Hoe maak ik hier best een wand in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 21:56

Hoi bokkers!

Ik zou graag in m'n schuilstal een wand maken zodat ik de andere helft kan gebruiken als hooi opslag. Nou hadden de vorige huurders dit ook gedaan maar heb ik helaas niet gekeken hoe zij dit hadden gedaan. Ik heb geen super groot budget maar vermoed dat dat ook niet echt nodig is. De wand hoeft niet volledig toe, gewoon zodat de pony's er niet in kunnen. De voorkant ga ik dicht maken met touwtjes.

Bring it on! :D

[ img ]

Everything will be alright.


Sting
Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:01

Ik weet niet hoe strikt de pony's op rantsoen staan: 1 of 2 grote hekken? Of eens kijken of je schuttingdelen kan krijgen, soms doen mensen die weg voor weinig/niks. Heb je waarschijnlijk ook wel rotte delen als afval, dat moet je wel weg kunnen brengen ;).

belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:03

Houten frame erin en plaatwerk er tegen

Zinzi_jewel
Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:11

Zoek op FB groep in je regio vaak kun je gratis schutting delen afhalen.
Aan de voorkant evt ook of een bouw hek

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:08

Het ligt er ook aan hoe erg de ponies 'slopers' zijn. Sommigen laten een simpel gespijkerd stuk plastic nog met rusten anderen hebben 4 cm dikke planken nodig om de boel heel te laten.
Bedenk je wel dat 'goedkoop' één ding is, maar veiligheid is minstens zo belangrijk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:12

Moesten dat mijn paarden zijn had je stroomdraad nodig ipv touwtjes :D Je kunt zoeken naar partijen afvalhout of restpartijen. Op maat zagen en timmeren maar. Eventueel nog een extra paal in het midden zetten.

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:13

ik zou er gewoon 2 of 3 stroomdraadjes aanmaken. Bij agrishop kan je elastisch stroomdraad kopen, die staan zo altijd mooi strak en zijn gemakkelijk vasthaakbaar. Aan beide zijden handvaten (zo kan je alles weghalen en de stal in 1 deel laten, of ze eraan hangen en 2 delen maken), of als het definitief is gewoon 1 kant vast en aan de andere kant een handvat.
Stroom eraan verbinden et voila. (als je in het midden liever geen stroom maakt kan je daar gewoon een vaste betonplexwand maken en enkel aan de voorkant stroom.)


kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:45

In het midden een balk op de achterwand maken, dan kan je de planken er zo tegenaan schroeven, de andere kant tegen de paal aan de voorkant

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:23

Ik zou er zéker géén stroomdraadjes tussen maken. De overgebleven ruimte lijkt me niet heel groot (geen idee hoe groot je ponies zijn), maar ze moeten zich op stal wel veilig voelen en niet de hele bang zijn om tegen het draad aan te komen...
IMO hoort een afscheiding waar voer achter ligt iig uit het oog onttrokken te zijn anders lokt het alleen maar sloopgedrag uit.

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:44

Eens met dubbeldun.
De overgebleven ruimte is niet erg groot en je wil niet dat ze per ongeluk in de draad komen terwijl er stroom op zit. Ik zou gewoon zoeken naar houden planken of schuttingdelen die je ertegen aan kunt maken. Dit kun je zowel nieuw als gebruikt uithalen. Gewoon eens even op fb of marktplaats kijken. Als je ponies niet zo groot zijn hoef je het ook niet tot boven dicht te maken.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:06

Multiplexplaat? Niet heel duur en in diverse afmetingen te krijgen.

Daar heb je een punt -> .

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:15

Betonplex of steenschotten plaatsen als tussenwand. Ik zou ook geen draden doen.

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 12:17

Het gaat om 2 shetlandertjes. Bedankt voor jullie ideeën, ik ga ermee bezig!

Everything will be alright.

RSDICBS
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Hoe maak ik hier best een wand in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:25

Wij hebben zo'n zelfde stal en daar in het midden een extra paal gezet. Met een schutting paalhouder die je in de grond slaat en daarin dus de hardhouten schutting paal.
Dan met betonplex 18mm een plaat erin gemaakt.

Wij hebben overigens mini paardjes en een kruising welsh.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:28

Balkje horizontaal tussen de balken schroeven en daar gratis pallets tegenaan schroeven. Balkje onder en boven. Dan zit het aardig stevig.

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:35

Ik heb een voerhek in mijn schuilstal! Redelijk goedkoop en echt ideaal. Hooi wordt 2x per jaar in het achterste stuk op zijn plek gelegd.

[ img ]

Ik voer dus heel gemakkelijk (onbeperkt hooi) in 5 minuten, want ik leg het gewoon achter het hek. De netten heb ik inmiddels niet meer, omdat het met alleen de hekken eigenlijk prima gaat.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 27-06-19 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Instagram: lusitano_roux

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:37

Anne_GTI schreef:
Balkje horizontaal tussen de balken schroeven en daar gratis pallets tegenaan schroeven. Balkje onder en boven. Dan zit het aardig stevig.

Kijk met pallets wel uit dat ze vaak heel ruw zijn en scherpe uitsteeksel hebben die wonden kunnen veroorzaken. Verder is het van belang dat de openingen zo klein moeten zijn dat er geen hoef tussen past. Een zgn 'dicht dek' is aan te raden.

@VogeltjeM: mooie oplossing. Als je er geen voer in opslaat kun je middels de scharnierende hekken de ruimte ook snel groter maken.

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:40

DubbelDun schreef:
@VogeltjeM: mooie oplossing. Als je er geen voer in opslaat kun je middels de scharnierende hekken de ruimte ook snel groter maken.


Ja dat dacht ik ook, en evt een noodbox oid. Inmiddels heb ik er ook mijn zadelkast staan. Ik hoef zelf de hekken niet steeds open te maken omdat ik tussen de spijlen door kan :P zou niet meer anders willen haha.

Instagram: lusitano_roux


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, criollo_yess, GoogleAdsense, Henkje, Imhrien, MarjanB, Marsie2, Nickeltje, xxxmh en 90 bezoekers