[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:14

Absoluut en dat zag ik daar ook bij stalgenoten die er al jaren stonden.
En bij mezelf: een paar jaar eerder liep ik daar als bijrijder rond en was het me nooit opgevallen :o

Ik geloof dan ook dat de grootste winst te behalen is met bewustwording. Bij velen is het echt geen kwade wil, maar aangeleerd dat ze heus niks te kort komen. Tot je het tegendeel met eigen ogen meemaakt helpt een belerend vingertje niet.

Mooi dat je aanbiedt om mensen een rondleiding te geven :)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:28

Oh jouw omschrijving is zo herkenbaar!

Het gaat niet om wel of niet in de wei. Het gaat om het zelf kunnen kiezen in een situatie. Dat is wat een plek een 5 sterren plek maakt.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:27

Ja dat is echt zo, zo heb ik gemerkt dat mijn haflinger echt een nachtdier is. Overdag altijd slapen en ‘s nachts actief en eten. Is altijd al zo geweest en ben daar jaren terug toen hij in een hit-actief stond achter gekomen doordat ik in de computer kon zien dat hij altijd in de nachten at.

Heb nog een tijd gedacht dat hij overdag gewoon niet bij de ruwvoermachines kon komen maar ik heb ze nu aan huis en de haflinger eet overdag vrijwel niet en ligt vooral veel te zonnen en te soezen in het zand.

De kwpner slaapt dan weer het liefst in de stal, die staat sowieso heel veel in stal. De haf niet, alleen om te eten.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:02

Grappig is dat he? Wij hebben sinds kort de paarden aan huis en dan zie je ook zoveel meer. De warmbloed die in de winter altijd vóór de inloopstal staat en de koudbloed die juist altijd binnen staat. De koudbloed slaapt in de winter ook graag binnen op het stro, de warmbloed juist buiten. De koudbloed stond altijd al 24/7 buiten maar heeft nu de keuze om binnen binnen of buiten te staan. Ik had altijd al het idee dat hij graag overdekt staat en dat laat hij nu ook echt zien. Heel tof!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:20

Goed omschreven!

Wij hebben ze al jaren 24/7 buiten, maar altijd schuilmogelijkheden. Wij merken zelf alleen voordelen. Door de jaren heen ook paarden bij gekomen die het niet gewend waren en gaat altijd goed.

Maar........ze doen niet altijd wat je verwacht of in gedachte had.

Ik heb van hun gedrag juist meer geleerd dan ooit daarvoor en onze nieuwe pp aan huis ook daarop aan het inrichten.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 18:42

Nou, nog maar even een update, onze stal is verkocht.
Voelt natuurlijk wel een beetje dubbel, maar het goede nieuws is dat de nieuwe eigenaren ook juist graag de HIT actief voort willen zetten.
Ze hebben hele gave plannen om het nog meer uit te bouwen naar een modern, duurzaam bedrijf!

Zelf ga ik kijken of ik ergens anders nog in het klein iets op kan starten, ik heb nog niks op het oog, maar mocht het zover komen dan open ik wel weer een topic! :D

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:44

Gefeliciteerd! Kan me het dubbele gevoel voorstellen maar wat fijn dat ze jullie werk doorzetten en opent weer spannende nieuwe deuren voor jullie. Veel succes! Ik Ben erg benieuwd :)

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:19

Gefeliciteerd met de verkoop!

Leuk als je nog zo een soort gelijke stal gaat openen! Het blijft een prachtig concept zo! Als het in de buurt van Flevoland/Gelderland is hou ik mij aanbevolen :D

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:24

Wat fijn zeg! Wanneer is de overdracht? Ik blijf het een prachtige plek vinden!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:42

Gefeliciteerd!

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:48

Bedankt allemaal!
Ja, als het toch verkocht moet worden, dan maar aan mensen met hart voor de paarden en zulke mooie plannen.
Per 1 december is de overdracht.

Haha FennaK, goed om te horen!
Ik ben bang dat deze regio wat boven budget is, maar ik houd alle opties open! ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:09

Poeh, fijn dat het verkocht is, maar ook heftig.

Had jij al die jaren al een paardenbedrijf op je naam daar? Dan kan je evt kijken naar een deel bedrijfs hypotheek, maar moet je ook wel wat cash hebben.

Er is genoeg vraag naar goede stalling, maar voor je er van kan leven........En die regio is zo duur geworden en de vraag is zo hoog.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:44

Ik lees al een tijdje mee en ik ben enorm fan van het concept (ben ook wel eens komen kijken maar ivm ziekte paard is het niet meer van gekomen om te verhuizen). Ik ben nu opzoek naar een zelfde concept in het zuiden van het land (omgeving Eindhoven) en daar is heel veel vraag en heel weinig aanbod.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:15

Jeetje, dus toch! Gefeliciteerd, wie weet wat je ergens anders weer gerealiseerd gaat krijgen, succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:32

Gefeliciteerd.

Wat fijn dat het overgenomen wordt door mensen die het bedrijf willen behouden en uitbouwen!

Veel succes met het vinden van een nieuw plekje voor jullie zelf!

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 18:44

We lopen ergens tegenaan...
Jaren geleden is er een wilde kat op ons erf gekomen, die lopen hier wel meer en voeren wij zodat ze muizen enzo vangen, maar deze is gebleven en woont hier dus al járen!
In samenwerking met de dierenambulance is ze met een vangkooi gevangen en gesteriliseerd.
Ondertussen is ze zo tam dat ik haar kan aaien en loopt overal als een hondje achter me aan te mauwen, maar het is natuurlijk geen schoot of huis kat geworden.
Voorlopig heb ik nog niks gevonden en de nieuwe eigenaren hebben een hond die los komt te lopen en niet met katten kan.. dus ik dacht, misschien weet hier iemand een plekje waar ze welkom is!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:50

Eerlijk? Ik denk dat zulke katten wel echt aan de plek gehecht zijn en moeilijk te verplaatsen. Meestal krijg je toch wel (buur) katten op je terrein, dus weten ze zeker dat hun hond gaat jagen of pakken?

Onze eigen katten komen niet bij de schuur, maar wat wilde katten wel. Wil ze ook niet missen eigenlijk. Een stal zonder katten geeft vaak toch muizen ellende.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:10

Ja helaas heeft hun hond al bewezen wel te pakken, dus ik denk dat ze daar ook al wel een muizenvanger aan hebben.
Ik zal ook eens contact zoeken met een asiel, misschien weten die nog wat.
Mijn moeder had het al over inslapen, dan merkt ze verder niks meer, maar zou het zo sneu vinden als ik dan wel wat vind waar ze nog járen lekker haar gang kan gaan, het is een gezonde kat en echt een levensgenieter!

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [VOLG] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:45

Katten kunnen het ook prima gewend worden elders hoor. Ik heb sinds een paar maanden ook 2 halfwilde katten. Met een hele hoop gevangen op een boerderij waar de populatie uit de hand liep en geholpen. Het merendeel is daar weer uitgezet, maar onder andere de 2 van mij hebben een nieuw huisje gekregen. Heb ze eerst 5 weken in mn kippenhok gehouden (zonder kippen uiteraard) en nu lopen ze weer los. Eerst wat onwennig, maar ze voelen zich hier in mijn schuur ook al steeds beter thuis.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:43

Fangio schreef:
Katten kunnen het ook prima gewend worden elders hoor. Ik heb sinds een paar maanden ook 2 halfwilde katten. Met een hele hoop gevangen op een boerderij waar de populatie uit de hand liep en geholpen. Het merendeel is daar weer uitgezet, maar onder andere de 2 van mij hebben een nieuw huisje gekregen. Heb ze eerst 5 weken in mn kippenhok gehouden (zonder kippen uiteraard) en nu lopen ze weer los. Eerst wat onwennig, maar ze voelen zich hier in mijn schuur ook al steeds beter thuis.


Ja, dat heb je wel goed gedaan!!

Meeste mensen nemen daar amper de moeite voor. Hier ook steeds mensen die hun katten kwijt zijn, maar het verdommen om ze even een paar weken binnen te houden.

Hopelijk komt ie goed terecht. Wij hebben onze katten binnen en twijfels weleens over 2 buiten katten, maar ik weet hoe ik ben........