[Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omar2004
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-07-12

[Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-12 18:20

Hallo,

Wie heeft voor mij de werkbeschrijving vlechtextensions voor de staart van het paard.
De staart heb ik al dus ik heb alleen de uitleg nodig.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:50


Omar2004
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-07-12

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 06:45

Dank je Anya maar ik zou graag een echte werkbeschrijving willen of een "giga" detailfoto zodat ik weet hoe ik het paktouw en elastiekjes gebruik. Heb wel een idee en ga ook alvast wat proberen maar een gedetailleerde beschrijving zou welkom zijn.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:48

Ik heb die foto's nog wel ergens in het grote formaat, daar is een uitsnede te maken zodat je precies ziet wat er gebeurt maar het is niet zo moeilijk.


Je wast de staart die je in wilt vlechten. Maar geen middelen gebruiken die het haar glad maken. Pak een klein stukje in te vlechten staat bij de staartwortel (er moet haar overheen vallen). Pak een klein stukje van de 'nieuwe staart' samen met een stukje pektouw. leg dat voorlangs of achterlangs (wat je makkelijker vindt) het stukje echte staart zodat je drie stukjes hebt om te vlechten en twee touwtjes. Het is wel ongelijk, je hebt een lang stuk nieuwe staart aan de ene kant en een korter stuk aan de andere kant. Begin te vlechten (heel strak), laat iemand een vinger op het eerste vlechtstuk leggen, knoop de twee stukjes pektouw strakvast over de vlecht en deel het valse en het echte deel van de staat opnieuw in drie stukken in (de pektouwtjes zijn ook deel van de vlecht) en vlecht nog een stukje door. Daarna knoop je onderaan het vlechtje de touwtjes nog een keer vast (weer iemand legt er een vinger op).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:49

Je kunt ook zoeken bij mensen en haarextensies invlechten.. krijg je vaak een duidelijker beschrijving.

Omar2004
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-07-12

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 14:02

super bedankt Anya. Hier kan ik in elk geval al mee aan de slag.

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:30

WZ --> VSW

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:10

Ik vindt dat Anya het wel ingewikkeld doet. Ik doe het veel simpeler en blijft ook goed zitten.
Ik pak gewoon een pluk echt haar en het nephaar doe ik dubbel(je hebt dan 2 plukken) deze sla ik rond het echte haar en vlecht dan met 1 streng eigen haar en 2 strengen nep haar een strak vlechtje zorgen dat je het bovenaan goed strak trekt zodat het echt kort op de huid zit en je geen bobbel krijgt, daarna doe ik er 2 stiekjes om. Ik doe het overigens meestal in de manen. Wel zorgen dat je dunnen plukken pakt zo krijg je een netter effect dan wanneer je te dikke plukken pakt.

Ik doe het dus op de manier hoe ze dreads inzetten bij mensen.
Hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=euBvz5CR3Ps&feature=player_embedded#!

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:04

In de manen werkt dat wel. Maar dit ging om de staart. En dan moet het echt vaster zitten. Elastiekjes redt je het dan niet mee, die gaan sneller stuk en bovendien heb je kans dat het staarthaar zelf daardoor kapot gaat. Zoals ik het heb gedaan heeft het 8 maanden vastgezeten. Toen was het meeste staarthaar aangegroeid en heb ik het eruit gehaald. Zolang hadden elastiekjes het nooit gehouden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:15

Het is sowieso niet goed om ze zolang te laten zitten het gaat uitgroeien je zou ze zeker om de 2 maanden omhoog moeten halen want anders beschadigd het eigen haar alleen maar omdat het veel te lang erin zit en in de knoop gaat. Stiekjes houden vrij lang zeker geen 8 maanden maar zolang zou ik ze er echt niet in laten zitten.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:28

Tja.. ze heeft weer een prachtige staart. En als je het hoog bij de staartwortel invlecht dan groeit het gewoon mee. Toen je het ging zien, was de staart ook uitgegroeid. En juist omdat het strak zat en dicht te gen de staartwortel aan raakte het niet in de knoop. Kortom: het ging allemaal prima.

De staart is dan ook ingezet met behulp van een kapster die veel ervaring heeft met het opkalefateren van opgevreten staarten ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:17

Maar als nog is het niet ideaal voor een staart vindt het ook apart dat de kapster je daar niet op gewezen heeft. Het haar valt uit maar kan niet weg dat zorgt voor de klitten en kan ook voor irritaties zorgen. Het is fijn dat die van jouw er geen last van heeft gehad maar wel zo handig om daar in het vervolg rekening mee te houden.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:26

Ik ben het gewoon niet met je eens.. Juist elastiek wordt aan alle kanten afgeraden.
Pektouw meevlechten snijdt veel minder, haar breekt niet.
Er heeft overigens geen haaruitval plaatsgevonden en je kunt de staart gewoon wassen.
Ik denk dat je deze methode gewoon nooit geprobleerd hebt en er dus maar een mening over gevormd hebt. Welnu, die mening klopt niet ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:38

Ik heb toch ook helemaal niet over het pektouw en stiekjes.
Ik heb het over het feit dat haar nu eenmaal uitvalt en kan gaan klitten en irriteren omdat het gewoon niet weg kan heeft niets te maken met de methode waar je het op doet want haaruitval heb je sowieso.
Maar goed doe wat je wil als jij er niet tegen kan dat iemand kritisch is over het feit dat je het 8 maanden laat zitten is dat jouw ding.
Ik heb het helemaal niet over de manier waarop gedaan dus raar dat je daar zo over valt want daar heb ik het helemaal niet over.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:51

Volgens mij geef jij aan dat jouw methode met elastiekjes veel beter en makkelijker is.
Ik ben het daar niet mee eens. En ik heb aangegeven dat het niet is gaan klitten. Dat heb ik echt wel nagekeken. De staart werd ongeveer 1x per 3 weken gewassen (voorzichtig) en dan werd ook gekeken of het nodig was opnieuw in te vlechten. Maar als het nog netjes zit, dan zit het nog netjes. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Niet meer en niet minder.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:39

Anya schreef:
Volgens mij geef jij aan dat jouw methode met elastiekjes veel beter en makkelijker is.
Ik ben het daar niet mee eens. En ik heb aangegeven dat het niet is gaan klitten. Dat heb ik echt wel nagekeken. De staart werd ongeveer 1x per 3 weken gewassen (voorzichtig) en dan werd ook gekeken of het nodig was opnieuw in te vlechten. Maar als het nog netjes zit, dan zit het nog netjes. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Niet meer en niet minder.


Ik weet niet of ik nu zo onwijs onduidelijk typ of dat je gewoon niet leest wat ik typ maar ik ga hier niet eens meer op in.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: [Regels] werkbeschijving vlechtextensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:44

Weet je: jij doet gewoon met elastiekjes, ik doe gewoon op mijn manier. Jij haalt het er gewoon na twee maanden uit. Ik laat het gewoon zitten zolang het er goed uitziet. Allebei happy. Einde disucssie wat mij betreft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers