[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:03

Ik zag het idd ook. Lijkt me een super lastige keuze! Hoop dat alles goed gaat met jullie :)

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:32

Ja klopt, ik had het hier nog willen vermelden, maar dan komt er net weer van alles tussen en heb ik er niet meer aan gedacht.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat mijn vader nu merkbaar echt ouder wordt, mijn ouders zijn ondertussen 70 en de belastbaarheid gaat ineens harder achteruit dan verwacht.
Dan was eigenlijk het plan dat ik het meer over zou nemen, maar mijn vader heeft er erg veel moeite mee om dingen los te laten, dat gaf zoveel spanningen dat ik deze situatie niet meer zag zitten en er ook niet in geloof dat er nog verandering komt, ik werk er nu al 25 jaar en als ze het dan nog niet aan mij over willen laten, dan gaat dat ook niet meer gebeuren.
Heel jammer, want het nieuwe huis en de HIT actief bevallen super goed.
Er zijn al veel kijkers geweest en ook die het graag zo door willen zetten, dus ik hoop dat zo iemand het koopt, maar dat is natuurlijk afwachten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:51

Jeetje wat een heftige wending! Ik kan me goed voorstellen dat dit veel spanningen geeft en heeft veroorzaakt. Voor jou nu ook onzeker qua stalling voor je paarden en je werk natuurlijk. Hopelijk wordt het gekocht door iemand die het op dezelfde voet door wilt gaan zetten.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:07

Wauw.. Wat sneu van je ouders zeg...
Die zouden toch dat vertrouwen moeten hebben in jou...
Dit is echt een domper voor je.. En voor de stal.. Het leek allemaal zo mooi!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:25

Wat jammer. Succes met de verkoop!

MarcoV92
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:15

Wat ontzettend zonde. Heel veel succes met de verkoop!

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:04


SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 20:08

Nee, dit is niet onze stal. :)
Ik weet niet of er iemand nog een HIT actief op wil zetten in Nijkerk, of dat iemand (die hier is wezen kijken?) wil polsen hoeveel vraag er naar is.
Ondanks dat ik denk dat je hier zeker waar voor je geld krijgt, is het natuurlijk niet een heel makkelijk prijsje, dus ik kan me voorstellen dat er wat mensen aan het rekenen zijn om te zien of zoiets voor hun haalbaar kan zijn.

En nog bedankt iedereen voor het succes met de verkoop wensen!
Ik laat het allemaal maar over me heen komen, voorlopig gaan we weer een lekkere tijd tegemoet en genieten we hier nog en wordt het verkocht, dan maar eens verder kijken naar mogelijkheden.

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:56

Naja volgens ene Linda waar ik contact mee had zijn ze al begonnen en zou er dit jaar een opening zijn waarom ze me geen adres wil geven is mij een raadsel maar ik moest wel al mijn gegevens geven voor een bezichtiging. Ze zegt dat ze 5 min van centrum zit en OOK 5 min van het bos...voor zover is er geen bos in Nijkerk naja wat verstaat zij onder bos ;o) Was dus erg benieuwd naar waar dit komt..Ik hoopte dus op kopers van jullie stal maar helaas. Heel veel sterkte nog en hoop op snel verkoop zodat jullie verder kunnen!

Ik ben ook bij jullie geweest toen voor een vriendin kijken en vind het eeuwig zonde dat jullie gaan verkopen. Ik was nog zelf niet klaar toen voor het verhuizen. Thanxs voor je berichtje!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:44

Oh dat is wel een beetje gek.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:18

Jeetje, wat zonde/jammer. Lijkt me heel moeilijk zoals je zelf al zegt. Waar zitten jullie ergens in Nijkerk trouwens?

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 10:35

Het is wel apart ja!
Wij zitten aan de Nieuwe Voorthuizerweg, dat is aan de kant van Putten/ Voorthuizen, daar is ook het enige bos wat er in Nijkerk is te vinden en dan zitten we al snel op Puttense grond.
Annemiek (Ajesca) heeft al eens foto's geplaatst, het is echt mooi hier, maar geen ruiterpaden.
Van de stallen die meer richting Nijkerk centrum zitten komen de ruiters regelmatig bij ons achter over het pad om buiten te gaan rijden.

De paarden gaan elke keer nadat ze de wei op zijn geweest met een aantal zwemmen.
Echt een leuk gezicht en soms stoppen er zelfs mensen langs de weg om te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:47

Zelfs met deken op! Ze kunnen meteen voor hun B diploma :D

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:25

Heerlijke plaatjes SparklingApp!

Het voelt een beetje bemoeizuchtig want jullie hebben vast allerlei opties al overwogen, maar zou het niet mogelijk zijn dat je ouders verhuizen en op die manier minder bemoeienis met de stal hebben? Het is natuurlijk ook moeilijk loslaten :)

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 18:33

Haha B diploma. :')

Ik vind het meedenken alleen maar lief hoor!
Maar voor een startende ondernemer is het gewoon heel veel geld en lijkt het meer haalbaar om een goedkoper stekkie weer te gaan verbouwen en iets op te bouwen, mits dat financieel lukt.
En als ik heel eerlijk ben.. ik zie me echt niet in mijn uppie in dat enorme huis wonen, echoooooo!!!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:42

Inmiddels zijn we een jaar verder.

Ik vraag me af bestaat jullie stal nog? Hoe gaat het nu?
Ik vind het een prachtig concept maar kan er online niks over vinden.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 16:21

Hey grappig, nog een reactie!

Ja, onze stal bestaat nog, we hadden wat serieus geïnteresseerden om de boel te kopen die voor de crisis met aankoopmakelaar, accountant en/of aannemer hier waren wezen kijken, maar nu met de corona uitbraak ligt alles stil.
Wij verwachten niet dat het in deze onzekere periode verkocht zal worden en in juni komen er, als het goed is, weer 2 paarden bij.
We verwachten sowieso wel dat als de boel verkocht wordt de stal wel voortgezet zal worden, tot nu toe weinig kijkers gehad die het 100% voor privé gebruik willen inzetten.

De HIT actief bevalt nog altijd super, hele blije paarden en met zo'n enorme accommodatie op weinig klanten hebben we ook in deze tijd gewoon een hele fijne plek, dus wij houden het hier nog prima uit.

Dus als je er nog iets over te vragen hebt.. ga je gang! :)

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:26

En tis nog steeds fantastisch daar! Helaas sta ik er niet meer, omdat ik naar een ander deel van het land ben verhuisd. Maar ging met pijn in mijn hart weg. Goede zorg voor de paarden, lieve mensen, fijne stalgenoten en perfecte voorzieningen voor mens en paard.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:37

Heel fijn om te horen dat jullie nog zo tevreden zijn met alle veranderingen. Jammer dat de verkoop nu weer stil ligt maar er komt vast ooit wel iemand voor :)
Voor mij is dit echt een droom stal, als ik later m'n paard op zo'n plek kwijt kan knijp ik in mijn handjes <3

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:35

Ah dat is lief Bamisalami! <3
We hebben ook een hele leuke tijd gehad!

Eigenlijk, hoe langer we dit systeem hebben, hoe duidelijker het voor mij is dat onze vroegere traditionele manier van huisvesten gewoon niet voldoet voor een paard.
Het zijn vooral kleine dingetjes, maar door het continu zelf kunnen kiezen waar ze op dat moment mee bezig willen zijn lijkt dat een manier om alle frustratie los te kunnen laten.
Vroeger zagen we dat vooral na gewenning als ze in een groene wei liepen, nu zie je dat elk moment.
Een paard vindt het niet erg als het regent, hij vindt het wel erg als hij niet het meest geschikte plekje voor dat moment zelf kan zoeken.
Een paard vindt het niet erg als het warm is, maar wil wel een koel plekje kunnen zoeken en zijn tempo en gedrag aanpassen.
Mijn oude paard werd altijd compleet hysterisch als hij een daas zag, in de groep zocht hij een koel plekje en was er niks aan de hand.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan.. wie naast wie staat en met welk paard hij samen wil eten en met welke juist niet, een enorme sprint trekken als je daar behoefte aan hebt, in het water rollen als je een te warme deken op hebt :') en in al die kleine dingen zie ik dat het een klein beetje stress geeft als ze niet zelf kunnen bepalen.
En al die kleine beetjes stress hopen zich op in een paard en doen hem geen goed, sommige krijgen mok of worden vatbaar voor ziektes en sommige ontwikkelen stalondeugden, waarvan sommige als voernijd en apathisch zijn vaak niet als dusdanig herkend worden, maar vaak onterecht als karakter worden gezien.
En waar ik bijvoorbeeld vroeger als het begon te onweren snel alle paarden binnen ging zetten, ervaar ik nu dat een aantal paarden intens genieten van een enorme hoosbui over hun rug, best wel zielig dat ik ze dat al die jaren ontnomen heb ;) Maar er zijn ook paarden die bij de eerste druppel snel naar binnen rennen.

Ik kan het echt iedereen aanraden om je paard zoveel mogelijk paard te laten zijn!

Als ik deze kennis en kijk op paarden 25 jaar terug al had gehad, dan had ik toen niet zo blij met mijn voerschepje langs de stallen kunnen lopen en mijn werk doen.
Mochten we hier na alle beperkende maatregelen nog zitten, dan lijkt het mij alsnog leuk om mensen eens rond te laten kijken en hoop ik een klein beetje bij te dragen aan een veranderend beeld van het optimaal huisvesten van een paard.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:37

Wauw Sparklingapp, wat mooi beschreven!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:13

Mooi geschreven en erg herkenbaar! Wij hebben geen HIT, maar wel 24-7 buiten met schuilstallen en track. Het is mooi om te zien hoe elk paard z’n voorkeur heeft voor warm / koud / nat / droog etc. Mijn ruin is geboren in Texas, maar tegen warmte kan hij niet. Hij staat ongeveer als eerste binnen (op de voet gevolgd door de Shetlander). De merrie van een stalgenootje staat bij de eerste druppel in een schuilstal heel triomfantelijk te kijken, terwijl mijn merrie in de regen gaat staan en zich daarna nog een keer extra in het zand wentelt. Dat doen ze na een regenbui allemaal trouwens, uitgebreid rollen in het zand.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:31

Heel mooi om te lezen inderdaad en zo herkenbaar.

Zelf heb ik het meegemaakt toen ik een paard verhuisde. De eerste stal was nog niet zo heerlijk als wat jullie bieden, maar wel het hele jaar door weidegang in kleine groepjes op een lang stuk waar ze hard op konden rennen, ook in de winter, en waar ze altijd ruwvoer ter beschikking hadden. Paard was top fit, vrolijk in de puber leeftijd en wel eens jolig, maar altijd blij en zo prettig om mee te werken.

Verhuisd naar een stereotype stal met 1-3u tijd op een modderig postzegel paddockje met te weinig ruwvoer. Uit ellende zelf 2x naar stal, langer blijven om hem nog dat halfuurtje extra buiten te houden, zelf hooi ophangen voor de nacht etc en ik zag hem compleet veranderen. Zuur, dominant en af en toe bijna link onder het zadel. Oh wat speet het me...

Gelukkig was dat tijdelijk maar nooit meer. Met eigen ogen zo meemaken was een eye-opener. Dan denk je...ja duh... maar goed, achteraf...
In ieder geval voor een toekomstig paard nooit meer, dat is iets wat ik mezelf beloofd heb :n

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:06

Ah dank je Sanne, lief!

Leuk om ook jullie verhalen te lezen, ook herkenbaar!
Grappig dat je paard uit Texas juist niet goed tegen warmte kan. En hier gaan ze ook allemaal rollen met regen, maar het meest in het droge vlas.. moet ik ook eens een foto van maken. :')

Gelukkig heb je de omstandigheden kunnen veranderen voor je paard MariekeS!
Maar stel je voor dat je die periode ervoor niet ervaren had, of je paard net had gekocht, dan had de stalhouder of instructie misschien gezegd dat je een lastig of dominant paard hebt en hem aan moet pakken. ;(
Eigenlijk zie je om je heen nog heel veel onbegrip naar paardengedrag toe.
Ik weet ook zeker niet alles, maar als ik in de jaren terug kijk wat ik geleerd heb, dan is dat wel heel veel.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:10

Rahmi heeft in de kudde echt de paardentaal geleerd. De eerste keer dat hij erbij mocht, rende hij heel blij op de anderen af. Zo van “joehoe, hier ben ik!” Dat vonden de anderen niet zo leuk :P