Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 


DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:32

Zeker mooi... al zijn westernmensen qua tooling wel wat ge/ver-wend :)

[ img ]

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:10

Ja ik hou niet van heel drukke tooling of veel steentjes of tierelantijntjes maar gezien mijn barokke paarden vond ik dit wel een leuke touch :)

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:21

Ik zag een tijd terug dat je ook al engelse zadels hebt met een deel getoold (al zie je daar niets meer van als je er op zit).
Ik vind mijn zadel met de basket tooling in het midden ook mooier dan die helemaal flowertooled zijn.

Boon was net nog niet eens helemaal droog en dan zijn we al dik 4 uur verder.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:29

Super mooi Robijn! Welk merk zijn je laarzen??

Ik had vannacht slecht geslapen en kon vanmorgen niet op gang komen. Hele middag weg en nu moet ik alles nog doen qua stallen en paddocks mesten. Beetje spijt dat ik mezelf vanmorgen geen schop onder m'n *** heb gegeven :=

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:38

Ah balen manzano.

Het zijn deniro laarzen.

Oh jongens ik heb vandaag eindelijk de hele kerstmeuk opgeruimd, halve woonkamer schoongemaakt, deels gemest en een paard gelongeerd en een video gemaakt met stalgenoot en met de honden gewandeld en ik doe het nog :D
Er zit verbetering in! Jeej!

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:43

Mooi, maar ga niet te hard... moet je nog eens terug komen ??

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:57

Jazeker. Woensdag. Zitten gaat nog steeds nauwelijks hoor. En als ik dat te lang doe betaal ik meteen de prijs dus ik wissel braaf af met liggen.

Morgen even overleggen met mijn leidinggevende. Voel me vrij banketstaaf want heb er net uren bij gekregen :+

DeGelukkige4
Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 03:51

Supermooie laarzen Robijntjah!
En ik weet niet meer wie over de haag tips vroeg maar ik dacht dat meidoorn ook geschikt is voor paarden om te eten, en het is een mooie plek voor vogeltjes.

Ff een update over de pony's hier thuis, het is het 1 groot drama |( De ruin is helemaal gefixeerd op mijn merrie. Hij laat haar niet met rust, hij probeert haar te dekken, ik kan ze nauwelijks scheiden. Hij lijkt heel onzeker te zijn en vanuit die onzekerheid reageert hij voor mij onvoorspelbaar. Het heeft echt al tricky situaties opgeleverd. Nadat het me gelukt is om ze ze uit elkaar te zetten is hij bij het hooi geven door het draad heen gegaan. Ik had hem al hooi gegeven als eerste, maar hij was zo bezig met mijn merrie dat toen hij bij haar hooi zag hij een aanloop nam en onder het bovenste lint heen dook waardoor de andere 2 linten losschoten. Ik had een paar dagen terug al besloten dat hij verkocht moet worden. De klik is er niet met mij, hij is te onzeker voor mijn dochters en het werkt niet met mijn merrie. Gelukkig wil de verkoper hem wel bij haar stallen (tegen betaling) zodat hij uit deze ook voor hem stresserende situatie is. Betekent dat mijn merrie weer in pension moet,ze kan niet alleen staan (en dat wil ik ook niet) en ik trek het niet om weer emotioneel te investeren in een dier na dit fiasco en het verlies van mijn oudje. Hier in de omgeving is geen stal te vinden voor mijn merrie. Wel 25 km verderop. Niet een ideale stal, maar alles beter dan dit, en dan kan ik vanuit ontspanning verder zoeken. Nu de puzzel om ook voor haar vervoer te vinden zodat ze tegelijkertijd weg kunnen. Ik denk niet dat zij alleen kan staan. Maar vervoer is echt een ding, ik heb alleen een B rijbewijs, maar onze auto is te zwaar om met B rijbewijs een trailer te trekken. Als iemand tips of ideeën heeft?

Ik zit er goed doorheen. Sta iedere 2 uur op om te kijken of ze er nog staan en heb de hele dag stress, ben er zo verdrietig om.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 07:43

DeGelukkige4 schreef:
Supermooie
s hij bij het dag stress, ben er zo verdrietig om.


Hè wat een ellende meid!
Kan me je stress heel goed voorstellen

Kun je niet een pony even van iemand lenen voor bij je merrie?
Wat doet ze als alleen is?
Pony van mijn dochter kon ook niet alleen die kwijnde weg. Maar paar dagen kon wel, wel zielig, at slecht maar paar dagen kan dat bij nood.

We hebben ook weleens haar vriendinnetje met de pony dan te logeren gevraagd. Zoiets een idee? Of een manege met een geblesseerd paard die wel ff uit logeren mag.

Waar woon je? Je mag best mijn shet lenen en wil je ook wel met vervoer helpen

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:27

Nou inderdaad wat vervelend en verdrietig.
Ik zou inderdaad een pony lenen of een lieve pony kopen.
Je gaat de mooie tijd tegemoet, hoe fijn is het dan als je kunt genieten van de paarden aan huis?

M1+10

Solleke_Noah
Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:47

Dat is niet fijn.. een paard alleen is niet de bedoeling, maar gun jezelf ook even de tijd. Je ruin gaat naar een verkoper en bekijk dan hoe je merrie zich voelt. Als ze er relatief rustig onder is, zou ik jezelf eerst een paar weken gunnen om te bekomen (dus merrie even tijdelijk alleen op jouw plekje) en dan rustig bekijken wat je wilt doen. Een shetlander voor erbij is zo geregeld. Sterkte, komt goed :(:)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:45

Ik zou ook niet een meer ingrijpende beslissing nemen dan logisch en dat is vnl de ruin weg.
Geef het even de tijd om te wennen.

Hebben jullie wel eens een paard gehad met een 'lam' oor?? Boon stond net zo hard met haar hoofd te schudden dat ze waarschijnlijk haar ene oor 'beschadigd' heeft, want die hing daarna wat raar schuin naar beneden en helemaal slap. Was wel een dom gezicht :D

Ze leek er geen pijn aan te hebben en na het uitmesten deed ie het weer gewoon.

DuoPenotti
Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:50

Ohwat eens stress. Wat verdrietig.

Die jou ruin verkoopt, heeft die geen braaf leenpaardje voor even?
Die mensen zitten in het wereldje en weten vaak wel een shet of pony die mag logeren, of misschien wel blijven.

Haha DF dat ken ik niet. Gelukkig is het weer over.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


Belker
Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:16

Wat een stress. Is er nergens een shetlander te koop of te leen? Ik heb er toen 1 gekocht met de gedchte dat die ook weer zo verkocht is als we hem niet meer nodig hadden.

Fiesta, freiberger, what else?

MarjaR
Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:07

Belker schreef:
Wat een stress. Is er nergens een shetlander te koop of te leen? Ik heb er toen 1 gekocht met de gedchte dat die ook weer zo verkocht is als we hem niet meer nodig hadden.

Dat lijkt me dan weer erg stressvol voor zo'n shetlander, steeds maar weer verhuizen. :(

Coldy (fjord, merrie, 2006), Lente (shetlander, merrie, ca. 2006)

Belker
Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:02

MarjaR schreef:
Belker schreef:
Wat een stress. Is er nergens een shetlander te koop of te leen? Ik heb er toen 1 gekocht met de gedchte dat die ook weer zo verkocht is als we hem niet meer nodig hadden.

Dat lijkt me dan weer erg stressvol voor zo'n shetlander, steeds maar weer verhuizen. :(

Daarom is hij er ook nog steeds :o

Fiesta, freiberger, what else?

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:05

Ik had ook niks met shetlanders, maar stiekum vind ik ze toch wel erg leuk :)
Net de meiden een banaan gevoerd; Boon kreeg meteen een prethoofd 'jammie - meer'...Jasmijn tufte het meteen uit. Een 2e stukje pakte ze nog wel en omdat ik mijn hand voor haar mond hield bleef het binnen, maar een 3e stukje pakte ze niet meer. Dus die lust het écht niet. Vond Boon niet erg 8-)

DeGelukkige4
Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:30

Wat jij noemt Dubbelfun, dat heb ik precies ook met Shetlanders!

Wat lief, jullie steun doet me goed!
Het is opgelost *\o/* opeens viel alles op z'n plek vanmorgen vroeg

Een kennis wilde haar wel naar de pensionstal brengen voor me, zó ontzettend lief!!!! De ruin kon ook vanmorgen opgehaald worden. Al met al sloot het zo mooi op elkaar aan. De ruin is weer rustig op z'n vertrouwde stek, hopelijk is hij vlot verkocht en kan ik dat helemaal afsluiten. Mijn merrie staat nu op de pensionstal,ook superrelaxed. Terwijl ze zich toch echt wel druk kan maken. Nu weer lol gaan krijgen, ipv stressen of alles op tijd afkomt thuis, of dat alles wel goed gaat thuis, of dat ik niet naar stal kan gaan omdat het te ver weg was. Ik merkte net al dat er een last van m'n schouders viel.

Een andere pony erbij voelde als geen optie, ook niet een leenpony. Ik hecht me dan als er een klik is. En zonder klik vind ik er gewoon niks aan := dat heb ik ook met andere dieren hoor. Maar voor nu wil ik even geen nieuwe binding aangaan met een dier en me richten op mijn merrie. Het is een emotionele rollercoaster geweest de afgelopen maanden, zo gericht op alles thuis in orde maken, het afscheid van mijn oudje. In de afgelopen week kwam ik erachter dat ik dat helemaal nog niet echt een plekje heb gegeven. Ik ben meteen in de regelstand gegaan om ze toch zsm thuis te kunnen krijgen. Omdat de reisafstand naar stal zo groot was dat ik nauwelijks kon gaan, en ik miste het bezig zijn met paarden zo.

Mijn merrie kan echt niet alleen, die gaat figuurlijk door het lint (misschien wel letterlijk). Hebben we daar weer stress van 8)7 dus vandaar de keuze tegelijk verhuizen. En nu eerst rust en plezier en wie weet wat er dan nog in de toekomst komt!

Belker
Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:03

Fijn dat het opgelost is. Sterkte met alles verwerken.

DF, dat heb ik dus ook, ik geniet echt van Johnny. Grappig klein ding. <3

Fiesta, freiberger, what else?

Belker
Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:07



Toch te schattig <3

Fiesta, freiberger, what else?

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:24

Dat is een lekker pittig ding :D
Jammer dat ik Jasmijn dat nooit zal zien doen, al doet ze af en toe best wel een kort galopje.

Malenka
Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:25

Mooi gezicht! En hoe klein ze ook zijn, het zijn volwaardige paarden met dezelfde behoeften. Ze eten en poepen alleen minder.

Solleke_Noah
Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:41

Belker schreef:
[ Video ]

Toch te schattig <3


Ah zo leuk <3


Mijn grote bonte heeft jaaaaren samen gestaan met een shet hengst, die twee speelden wat af en die kleine was absoluut de baas :P

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:11

Heerlijk Belker!

Ze kunnen echt lekker de benen strekken!
Dan hebben mijn paarden het in de winter helaas maar saai.

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers