Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dieseltje09
Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:33

BianCatjee schreef:
Weet iemand hoe breed het vak moet zijn voor je zadel en hoeveel ruimte je nodig hebt bij het ophangen van een mentuig? (Met ophangsysteem voor tuig)
Ik ben een schets aan het maken maar meer als de hoogte breedte en diepte heb ik nog niet.. loop ene beetje vast :+


Hou voor je zadel minimaal 60cm aan om hem zonder te beschadigen makkelijk in en uit je kast te halen. Heb je een heel breed paard of zadel met grote wrongen dan zeker breder. Al moet ik zeggen dat 70 a 80cm wel het meest idealen is

Op naar nieuwe avonturen ❤️

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:06

dieseltje09 schreef:
BianCatjee schreef:
Weet iemand hoe breed het vak moet zijn voor je zadel en hoeveel ruimte je nodig hebt bij het ophangen van een mentuig? (Met ophangsysteem voor tuig)
Ik ben een schets aan het maken maar meer als de hoogte breedte en diepte heb ik nog niet.. loop ene beetje vast :+


Hou voor je zadel minimaal 60cm aan om hem zonder te beschadigen makkelijk in en uit je kast te halen. Heb je een heel breed paard of zadel met grote wrongen dan zeker breder. Al moet ik zeggen dat 70 a 80cm wel het meest idealen is


Top thanks! Dan kan ik verder met mijn schets :o
Denk dat het tuig eronder hang of er naast, of juist in de 30/40 cm die naast het zadel over blijft..(als dat past :+ ) nog niet helemaal over uit

<3 Megan ♡

Djeradalover
Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:58

Ik vond het tuig onder mn zadel echt irritant, ben blij dat het naast mn zadel aan de zijwand hangt :D

[o]

JorisDy
Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:24

:wave:
Ik ben niet echt opzoek naar een 'paardenkast', maar wel een kast voor thuis waar ik dekjes/dekens en wat voorraad in kan opslaan. De kast komt te staan in de logeerkamer.
Wat voor soort kast gebruiken jullie hiervoor?

Enjoy the little things in life.

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:47

Djeradalover schreef:
Ik vond het tuig onder mn zadel echt irritant, ben blij dat het naast mn zadel aan de zijwand hangt :D


Ohh haha thanks! Dat ga ik erin meenemen want ergens lijkt het me ook onhandig..

JorisDy ik heb thuis gewoon een Stellingkast in de schuur en de dekjes in zo'n zak van de Ikea :)

<3 Megan ♡

JorisDy
Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:37

Helaas heb ik daar geen plek voor, vandaar dat de kast in de logeerkamer komt :).

Enjoy the little things in life.

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:45

JorisDy schreef:
Helaas heb ik daar geen plek voor, vandaar dat de kast in de logeerkamer komt :).


Een Stellingkast is niet zo groot?
Welke ruimte kwa afmeting heb je tot de beschikking?

<3 Megan ♡

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:05

Passen hier dikke winter dekens in?

[ img ]

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:11

Perryx schreef:
Passen hier dikke winter dekens in?

[ [url=m/xUPX8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk 2 dekens per tas. :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:09

Marieke1495 schreef:
Perryx schreef:
Passen hier dikke winter dekens in?

[ [url=m/xUPX8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk 2 dekens per tas. :)



Serieus? Ik ben denk ik al blij als ik er 1 in krijg... paard heeft een 400 grams deken met hals maat 205.. dus groot en dik en lang

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:51

Ja dat gaat passen. 2 van die dikken twijfel ik maar misschien wel. Kan veel sjabrakken erin kwijt.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:31

Ze zijn inderdaad vrij groot en wat behoorlijk wat in, als je ze netjes op vouwt passen er denk ik ook wel 2 in ;)

<3 Megan ♡

Figo88
Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:09

Heeft er iemand ervaring met zelf (zwenk)wieltjes onder een zadelkast te zetten?
Mijn houten kast is 210 cm hoog, 100 cm breed en 70 cm diep en ik wil er graag 4 zwenkwieltjes onder bevestigen die ieder 70 kg kunnen dragen.
Ik hoor graag do's en don'ts! :)

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:37

Morgen gaan we eindelijk mijn zadelkast maken *\o/* nog steeds niet helemaal 100% over de indeling uit maarja.. hoop als de ombouw staat het makkelijker word haha

<3 Megan ♡

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:43

Figo88 schreef:
Heeft er iemand ervaring met zelf (zwenk)wieltjes onder een zadelkast te zetten?
Mijn houten kast is 210 cm hoog, 100 cm breed en 70 cm diep en ik wil er graag 4 zwenkwieltjes onder bevestigen die ieder 70 kg kunnen dragen.
Ik hoor graag do's en don'ts! :)

Ik heb wieltjes onder mijn kast, echter staat mijn kast op een scheve ondergrond. Mijn vader heeft met houtjes de kast waterpas gezet, waardoor de wieltjes nu niet meer op de grond staan, maar de kast steunt op de houtjes.
Dus enkel handig als je ondergrond waterpas is

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:44

BianCatjee schreef:
Morgen gaan we eindelijk mijn zadelkast maken *\o/* nog steeds niet helemaal 100% over de indeling uit maarja.. hoop als de ombouw staat het makkelijker word haha

Misschien kun je je ontwerp delen, dan kunnen we meedenken met de indeling en dingen aanraden of afraden

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:58

Independence schreef:
BianCatjee schreef:
Morgen gaan we eindelijk mijn zadelkast maken *\o/* nog steeds niet helemaal 100% over de indeling uit maarja.. hoop als de ombouw staat het makkelijker word haha

Misschien kun je je ontwerp delen, dan kunnen we meedenken met de indeling en dingen aanraden of afraden


Mijn kast stond ineens in mijn voortuin vanmiddag :') moet alleen nog alles erin zetten en de deuren eraan, zondag brengen we hem naar stal.. nu eerst afmaken!
Dit is hem tot nu toe:
[ img ]

Rechts boven komt het rek voor de dekjes, in het grote vak 1 zadelsteun (andere zadel heb ik te koop staan dus hoeft er niet in) en mentuig, en de rest van de vakken overige spullen. Alleen nog even kijken wat handig is voor de hoofdstelhangers. Denk in het grote vak aan de rechterkant (zijwand) of aan de deur..

<3 Megan ♡

mavantos
Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:04

Is dat niet heel hoog voor je zadel?

Kilimanjaro
@puppy_freek

Fangio
Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:07

Figo88 schreef:
Heeft er iemand ervaring met zelf (zwenk)wieltjes onder een zadelkast te zetten?
Mijn houten kast is 210 cm hoog, 100 cm breed en 70 cm diep en ik wil er graag 4 zwenkwieltjes onder bevestigen die ieder 70 kg kunnen dragen.
Ik hoor graag do's en don'ts! :)

Hoe groter de wielen hoe makkelijker het rijd (wel hoe duurder die wielen zijn). Als je er veel mee moet verrijden zou ik daar wel in investeren, als het net is om hem tijdens een verhuis mee te kunnen nemen lukken kleinere wieltjes ook wel.

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:05

Ik kom me ook melden!

Vandaag eindelijk eigenaren van een woonboerderij en dit gaat mijn zadelkamer worden:

[ img ]
[ img ]

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:07

Nou, daar heb je ruimte zat in ieder geval :j
Gefeliciteerd met je nieuwe woning

Tilmar
Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:50

@BianCatjee, ik zie dat de planken in de kast tot de rand lopen. Hou daarmee rekening als je dingen aan de deur wil hangen. Waar een plank zit kan niks hangen, dan kan de deur niet dicht.
Ben benieuwd hoe je hem gaat vullen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:54

Ik kom meelezen om ideetjes op te doen. In september wordt mijn nieuwe stal geplaatst. De zadelkamer wordt 1.50 x 3.50.

Quir
Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:24

Vind het echt zo bijzonder dat jullie alles kwijt kunnen in kasten haha. Al had ik vroeger niet heel veel meer dan een kast.

Maar kan nu niet eens alles kwijt en heb een zadelkamer van 2x4 en nog een kamer van 1,5x2. _O-
En dan nog een hoop binnen liggen haha. Nu op t moment maar twee paarden. :=

Er komen wel super mooie kasten en kamers voorbij! Sla meteen alle mooie toffe ideeën op.
Ik kan niet wachten tot we thuis een mooie grote zadelkamer hebben! Kwam deze tijd terug tegen, gewoon een IKEA keuken, zo iets wil ik dan ook. :):)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Is dus niet van mij! Mijn zadelkamer is even niet foto waardig. _O-

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 23:01

mavantos schreef:
Is dat niet heel hoog voor je zadel?


Hoe bedoel je hoog voor het zadel?
Het zadel komt in het grote midden vak van de kast met ernaast het mentuig. Het grote stuk rechts boven wat met hetzelfde vak verbonden is hangt nu zo'n broekhanger voor de dekjes.

Verder als dat zijn we ook nog niet gekomen.. morgen gaan we hem af maken en op stal zetten.

Tilmar:
De planken zijn inderdaad tot vooraan, 1 was iets te ver tot voor waardoor de deuren er niet in konden haha. Dit is verholpen.

Wel erg jammer dat de afmetingen van Ikea die op de doos staan niet kloppen.. die broekhanger zou 50 cm breed zijn maar is met de dopjes erbij gerekend maar 45cm.. dus hebben we er een plank tussen moeten zetten.

Oh ja en we hebben het linker boven vak iets veranderd zodat de broekhanger zou passen met die plank er tussen.

Hij is nu zo:
Morgen de rest erin en de deuren ervoor :)

[ img ]

<3 Megan ♡

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, Lumi en 71 bezoekers