Halve dag op paddock vs weide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Paard wel of niet overplaatsen naar stal met paddocks?

Wel
36 (15%)
Niet
197 (84%)

Totaal aantal stemmen: 233


Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:31

ook ik zeg, niet verhuizen. De basisbehoeften van een paard zijn meer dan een paar uurtjes op een "paddock" van 10x10. dat is iets groter dan mijn slaapkamer.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:25

Ik denk dat ts niet meer erg meeleest..

bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:28

Nee die is een gat aan het graven om haar kop in het zand te stoppen.
Als je zelf maar geen moeite hoeft te doen voor je allerliefste lieveling natuurlijk ;(

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:10

Omany schreef:
Ik ben nu drie maand geleden veranderd van stal, van 24/7 op een grote weide met maatjes (5 jaar gestaan) naar iets helemaal anders. Namelijk elke dag wel buiten met een maatje op een volle grasweide, wel maar voor een paar uurtjes. Van 9 tot twee a drie uur... Eigenlijk volledig naar behoefte van mijn paard. Ik heb er mij maanden tegen verzet en mij er slecht over gevoeld, dat telkens ik kwam ze op stal stond...Ik heb er dan over gepraat met de stalhouder, en zij zegt dat ze gewoon echt binnen wilt. Ze begint onophoudelijk te hinniken, over en t'weer aan het lopen tot zwetends toe.
En de ene dag kan dat om 13 u al zijn en op een andere dag kan dat zijn dat ze pas om 17 u op stal wilt...
Na maanden mij toch wel slecht erover te voelen heb ik er mij bij neergelegd, want paard wil tenslotte kost wat kost binnen staan op stal -O-. Dus dan zal ze dat toch echt wel willen zo...

Stallen waar ze echt lang buiten kunnen staan in vol pension (plus acht uur buiten), in een straal van 20 km, is er hier gewoonweg niet -O-.

De reden waarom ik trouwens veranderd was van mijn vorige stal was omdat paardlief maar bleef afvallen en niks bijkwam in spieren. Ik was elke keer bang om er naartoe te gaan, over hoe ze er weer gaat uitzien nu. Ondanks een goed krachtvoer en onbeperkt hooi.


Nu, na drie maanden op de nieuwe stal, herken ik mijn paard niet meer! Wauw, wat een schoonheid is ze geworden, met spieren en vlees aan haar lijf :wow:.

En ik kan blijven vechten met mijzelf met het feit dat ze meer op de weide zou moeten, maar als ik naar haar kijk zie ik eindelijk een paard dat compleet opengebloeid en vrolijk is...


Ik vraag me in dit soort situaties ("hij/zij staat voor de draad te wachten tot hij/zij weer naar binnen mag") altijd af wat er gebeurt als je ze dan binnen zet en vervolgens de staldeur open laat staan...

Oy with the poodles, already

bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:19

Ik denk ook dat veel samenhangt met wat is er in de wei te vinden.
Op een dag met veel dazen wil hier alles binnen staan, schuilstal of echte stal maakt ze niet uit, als ze maar weg kunnen van die vieze stekers.
Bied je dan geen goede schuilstal aan met 4 dichte kanten, ja dan lijkt het er wel op dat een paard buiten staan niets aan vind, maar is het gewoon de verkeerde maner van het huisvesten.

24/7 ik ben er ook van overtuigd dat niet elk paard dat fijn vind.
Wel denk ik dat er meer paarden het fijn vinden dan er nu gezegd word.
Ook daar weer, in weer en wind,nee dat zal niet elk paard waarderen.
Een goede schuilstal waar droog gegeten en gelegen kan worden plus buiten gras ipv blubber zal heel wat verschil maken met de postzegeltjes modder die ik soms zie. Terwijl in de stal lekker hooi ligt te wachten.

En ook overdag buiten en na een paar uur weer naar binnen. Dat zouden die van mij ook willen als er niets te eten is, maar ook niets te knuffelen samen omdat ze alleen staan.
Nu willen er 2 met de schemer naar binnen en dat is puur aangeleerd gedrag, want dan krijgen ze binnen eten.
2 die ik vanaf veulen 24/7 buiten heb staan vragen er dus ook niet om.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:25

Waarom meet iedereen de kwaliteit van een stal toch alleen af aan hoe en hoe lang de paarden buiten staan. Ik ken genoeg stallen waarde paarden hele dagen in groep in de wei komen maar waar ik mijn paarden voorheen goud zou hebben willen staan en stallen met individuele paddocks die 1000x beter voldoen aan de basisbehoeftes van een paard. Een goede stal is meer dan weidegang alleen. Paarden die in paddocks naast elkaar staan maken ook contact en groomen elkaar ook.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:26

karuna schreef:
Enige dat zou moeten tellen is het welzijn van je paard niet dat van jou. Simpel dan moet je niet voor paarden kiezen. Het is een levend wezen dat afhankelijk is van je. Misschien niet leuk om te horen maar helaas het is de werkelijkheid.

Nou, je moet wel een beetje blijven relativeren hoor. Ik snap dat paardenwelzijn belangrijk is, en misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn paard ook gewoon op de wei kan en een goed leven heeft, maar dat je eigen welzijn er niet toe doet is een beetje overdreven denk ik. Je kan ook gewoon beide hebben hoor, ik ben geen fan van paddocks. Maar het is beter dan niks, en veel paarden hebben dat niet eens en die overleven ook gewoon. Maar je moet jezelf niet volledig wegcijferen om hemel en aarde te verschuiven voor je enige paard. Dat is echt niet gezond. Als je meerdere paarden hebt is het iets om serieus over na te denken, maar als je het echt puur als hobby en bezigheid doet snap ik heel goed dat je voor jezelf ook wat wil.

bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:29

Over een draadje groomen is geen groomen.
Echt zo niet vergelijkbaar.
Er is meer interactie bij paarden dan dat.
Een paard hoort echt samen.

Dat er slechte stallen zullen zijn met weidegang zal best, maar een paard dat alleen wat contact kan hebben over een draadje, hekje is dat bij voorbaat al.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Zinzi_jewel
Berichten: 8779
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:49

Mijn paard staat in de zomer van 7.00 u tot 13.00/14.00 u buiten in t land , wat langer nog als de dazen niet super vervelend zijn
Alleen
Want er zijn nu geen mensen die hun paarden samen willen zetten !
Maar ze staat tussen andere paarden in in weides
Niet mega maar groot genoeg .
Winter gaat ze op paddocks
Die zijn mooi droog van een uur of 09.00 tot 13.00
Het is niet super lang
Maar 24/7 buiten gaat niet met haar .
En nu gaat t super met haar .

Ik ga vaak einde middag / vroeg avond
En dan gaat ze nog los in de rijbaan of we rijden
Of ze kan in de molen .

En ze heeft er sinds jaren niet zo goed uitgezien .

Hooi op stal geef ik overigens in fijnmazige hooinetten
Zodat ze zeker genoeg heeft en er best lang mee kan doen .

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

djinnie
Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:25

Heleennn schreef:
Nou, je moet wel een beetje blijven relativeren hoor. Ik snap dat paardenwelzijn belangrijk is, en misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn paard ook gewoon op de wei kan en een goed leven heeft, maar dat je eigen welzijn er niet toe doet is een beetje overdreven denk ik. Je kan ook gewoon beide hebben hoor, ik ben geen fan van paddocks. Maar het is beter dan niks, en veel paarden hebben dat niet eens en die overleven ook gewoon. Maar je moet jezelf niet volledig wegcijferen om hemel en aarde te verschuiven voor je enige paard. Dat is echt niet gezond. Als je meerdere paarden hebt is het iets om serieus over na te denken, maar als je het echt puur als hobby en bezigheid doet snap ik heel goed dat je voor jezelf ook wat wil.



Is dat serieus het enige vereiste waaraan de stalling moet voldoen dan? Overleven? Dat maakt de keuze een stuk makkelijker... O:)

Uiteraard is degene die honderden euro's per maand aan stalling betaald belangrijk. Als je je ongelooflijk rot voelt op de stalling is dat niet de juiste plek. Alleen dat de nieuwe stalling aan wat grondige eisen moet voldoen lijkt me het minste... sociaal contact, bewegingsruimte voor een flink aantal uur (liefst 12 uur minstens), niet te lang zonder ruwvoer (liefst niet langer dan 3 uur) en een schone lichte stal als het paard wèl op stal staat.

Daar voldoet de nieuwe stalling van TS niet aan.

Ik zou ook graag zien dat er flinke eisen aan paardenstalling worden gesteld.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Anna79
Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:33

Waardoor is het hele weidegang probleem nu eigenlijk ontstaan? Omdat iedereen tegenwoordig een paard wil houden op elke plek, ruimte of geen ruimte, dan moet het paard zich maar aanpassen, want wij willen een paard!

Ik vind het een slechte zaak dat het tegenwoordig voor bijna iedereen mogelijk is om een paard te houden. Hierdoor krijg je problemen in mijn optiek. Vroeger moest je echt rijk zijn wilde je een paard kunnen houden. Tegenwoordig niet meer, het is een trend die ten koste gaat van het paard en pensionhouders spelen hier ( wellicht onbewust, het is een markt) op in/ gaan er in mee. Bijvoorbeeld willen ze in de Randstad voldoende ruimte bieden aan de paarden, kunnen ze er veel minder houden en moeten ze torenhoge stallingskosten vragen. Maar dat wil men niet betalen dus dan gaat het ten koste van het paard.

Wat mij betreft zou het houden van een paard op een plek waar eigenlijk geen ruimte is dus extreem duur mogen zijn. En anders kan je op die plek geen paard houden, jammer dan..

Dan houd je ook vanzelf mensen over die echt met verstand een paard gaan houden want je zal ze ook de kost geven die er de ballen verstand van hebben... Zo jammer...

Ts volgens mij lees je niet meer mee, maar neem alle adviezen mee, denk erover na. Ik wens je veel wijsheid.

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:28

djinnie schreef:
Heleennn schreef:
Nou, je moet wel een beetje blijven relativeren hoor. Ik snap dat paardenwelzijn belangrijk is, en misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn paard ook gewoon op de wei kan en een goed leven heeft, maar dat je eigen welzijn er niet toe doet is een beetje overdreven denk ik. Je kan ook gewoon beide hebben hoor, ik ben geen fan van paddocks. Maar het is beter dan niks, en veel paarden hebben dat niet eens en die overleven ook gewoon. Maar je moet jezelf niet volledig wegcijferen om hemel en aarde te verschuiven voor je enige paard. Dat is echt niet gezond. Als je meerdere paarden hebt is het iets om serieus over na te denken, maar als je het echt puur als hobby en bezigheid doet snap ik heel goed dat je voor jezelf ook wat wil.



Is dat serieus het enige vereiste waaraan de stalling moet voldoen dan? Overleven? Dat maakt de keuze een stuk makkelijker... O:)

Uiteraard is degene die honderden euro's per maand aan stalling betaald belangrijk. Als je je ongelooflijk rot voelt op de stalling is dat niet de juiste plek. Alleen dat de nieuwe stalling aan wat grondige eisen moet voldoen lijkt me het minste... sociaal contact, bewegingsruimte voor een flink aantal uur (liefst 12 uur minstens), niet te lang zonder ruwvoer (liefst niet langer dan 3 uur) en een schone lichte stal als het paard wèl op stal staat.

Daar voldoet de nieuwe stalling van TS niet aan.

Ik zou ook graag zien dat er flinke eisen aan paardenstalling worden gesteld.

Dat is ook wel een beetje uit de context getrokken he, aan al mijn berichten in dit topic is duidelijk te zien dat ik het niet eens ben met een paar uur paddock per dag. Vandaar ook mijn woordkeuze 'overleven', anders had ik wel gezegd dat zo'n paarden het ook prima hebben ;)

kiki1976
Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:15

Anna79 schreef:
Waardoor is het hele weidegang probleem nu eigenlijk ontstaan? Omdat iedereen tegenwoordig een paard wil houden op elke plek, ruimte of geen ruimte, dan moet het paard zich maar aanpassen, want wij willen een paard!

Ik vind het een slechte zaak dat het tegenwoordig voor bijna iedereen mogelijk is om een paard te houden. Hierdoor krijg je problemen in mijn optiek. Vroeger moest je echt rijk zijn wilde je een paard kunnen houden. Tegenwoordig niet meer, het is een trend die ten koste gaat van het paard en pensionhouders spelen hier ( wellicht onbewust, het is een markt) op in/ gaan er in mee. Bijvoorbeeld willen ze in de Randstad voldoende ruimte bieden aan de paarden, kunnen ze er veel minder houden en moeten ze torenhoge stallingskosten vragen. Maar dat wil men niet betalen dus dan gaat het ten koste van het paard.

Wat mij betreft zou het houden van een paard op een plek waar eigenlijk geen ruimte is dus extreem duur mogen zijn. En anders kan je op die plek geen paard houden, jammer dan..

Dan houd je ook vanzelf mensen over die echt met verstand een paard gaan houden want je zal ze ook de kost geven die er de ballen verstand van hebben... Zo jammer...

Ts volgens mij lees je niet meer mee, maar neem alle adviezen mee, denk erover na. Ik wens je veel wijsheid.

Deel mee eens, maar ook deels niet.
Hier in de omgeving komen de paarden juist op de duurdere stallen met de winter amper tot niet buiten. Juist op de goedkopere die dat dan weer wel bieden.
Oke je moet zelf wel meer doen, maar dat vind ik persoonlijk zelf geen probleem.
Hier ervaar ik juist dat de duurdere stallen een hoop luxe bieden voor de eigenaren, maar een stuk minder is voor de paarden. Dit is overigens wel buiten de randstad.
Maar in de randstad is dit wel het geval, dat ben ik met je eens. Waar ik vroeger woonde (en nee toen had ik geen paard) had je verschillende manege's waar ook pensionpaarden stonden die niet eens een weide of paddocks waren.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:37

kiki1976 schreef:
Anna79 schreef:
Waardoor is het hele weidegang probleem nu eigenlijk ontstaan? Omdat iedereen tegenwoordig een paard wil houden op elke plek, ruimte of geen ruimte, dan moet het paard zich maar aanpassen, want wij willen een paard!

Ik vind het een slechte zaak dat het tegenwoordig voor bijna iedereen mogelijk is om een paard te houden. Hierdoor krijg je problemen in mijn optiek. Vroeger moest je echt rijk zijn wilde je een paard kunnen houden. Tegenwoordig niet meer, het is een trend die ten koste gaat van het paard en pensionhouders spelen hier ( wellicht onbewust, het is een markt) op in/ gaan er in mee. Bijvoorbeeld willen ze in de Randstad voldoende ruimte bieden aan de paarden, kunnen ze er veel minder houden en moeten ze torenhoge stallingskosten vragen. Maar dat wil men niet betalen dus dan gaat het ten koste van het paard.

Wat mij betreft zou het houden van een paard op een plek waar eigenlijk geen ruimte is dus extreem duur mogen zijn. En anders kan je op die plek geen paard houden, jammer dan..

Dan houd je ook vanzelf mensen over die echt met verstand een paard gaan houden want je zal ze ook de kost geven die er de ballen verstand van hebben... Zo jammer...

Ts volgens mij lees je niet meer mee, maar neem alle adviezen mee, denk erover na. Ik wens je veel wijsheid.

Deel mee eens, maar ook deels niet.
Hier in de omgeving komen de paarden juist op de duurdere stallen met de winter amper tot niet buiten. Juist op de goedkopere die dat dan weer wel bieden.
Oke je moet zelf wel meer doen, maar dat vind ik persoonlijk zelf geen probleem.
Hier ervaar ik juist dat de duurdere stallen een hoop luxe bieden voor de eigenaren, maar een stuk minder is voor de paarden. Dit is overigens wel buiten de randstad.
Maar in de randstad is dit wel het geval, dat ben ik met je eens. Waar ik vroeger woonde (en nee toen had ik geen paard) had je verschillende manege's waar ook pensionpaarden stonden die niet eens een weide of paddocks waren.


Ik ga er wel in mee... Ik kom inderdaad uit de randstad ([plaats] centrum) en vind hier maar is een plek waar je paard in de winter buiten komt. De zomer is vaak wel te doen, al is dat dan ook vaak wel weer maar een paar uur...

En ik ben dus iemand die torenhoge stallingskosten betaald sinds vandaag (€400+) :') Maar wel zodat m'n paard in ieder geval het hele jaar door de hele dag buiten komt, maar ik wel fatsoenlijk kan trainen met d'r. (zelfs 24/7 is een optie op deze stal.)
En ik heb ook nog is alle faciliteiten die ik "wil" (binnenbak, buitenbak, buiten springbak en bos op stapafstand, ruime box, eigen paddock en weitje samen met 3 andere. Ook nog is volpension, maar dat is om andere redenen want dat is voor mijn gemak op dit moment)

Kost 3 ribben uit m'n lijf, maar ik heb wel een happy paard die zich vanochtend al helemaal thuis voelde in "haar" paddock :D

MyHorseGirl
Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:09

Gini schreef:
MyHorseGirl schreef:
maar de waarheid ligt voor ieder paard anders.


Geen enkel paard is blij als de grootste ruimte waarin die mag leven 10 bij 10 meter is. Geen enkel.


Nee, daar sluit ik mij absoluut bij aan. Maar er is een heel verschil tussen moord en brand roepen bij niet 24/7 naar buiten gaan of minder dan 10 uur op een dag in de wei.

Maar nee, 10x10 is inderdaad niet de juiste optie voor een paard.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:54

Mijn pony heeft altijd 24/7 op een ruime wei gestaan, werd ruim bijgevoerd met hooi en stond in een kleine kudde. Helaas begin deze week hoefbevangen geworden en staat nu op een paddock van ongeveer 25x10. Ik kan je zeggen, hij is doodongelukkig. Kijkt sneu uit, staat alleen maar te niksen en is echt heel erg af gevallen. Ik zie nu wat voor een impact zoiets heeft op een paard en het voelt echt vreselijk. Helaas is het voor nu het beste en kan het even niet anders...
Ik zeg dus ook, niet verhuizen. Kies voor het welzijn van je paard, ook als dat betekent dat je hem zou moeten verkopen, hoe hard dat ook is.

[O]

Anoniem

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:57

Dat mensen verkopen adviseren vind ik altijd zo apart... Ook een nieuwe baas kan jou niet beloven dat het paard een goed leven krijgt. Woorden zijn, helaas, niet altijd hetzelfde als daden...
Dus met je paard verkopen los je misschien helemaal niks op, vind dat altijd maar een vreemd advies.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:59

Het gaat er om dat degene die het paard geen fatsoenlijke plek kan of wil bieden, geen paard meer in bezit heeft. Het gaat niet om een volgende eigenaar.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:03

Als mensen erachter komen dat ze een paard geen goede plek kunnen bieden en dus minder snel een paard kunnen kopen, zal het aanbod heel langzaam wel verminderen. Er is min of meer een overschot, maar ook vraag. Wanneer de vraag minder wordt, zal het aanbod echt wel minder worden.

Het voordeel daarvan kan zijn dat stallen leeg raken en moeite krijgen om te vullen. Dan zullen zij ook aanpassingen moeten doen om de stallen te verbeteren. Als dit verbeterd, trekt de vraag naar paarden misschien ook weer aan.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:59

pien2010 schreef:
Mijn pony heeft altijd 24/7 op een ruime wei gestaan, werd ruim bijgevoerd met hooi en stond in een kleine kudde. Helaas begin deze week hoefbevangen geworden en staat nu op een paddock van ongeveer 25x10. Ik kan je zeggen, hij is doodongelukkig. Kijkt sneu uit, staat alleen maar te niksen en is echt heel erg af gevallen. Ik zie nu wat voor een impact zoiets heeft op een paard en het voelt echt vreselijk. Helaas is het voor nu het beste en kan het even niet anders...
Ik zeg dus ook, niet verhuizen. Kies voor het welzijn van je paard, ook als dat betekent dat je hem zou moeten verkopen, hoe hard dat ook is.


Dit dus helemaal! Ik zit in een soortgelijke situatie! Paard is er doodongelukkig door en de baas inmiddels ook!..wat een ramp! Ik ben nu 2 maanden verder ( paard heeft er nog complicaties bijgekregen)..en nu probeer ik 5 tot 10 minuutjes per dag te grazen.. tis echt waardeloos!
Laatst bijgewerkt door pol1 op 30-07-17 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:17

Andere situatie, maar ik had er hier een staan die te dik was en dicht tegen of licht hoefbevangen stond.
En voor hem is een graasmasker de uitvinding van de eeuw.
Nu voor jullie misschien nog te vroeg als ze nog maar 10 minuten op gras mogen. Maar voor hem echt fijn.
Zo kan hij toch bij de rest. Kan nog grazen, alleen niet meer alles millimeteren. heeft nog ruimte om te rennen en te bokken wat hij dan ook regelmatig doet.
Dus misschien voor die van jullie in de toekomst ook?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:34

Ik heb idd een masker..alleen mag ze toch nog niet op de wei..( mag niet uit dr dak gaan) dus voor max 10 min doe ik zonder.. als ze ooit hopelijk nog richting wei mag dan met masker!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:46

Julie_marley schreef:
IK WIL IEDEREEN EVEN EROP WIJZEN DAT DIT GEWOON EEN VRAAG IS.
IK HEB GEEN ERVARING MET PADDOCKS EN DAAROM ZIT IK ER ZO ERG OVER TE TWIJFELEN, IK HAD GEHOOPT DAT ER MENSEN OP ZOUDEN REAGEREN DIE ZIJN PAAR OP EEN PADDOCK HEBBEN/HADDEN STAAN MAAR ER REAGEREN ALLEEN MAAR MENSEN DIE GEEN IDEE HEBBEN EN DIE HET GAAN "VERMENSELIJKEN".

ALS JE ZELF GEEN ERVARING HEBT, REAGEER DAN A.U.B. NIET!

Okay...mijn paard stond op stal met postzegelpaddock. Zag er prima happy uit. Nu staat ze aan huis 24/7 buiten met schuilstal en kudde. Ze is veel rustiger, liever en imo ook gelukkiger. Dus: niet doen..zegt de ervaringsdeskundige.

(capslock omdat ik wil dat zoveel mogelijk mensen het lezen haha)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:49

Ow..leest al niet meer mee dus...wat is dat toch dat mensen hier om advies vragen teewijl ze eigenlijk alleen maar willen horen wat ze past? Erg irritant.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Halve dag op paddock vs weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:38

Paarden worden natuurlijk bevangen van wat ze eten en te weinig bewegen ten opzichte van dat eten. Niet van het buiten staan zelf. In Nederland hebben we helaas weinig mooie paarden weides die gezond zijn voor paarden.
Daarom herhaal ik ook dat de inrichting bepalend is voor hoe gelukkig een paard buiten is. Of dat nou 1 uurtje is of 24/7. Dat houdt dus ook in de ruimte, eten, drinken, vrienden, beschutting, ondergrond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers