Welke manege/bodemvlakker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 14:59

Wij hebben een buitenbak met Stresan zand.
Het zand komt uit Bottrop Duitsland en is van Stremmer Sand.

De bodem ligt er ongeveer 8 jaar in. Nooit veel aan onderhoud gedaan. Af en toe wat glad getrokken met de grondbak.

De bodem is nu wel vrij hard en zal dus los gemaakt moeten worden.
Er ligt ongeveer 10 cm stresan zand in en daaronder gewoon ophoogzand. We willen niet meer dan 6 cm van de bovenste laag los maken.

Welke bodemvlakker kan dit?
Hij moet achter een trekker kunnen.
Het hoeft geen lux “ apparaat” te zijn en betaalbaar.
Ik zie ze langs komen van € 2000,-, dit is niet de bedoeling.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:21

Wij hebben deze vlakker voor achter de auto, maar het basismodel is voor achter de tractor.
Vlakker kan op 3 niveau’s ingesteld worden. Vind ‘m zelf erg prettig in gebruik en doet zijn week prima. Komt qua prijs ook bij lange na niet aan de 2000,-

https://www.meijermetaal.nl/index-5.html

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 17:07

SkyMarian schreef:
Wij hebben deze vlakker voor achter de auto, maar het basismodel is voor achter de tractor.
Vlakker kan op 3 niveau’s ingesteld worden. Vind ‘m zelf erg prettig in gebruik en doet zijn week prima. Komt qua prijs ook bij lange na niet aan de 2000,-

https://www.meijermetaal.nl/index-5.html

Bedankt voor je reactie.

Deze zijn leuk geprijsd en als ze het resultaat geven met wat ik wil, is dit wel een optie.

Welke breedte hebben jullie?
Bij ons moet die achter de trekker, dus moet die minimaal 2 meter zijn.

Ik ga ze van de week even bellen.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:26

Wat een handige bodemvlakker :) En inderdaad qua prijs heel netjes. SkyMarian hebben jullie de vlakker zelf aangepast voor achter de auto?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:44

Ik heb het breedste model voor de auto van 2.10m. Voor de traktor kan je ook nog een slag breder gaan naar 2.40m.

@henny: nee hetzelfde model kan je met een extra dissel kopel waardoor deze achter de auto/zitmaaier/quad kan. Je koopt de vlakker dan geschikt voor de traktor ( grijs op de foto) en op de foto’s hieronder zie je nog een zwart deel. Dat maak je aan de vlakker vast en dan past het op een trekhaak.

https://www.meijermetaal.nl/index-6.html


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn bak was volledig overwoekerd met onkruid en gras. Sleep heeft het los kunnen trekken en vlakken. Dit was afgelopen zomer. Nu superstrakke baan.

Afbeelding

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:55

Ik heb ook dezelfde als SkyMarian, eerst altijd achter de auto gehad en nu sinds we een trekker hebben zit hij daarachter. Ik trek de bak als de bovenlaag wat losjes is met onze weidesleep en nu de bovenlaag wat harder is door de regen met de vlakker. Merk gelijk dat de bovenlaag dan mooi wat losser is door de haken.
Ik weet zo even niet welke maat ik heb, hij is geloof ik net zo breed als de trekker zelf, echter als ik een nieuwe kon kopen zou ik een veel bredere nemen gezien je in de bochten anders het wielspoor van de trekker blijft zien.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:50

SkyMarian schreef:
Ik heb het breedste model voor de auto van 2.10m. Voor de traktor kan je ook nog een slag breder gaan naar 2.40m.

@henny: nee hetzelfde model kan je met een extra dissel kopel waardoor deze achter de auto/zitmaaier/quad kan. Je koopt de vlakker dan geschikt voor de traktor ( grijs op de foto) en op de foto’s hieronder zie je nog een zwart deel. Dat maak je aan de vlakker vast en dan past het op een trekhaak.

https://www.meijermetaal.nl/index-6.html


[ [url=m/jxQYwM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LHu4mn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dR9Pt1.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn bak was volledig overwoekerd met onkruid en gras. Sleep heeft het los kunnen trekken en vlakken. Dit was afgelopen zomer. Nu superstrakke baan.

[ [url=m/v04Srv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je SkyMarian voor je uitgebreide uitleg en foto's. Ik denk dat dat voor hier ook een hele goede oplossing is :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:19

Ik heb ook bovengenoemde van Meijermetaal voor achter de auto. Bevalt erg goed :)

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:30

Hallo,

De mensen met een bodemvlakker van Meijermetaal, hoe bevalt deze na een tijd in gebruik? Is het van degelijke kwaliteit gemaakt dat ie niet na 5 keer al uit elkaar valt (gelet op de relatief "goedkope" prijs)?
Zijn er mensen die nog andere, specifieke opmerkingen/ervaringen hebben, bij het gebruik ervan?

Bedankt voor jullie reactie!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:27

Gebruik de sleep inmiddels bijna een jaar. Ding is superstevig. Echt heel erg tevreden over.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:11

SkyMarian schreef:
Gebruik de sleep inmiddels bijna een jaar. Ding is superstevig. Echt heel erg tevreden over.


Is mijn ervaring ook. Wij hebben er alleen andere wieltjes onder gezet want die bleven maar lek raken...

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 07:18

OK dankjulliewel voor jullie reacties! Diegene die de extra hoefslagschraper en kantwiel erbij hebben genomen; is dit een must? Mijn bak heeft geen bakrand, zand loopt gewoon over in gras...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke manege/bodemvlakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:28

Nee dan heb je er niks aan. Ik heb 'm er wel op zitten, maar idd geen wand in de bak.
Kies de sleep wel voldoende breed tov het voertuig waarmee je gaat slepen. Anders kijk je toch nog naar de bandensporen.