Paspoort op pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 21:42

Hallo :)

Ik was eigenlijk wel heel benieuwd hoe pensionstallen het hebben geregeld wat betreft paspoorten op stal bewaren. Liggen die in een kluis die alleen toegankelijk is voor eigenaar en de stalhouder, of 1 kluis voor alle eigenaren en pensionhouder? Of bij pensionhouder in huis en alleen toegankelijk wanneer hij/zij thuis is (dat lijkt mij niet ideaal voor eigenaar trouwens).

En wat vind je van de manier hoe de pensionhouder dit geregeld heeft :D?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:45

Bij mijn pleegouders op stal werden alle paspoorten in een kluis gehouden. Er was altijd wel iemand thuis mocht er een paspoort nodig zijn. Alleen mijn pleegouders zelf hadden de code ervoor.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:45

Liggen bij de ouders van de pensioneigenaar in huis, tegenover de pensionstal, die zijn over het algemeen vrijwel altijd thuis want die hebben een melkveehouderij, paspoort kan je altijd halen, en zeker als je dit van te voren naar de pensioneigenaar appt

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:45

Bij ons in een wand met allemaal kluizen met sleutel, eigenaar van het paard kan er altijd in en staleigenaar ook bij controle met de loper.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:48

Op mijn vorige stal was er een kastje in de keuken waar alle paspoorten in lagen. In mappen gestoken en de kast op slot.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:48

Hier in de afgesloten zadelkamer. Kan dus iedereen bij die in de zadelkamer kan.
Maar goed staan privé bij iemand met 4 paarden dus dat is wel vertrouwd.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:52

Hier heeft elke zadelkast een vakje voor het paspoort. Staleigenaar kan daarbij komen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:08

Wij hebben ze gewoon in onze eigen kast liggen, en heb een extra sleuteltje ergens liggen zodat ze erbij kan mocht het nodig zijn. Op mijn vorige stal zat het bij de eigenaar in een kluis maar dat was echt mega onhandig als je minimaal 2x per maand op achterlijke tijdstippen op wedstrijd moet. :D

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:14

Het paspoort van mijn paard ligt gewoon in huis bij mijn vriendin (de staleigenaresse) Ik ben de enige pensionklant. Ik kan altijd om het paspoort vragen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:21

Wij hebben paspoort kluisjes zodat we zelf altijd erbij kunnen en de stalhouderij heeft een loper om er ook bij te kunnen

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:06

Haha wat heeft iedereen het hier keurig voor elkaar. Bij opfok moest ik m daar afgeven, die lag in de kluis in huis. Eerste pension hebben ze nooit om paspoort gevraagd. Ik had m gewoon thuis liggen. Tweede pension idem dito. Derde pension vroegen ze om een kopietje van de eerste pagina.
Inmiddels heb ik alle dierenpaspoorten gewoon in 1 map in de auto liggen. Als ik met 1 op stap ga dan heeb ik alles bij me.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 23:11

Hutcherson schreef:
Haha wat heeft iedereen het hier keurig voor elkaar. Bij opfok moest ik m daar afgeven, die lag in de kluis in huis. Eerste pension hebben ze nooit om paspoort gevraagd. Ik had m gewoon thuis liggen. Tweede pension idem dito. Derde pension vroegen ze om een kopietje van de eerste pagina.
Inmiddels heb ik alle dierenpaspoorten gewoon in 1 map in de auto liggen. Als ik met 1 op stap ga dan heeb ik alles bij me.



Het verbaasd mij ook hoe goed het overal geregeld is (in de reacties hier boven in ieder geval).
Bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval! Ik probeer een oplossing te zoeken die werkt voor pensionhouder en pensionklant, dus jullie reacties heb ik wel echt wat aan :D.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:14

c_alsemgeest schreef:
Bij ons in een wand met allemaal kluizen met sleutel, eigenaar van het paard kan er altijd in en staleigenaar ook bij controle met de loper.

Hetzelfde bij ons op stal. Zo is iedereen zelf verantwoordelijk dat z'n paspoort op stal ligt als het paard op stal is.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:20

LieZ_Horses schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij ons in een wand met allemaal kluizen met sleutel, eigenaar van het paard kan er altijd in en staleigenaar ook bij controle met de loper.

Hetzelfde bij ons op stal. Zo is iedereen zelf verantwoordelijk dat z'n paspoort op stal ligt als het paard op stal is.


En hier hetzelfde. :)

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:28

In de zadelkast, we kunnen hem ook bij de staleigenaar afgeven maar ik vind het makkelijker dat ik er altijd bij kan en niet steeds hoef te vragen als ik hem nodig ben :j

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:39

Wij hebben een soort van postbuskast op stal.
Je hebt zelf een sleutel van je eigen vakje en de stalhouder heeft een loper indien nodig.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:41

Elke pensionklant heeft een klein eigen kluisje met sleutel waar het paspoort in ligt. Daar kan niemand bij, behalve de staleigenaar, want die heeft een loper. Staan binnen vlakbij de kantine. Dus bij controle kan staleigenaar alles laten zien en bij enten leggen we ze zelf klaar maar mocht je het vergeten kunnen zij hem pakken.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:10

Ik sta nu voor het eerst op een pensionstal waar ik mijn paspoorten heb ingeleverd.
Ik had 2 opties. Of in mijn kast leggen die op slot kan en waar de pensionhouder ook een sleutel van heeft. Of aan de pensionhouder geven die hem dan in huis bewaard.
Heb mijn paspoorten afgegeven. Zo vaak ben ik niet weg.
En ik hoef maar te vragen of ze pakken hem voor mij. :)
Vind het helenaal prima. :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:35

Toen ik op manege stond lagen paspoorten gewoon in een schuif in de kantine. Iedereen kon eraan maar vreemde mensen dus ook (!!)

Om die reden gaven sommigen alleen een kopie van de belangrijkste pagina's uit het paspoort.
Zelf zou ik het ook zo weer doen. Een kopie ipv het originele. Als er dan woorden zijn kan pensionhouder paspoort niet achterhouden.


Nu huur ik weiland maar paspoorten liggen gewoon bij mij thuis ondanks ik een goede afsluitbare zadelkamer heb ook.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:38

Die van mijn paard ligt gewoon bij de staleigenaar thuis. Daarbij wel de kanttekening dat ik het paspoort zelf zeer weinig nodig heb.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:40

Art_Ificious schreef:
Toen ik op manege stond lagen paspoorten gewoon in een schuif in de kantine. Iedereen kon eraan maar vreemde mensen dus ook (!!)

Om die reden gaven sommigen alleen een kopie van de belangrijkste pagina's uit het paspoort.
Zelf zou ik het ook zo weer doen. Een kopie ipv het originele. Als er dan woorden zijn kan pensionhouder paspoort niet achterhouden.


Nu huur ik weiland maar paspoorten liggen gewoon bij mij thuis ondanks ik een goede afsluitbare zadelkamer heb ook.


Kopie is niet voldoende bij een controle :) .

Wij hebben alles in beheer, bij een controle krijgen wij de boete dus ik wil ook weten of ik ze heb en dan niet afhankelijk moeten zijn van een klant die hem wel/niet in zijn kastje heeft liggen :o

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:45

ruitje schreef:
Art_Ificious schreef:
Toen ik op manege stond lagen paspoorten gewoon in een schuif in de kantine. Iedereen kon eraan maar vreemde mensen dus ook (!!)

Om die reden gaven sommigen alleen een kopie van de belangrijkste pagina's uit het paspoort.
Zelf zou ik het ook zo weer doen. Een kopie ipv het originele. Als er dan woorden zijn kan pensionhouder paspoort niet achterhouden.


Nu huur ik weiland maar paspoorten liggen gewoon bij mij thuis ondanks ik een goede afsluitbare zadelkamer heb ook.


Kopie is niet voldoende bij een controle :) .

Wij hebben alles in beheer, bij een controle krijgen wij de boete dus ik wil ook weten of ik ze heb en dan niet afhankelijk moeten zijn van een klant die hem wel/niet in zijn kastje heeft liggen :o

Tja als stal eigenaar ze op een voor iedereen (inclusief buitenstaanders) bereikbare plaats bewaard ga ik het origineel niet afgeven, ben niet gek he. :)

Als ze op een afgesloten deel loggen of in kastje van pensionklant zelf (als stal eigenaar ook reservesleutel heeft) zou ik het een ander verhaal vinden.

Mijn weide eigenaar heeft me niet gevraagd achter de paspoorten, zij weet wel dat die thuis liggen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:56

Nee, als iedereen erbij kan zou ik ze ook niet afgeven ;)

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Paspoort op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:01

"Gewoon" bij de stalbaas in huis. Ik vind t niet echt ideaal, maar prima te doen. Klanten die vaak weg gaan, hebben m in hun kast en de stalbaas heeft daar dan een sleutel van.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:34

Het is maar een identificatie document.Je kunt een kopie van de belangrijkste paginas maken en zelf bewaren. Als het paspoort gestolen wordt, geef je dat gewoon door aan de instantie waar het opgemaakt is.
Het is geen eigendoms bewijs. Het hoort bij het paarden en als iemand het paard steelt, met of zonder paspoort, dan zijn de consequenties hetzelfde. Het is niet zo dat een dief kan aantonen dat het paard van hen is omdat er toevallig een paspoort bij is.
Ik snap dat krampachtige gedoe niet, maar misschien komt dat omdat ik nog een tjjd gekend heb dat er helemaal geen paspoorten voor paarden bestonden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-05-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt