Welke stal kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Welke stal kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:51

Voor mij stal 1.
Ik heb op drie verschillende stallen 2 gestaan. Gouden bergen werden beloofd. Ruim voldoende ruwvoer bleek 3 hoopjes voordroog per dag, veel buiten betekende: als het ook maar even regende, mistig of winderig was dan stonden ze de hele dag binnen.. 'Want ja, wat is er dan aan voor ze buiten'..... Zelf je stal doen betekende gezeik over de hoeveelheid stro die je erin deed en ook hoeveel vies stro je eruit haalde. Want paard kon best in een potstal liggen... Die zeiknat was dat je het stro gewoon hoorde soppen in de urine.

Hell no.
Voor mij lekker zelf regelen. Dan gaat mijn paard het allerbeste en ik ook. En dat naast een fulltime job en nog een tweede bedrijf. Hou geen sociaal leven meer over maar who cares. Paard is alles.



Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:55

Ik betaalde ook altijd rond die prijs. En werkelijk het werd allemaal zo mooi aangeprezen. Paarden stonden in de blubber in de paddock, maar dat zou zodra het droog was helemaal nieuw aangelegd worden, er zou zand in gestort worden en alles netjes afgewerkt zodat de modder verdween.. Je raad het al: 1,5 jaar later nog niks veranderd. Bak zou gedraineerd worden: je raad het al: elke herfst/winter van oktober tot maart konden we niet rijden. 6 voerbeurten per dag werden 3 voerbeurten met een hoopje voordroog. Terwijl ze hooi hadden toen ik er was. Stro mocht zelf opgestrooid worden op gezond verstand (want verspillen is zonde)... Het ging zo ver dat de eigenaar me het verbood om mijn stal te mesten omdat ik er volgens haar teveel vies stro uit haalde. Met als resultaat dat mijn paard in zn eigen urine stond. Toen heb ik er zelf staltegels in gelegd en gezocht naar een andere optie. Toen vond ik mijn eigen plek.

Er werd vooraf gezegd dat honden welkom waren en na een paar weken werd dat weer verboden. Er werd achter de rug van pensionklanten geroddeld door eigenaar. Heel vervelend. Hoop gezeik van pensionklanten die dachten meer rechten te hebben dan anderen. Staleigenaren die ineens besluiten om het aantal paarden te verdubbelen! En dan verwachten dat je die weides en paddocks ook uit gaat mesten. Heel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 24-05-20 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Justico, marga1 en 27 bezoekers