Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:18

Welkom Ratjetoe! Wij hebben ook LED lampen hangen. Dat gaat prima op de huidige groepen. Ik heb er 1 hangen op midden lange zijde die bijna de hele bak verlicht :=

Ik heb ze maar weer de rest van de week vrij gegeven. Om te huilen dit. Moet toch maar iets meer spoed achter trailerrijbewijs en trailer aanschaffen... of de bak aanpakken

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:21

Maartje_M schreef:
Welkom Ratjetoe! Wij hebben ook LED lampen hangen. Dat gaat prima op de huidige groepen. Ik heb er 1 hangen op midden lange zijde die bijna de hele bak verlicht :=

Ik heb ze maar weer de rest van de week vrij gegeven. Om te huilen dit. Moet toch maar iets meer spoed achter trailerrijbewijs en trailer aanschaffen... of de bak aanpakken



Wat voor LED lamp heb jij dan hangen???? Ik moet straks een 20x60 bak verlichten..


@Ratjetoe: afhankelijk van wat je in de meterkast hebt. Afzekeren met een aparte kast hoeft niet, maar ik zou het wel op een aparte groep zetten en even checken of je krachtstroom in je meterkast hebt.
Ik zou het wel goed laten aanleggen ivm risico op kortsluiting en/of brand.

Klinkt alsof ik er echt verstand van heb :+ maar ik werk bij een elektrotechnisch bedrijf en heb mijn collega techneuten deze vragen gesteld ;)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:27

een heule sterke := Komt echt een bak licht vandaan. Wij hebben wel een 20x40 bak. Lamp komt van ali, deze: https://nl.aliexpress.com/item/32857483 ... 4c4dwkul3C
Wij hebben de 500W cold white hangen. Destijds werd hij geleverd uit Duitsland, ik zie dat ze hem nu uit Frankrijk sturen

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:45

Wauw Martine, 1 lamp?? Hmmm nou das dan ook nog een optie….

Ir1ne, klinkt heel wijs

Kijk dat is mooi om te horen. Wij hebben wel krachtstroomaansluitingen in huis, maar weet niet of dat dan ook in de kast zit?? Moet dat dan wel?

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 16:06

Ik heb 100 of 150 watt led hangen
Voor nu genoeg om te longeren in de toekomst komt er iig nog een tweede bij. Verwacht dat dat genoeg is voor hier. Maar ik heb wel een kleine bak

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:13

Ratjetoe schreef:
Wauw Martine, 1 lamp?? Hmmm nou das dan ook nog een optie….

Ir1ne, klinkt heel wijs

Kijk dat is mooi om te horen. Wij hebben wel krachtstroomaansluitingen in huis, maar weet niet of dat dan ook in de kast zit?? Moet dat dan wel?

Als je t in huis hebt zit t ook in je groepenkast.
Betekend dus dat je een hogere belasting aan kunt in de groepenkast. Ws niet nodig.. wel handig.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:16

Ik stip deze (als meelezer) en als ik tips heb laat ik wel weer van me horen!
Vorige deel was ik in het begin wel fanatieker zo te zien aan de stats.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:29

Hier ook aan het uitkijken voor bakverlichting. Ik heb al leuke opstellingen gezien met TL buitenlampen. Die moeten niet zo hoog hangen. Goed voor te dressuren minder voor te springen. Ik heb 15 meter van de korte zijde een ledlamp hangen van 50W. Die is niet sterk genoeg maar verlicht wel al 1/3 van de bak zonder aan de rand te staan. Kan me dus best voorstellen dat zo een 150W meer als afdoende licht geeft. Hoe hoog hangen jullie lampen ?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:48

Ik wist niet dat LED lampen niet voldoen voor pisteverlichting. Good to know!

Los daarvan...
Ik wil even benadrukken dat ik de modder beu ben. Als je met de kruiwagen rondbaggert doe je zo'n soort van moonwalk waarbij je gewoon terug naar achteren glijdt door het gewicht.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:54

Lees juist dat LED wel voldoet?? :?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:01

Bij mijn vorige pensionstal was alles LED en dat voldeed perfect

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:02

Oeps. Ik zit ergens met mijn kop in de wolken dan. Of in de modder, wellicht.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:45

Zo....bijgelezen :o

Bedankt voor de reacties op het mest wegbrengen. Ik gok dat ik dan toch voor de dubbelasser ga....mocht het niet lukken kan ik altijd nog kijken wat de opties zijn. Een mover of een deel betegelen zodat ik er met de auto kan komen.

Hier komen de paardjes sinds de kinderen ook op de tweede plaats :o 's morgens sta ik om 06:15 uur op en maak ik dat ik op mijn werk kom. Husband doet dan de paarden en de kinderen. Als mijn man moet werken sta ik om 06:50 uur op en zorg dat de kinderen "gevoederd"worden. En daarna de paarden en de stallen. Ik vertrek dan om 08:00 uur naar school, drop de kinderen en rij dan door naar mijn werk.

de troep baal ik wel van. Ik hou van een opgeruimd huis en een verzorgde tuin.....helaas lukt dat niet altijd. De pech is dat er ook nooit een einde aan komt. Het is nooit af ;( Het is soms gewoon niet bij te houden. Ik denk altijd, ik zorg dat alles aan kant is en ga dan rijden. :') eeuwige denkfout want....het is nooit allemaal aan kant en op het einde heb ik gewoon geen energie meer op te gaan rijden :o Keuzes maken is niet zo mijn ding dus.

Qua netjes naar mijn werk, dat doe ik dan weer wel. Al hangt er hier en daar wel eens wat hooi. En ik vraag wel eens maar niemand vindt mij stinken, of niemand durft het te zeggen :') Maar misschien is een overal wel een handig plan. Nagellak en lange nagels vind ik wel mooi en soms heb ik dat nog wel maar....meestal zijn ze kort geknipt met een hip zwart randje onder de nagel :D Lange nagels en paarden is geen combi voor mij

belle_boef, volgens mij kunnen we elkaar een hand geven qua natte bagger :+

chasey wat een leuke foto's met de paarden en je kinderen. Het ziet er ook zo gelaxed uit....Hier rijden de kinderen niet echt. Af en toe een bosrondje maar ik vind het wel prima. Ik vind paardrijden toch best een gevaarlijk sport (voor de kinderen hé 8-) ). Wat heb je trouwens een mooi bitloos hoofdstel <3 Welke is dat? ik wil dat eigenlijk ook met mijn fjordje. (maar qua pasvorm is het vaak net niet met een fjordenhoofd)

Libera, wat maak jij megalange dagen zeg -O-

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:53

Mijn lamp hangt op het bijgebouw in de nok, gebouw heeft 1 verdieping dus een meter of 4,5?

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 20:58

Ik heb er vandaag toch 2 gelongeerd. Ik had een redelijk “droge” hoek.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:23

Zoefie, :D de paardjes zijn ook lekker rustig met de kindjes. Maar ik zoek de dagen daar ook wel op uit. Als ik ze te fris vindt, laat ik ze niet rijden.
Dat hoofdstel kreeg ik opgestuurd van de oude eigenaar van Nick. Heb eigenlijk geen idee wat voor type het is!
Nick doet het er wel goed op :)
Ik wissel af met 3 verschillende hoofdstellen.
Bitloos, met bit en neusriem, met bit zonder neusriem :) ligt aan wat we gaan doen welke we om doen.
Vandaag in de manege les met bit zonder neusriem gereden.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:34

Ik heb eind van de ochtend heerlijk in het zonnetje gereden (Friesland) en na de harde wind van gister was de bak behoorlijk opgedroogd.

Ik heb een 20x60 bak en heb deze verlicht met 2 led schijnwerpers van 500 watt per stuk. We hebben de grote paal van de oude verlichting hergebruikt en ipv bij de A staat deze nu bij de E.


Afbeelding
Afbeelding

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:38

Jeetje wat gaat het weer hard hier! Wij hebben ook een led bouwlamp van 70 watt aan de stal hangen, denk wel dat de goot een meter of 4,5/5 is. Verlicht bijna de hele bak, ik kom er ook prima mee bij de mesthoop die achter de bak ligt. Zelfs met de blub nu. Hier was het vanmiddag heel slecht maar het leek net al wel weer op te drogen, morgen gelukkig droog maar vrijdag weer 15 mm.

Ik heb ook geen idee hoe mensen met kinderen het allemaal doen, onze hond gaat naar een dagopvang en moet dus gebracht en gehaald worden wat twee keer per dag ruim 10 minuten extra kost en dat vind ik nu er zoveel files zijn al een heel gedoe. Scheelt wel dat wij beide vrij goed tegen rommel kunnen, ik probeer het heus een beetje aan kant te houden en ik vind een opgeruimd huis best fijn, maar als ik moet kiezen tussen schoonmaken/opruimen in huis of iets leuks doen kies ik heel makkelijk voor het laatste :Y). Ik besteed denk ik ook meer tijd aan het uitmesten van de stal en paddock dan het huis.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:45

Ik heb er ook 1 gelongeerd in het droge deel. Zo fijn!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:50

SumSum schreef:
Ik heb eind van de ochtend heerlijk in het zonnetje gereden (Friesland) en na de harde wind van gister was de bak behoorlijk opgedroogd.

Ik heb een 20x60 bak en heb deze verlicht met 2 led schijnwerpers van 500 watt per stuk. We hebben de grote paal van de oude verlichting hergebruikt en ipv bij de A staat deze nu bij de E.


[ [url=m/dUZvYK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NFRuA0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh wauw! dit is wel echt veel licht zeg!!


als ik jullie zo hoor, hebben wij hier nog echt mazzel met t weer. De paddocks zijn droog en ik heb gewoon in een kurkdroge bak gereden :+

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:54

Ik heb vandaag niks gedaan, te veel last van mijn (reuma)vinger vandaag. Morgen ben ik vrij dus dan mogen de dames sowieso even aan het werk. Afhankelijk van hoe de bak eruit ziet kies ik wel wat we doen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:58

Ik sta (nog) in pension. Daar hebben ze vlokken in de bak, ideaal voor de vochtbalans!!

Vreselijk die kou als je zon last hebt he? ik heb Ali express handschoenen.. dat werkt wel iets.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:03

Ik heb hele fijne warme handschoenen, maar ik heb nu een licht ontstoken vingerkootje dus even avondje rust en dan vind ik dat het morgen over is :+

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:14

Hier was het vandaag perfect buitenrittenweer, maar ik had een afspraak met de zadelpasser helaas. Morgen weer les, dus dan ook geen ritje

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:15

Ohh heel interessant die sterke Led lampen! Wij hebben een lamp bij de A en een bij de C, geen Led, werkt perfect maar zijn erg dure lampen in gebruik. Ik wil graag led maar dacht dat deze niet sterk genoeg zouden zijn. Fijn om te horen dat dat dus wel het geval is!
Ik heb wel wat twijfel om zulke dingen bij Alie te bestellen, maar kennelijk kan dat gewoon dus!

Net heerlijk gereden buiten, houd wel van dit frisse weer, gelukkig droog!