt!

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:19

[ img ]
Hoofd van mijn merrie weer even toonbaar gemaakt :P

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:28

Hou op hoor, té knap :P

Ik kreeg complimenten van mijn instructeur over het uiterlijk van mn merrie vandaag (volledig getoiletteerd op zn westerns, dus sokken en baard weg, derde ook weg, hoofd geschoren (not to bad gewoon een millimeter korter met de haarrichting mee), blinkend gewassen, manen lang en los, en dr staart eens getoont (die zit in een staartzak anders staat ze erop bij stoppen aanleren) die enorm dik is en over de grond hangt, vinden ze mooi! En tuig opgepoetst) was vergeten dat k les had dus was haar volledig aan t tutten toen mams kwam zeggen dat we moesten vertrekken lol

mavantos
Berichten: 3581
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:01

Ik vind het afscheren van de baard een beetje ouderwets en doe dit ook niet meer. Zitten er niet voor niets die voelsprieten :=

Wij hebben van het weekend foto's gemaakt van mijn vierjarige vriendje! Hij had zo door kunnen gaan als plumeau, want hij trekt onwijs veel stof aan :')
[ img ]

Kilimanjaro
@puppy_freek

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:06

mavantos schreef:
Ik vind het afscheren van de baard een beetje ouderwets en doe dit ook niet meer. Zitten er niet voor niets die voelsprieten :=

Wij hebben van het weekend foto's gemaakt van mijn vierjarige vriendje! Hij had zo door kunnen gaan als plumeau, want hij trekt onwijs veel stof aan :')
[ [url=m/Bn73G4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ligt een beetje aan de 'baard'. Bij mijn haf haal ik de geitenbaard aan de wangen wel weg. Dat is gewoon normaal haar, geen voelsprieten. De hele neusregio laat ik met rust. Voelsprieten zitten er inderdaad niet voor niks. Maar als ik sommige tinkers en haflingers zie lopen met van die baarden alsof het berggeiten zijn.... dat heeft niets meer met voelsprieten te maken en zit ook gewoon vaak klem tussen de riempjes vh hoofdstel.

mavantos
Berichten: 3581
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:16

Skippy01 schreef:
mavantos schreef:
Ik vind het afscheren van de baard een beetje ouderwets en doe dit ook niet meer. Zitten er niet voor niets die voelsprieten :=

Wij hebben van het weekend foto's gemaakt van mijn vierjarige vriendje! Hij had zo door kunnen gaan als plumeau, want hij trekt onwijs veel stof aan :')
[ [url=m/Bn73G4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ligt een beetje aan de 'baard'. Bij mijn haf haal ik de geitenbaard aan de wangen wel weg. Dat is gewoon normaal haar, geen voelsprieten. De hele neusregio laat ik met rust. Voelsprieten zitten er inderdaad niet voor niks. Maar als ik sommige tinkers en haflingers zie lopen met van die baarden alsof het berggeiten zijn.... dat heeft niets meer met voelsprieten te maken en zit ook gewoon vaak klem tussen de riempjes vh hoofdstel.


Ik heb even niet in de gaten dat we het over twee baarden kunnen hebben. De baard bij de neusriem en keelriem zou ik inderdaad ook weg halen, maar van de neus blijf ik af :')

Kilimanjaro
@puppy_freek

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:21

mavantos schreef:
Ik heb even niet in de gaten dat we het over twee baarden kunnen hebben. De baard bij de neusriem en keelriem zou ik inderdaad ook weg halen, maar van de neus blijf ik af :')


Logisch dat je daar niet direct aan denkt als je niet in dat type paard zit, maar het kan verwarring geven :D

Jester_
Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:47

Volgens mij bedoeld 99% met baard de haren onder de kin. Ik zou met de tastharen eerder snor zeggen :)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:48

Jester_ schreef:
Volgens mij bedoeld 99% met baard de haren onder de kin. Ik zou met de tastharen eerder snor zeggen :)


Neuj, snor is dan weer wat tinkers op hun bovenlip dragen _O-

Tastharen noem ik wel snorharen, maar geen snor. Maar ook nooit baard eigenlijk.
(ik heb "koudbloed-deformatie" denk ik... té lang tussen de tinkers en hun eigenaren gelopen...)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:56

:')



Weet iemand (naast MTG) nog iets wat haar sneller laat groeien O:) groeit al best snel en is enorm dik maar mag nog wel een meter aan ofs :o (en als dat kan binnen een jaar? Zou dat wel leuk zijn, ookal kan dat niet lol)

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:00

Bij baard bedoel ik altijd het stuk onder de “kin” voor de ronding van de kaak zeg maar. Tastbare maak ik alleen korter als er een heeeeeel lang gegroeid is maar dat gebeurt eigenlijk nooit

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

wendy1987
Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:08

Haargroei is genetisch. Ik denk niet dat je daar iets aan kan doen.
Sommige hebben t altijd in vlechten en dan nog blijft t dun sprieterig. Andere altijd los en dikke bos.. Kan uiteraard ook andersom. Echt genetisch bepaald mi..

Mijne is netjes strak met de pootjes en baard. Tast haren neus laat ik ook zitten, evenals bij de ogen. Soms bij neus iets inkorten maar altijd nog minimaal 2a3cm lang.

Oren alleen langs de buiten rand, binnenin mag ze houden tegen vliegjes en kou.

Jester_
Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:35

Opgeschoren, nieuwe air max en lekker gewassen :D

[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:42

:~ :~ :~

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:32

Meneer had weer jeuk en pelletjes fus maar weer fris en fruitig gewassen
[ img ]
(Die grijzige vlek is van de hooiruif, die krijg je er niet zf met shampoo van de DA...)

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:29

Ik moest even deze staart delen. <3
[ img ]

Al zeker niet meer gewassen sinds oktober. :+
En borstel ze eigenlijk ook nooit meer uit (blij als ik alleen al de energie heb de paarden te trainen _O- ), maar nu wel even gedaan. Ze heeft echt zo'n mooie dikke staart! Denk als ie gewassen is en anti klit erin, hij nog mooier en voller wordt.

Helaas hebben ze voor ze bij mij kwam een flinke pluk eruit geknipt uit het midden (denk diameter van cm of 5). Dat is nu wel weer bij aan het groeien en gelukkig zie je het niet, maar zodra het er bij is, over een paar jaar :+ , zal ie nog veel dikker worden. <3

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:51

Hier vanavond weer lekker getut, we hadden een fotoshoot.

Paard heeft op de foto wel een schraal nekje zie ik nu :=


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pierus en 118 bezoekers