Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:25

Dankjulliewel :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:34

Hier een Ifor trouwens, érg fijne trailer.. kan ze iedereen aanraden, alleen is mijne niet erg hoog geloof ik... m'n Fries staat in ieder geval regelmatig met gevouwen oortjes als hij z'n kop recht omhoog heeft :')
Borst- en kontstangen kun je ook op verschillende hoogtes/lengtes zetten.. kan de uiterste maat bij ons ook eens opmeten. Maar idd wat Marlies zegt, het zijn wel vrij zware trailers..

Wat zonde trouwens dat jouw hond zo tegen Berners is Marlies.. al snap ik het heel goed als je als pup erdoor gegrepen wordt.. wel raar, Berners zijn helemaal niet zo agressief meestal.. tenminste, geen van onze Berners heeft ooit een andere hond gegrepen, als eerste dan :D Ze kunnen wel lekker fel terug reageren, tot nu toe is elke hond met de staart tussen z'n benen gevlucht :') Maar ze hebben zo lekker veel haar, dus als ze gegrepen worden, merken ze er niks van :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:14

Ik had ook echt verwacht dat het vanmiddag ineens heel warm en zonnig zou worden. Bijna er voor gekozen om geen regendeken om te doen, maar vriendlief vond het zielig en heeft dat stiekem toch gedaan :') Ben ik nu wel blij mee haha

Hahaha onze Berners hebben nooit gestonken in ieder geval :') Maar geloof best dat ze dat makkelijk kunnen, want mannnn wat een vacht := :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:30

Ohhh superleuk!! :D :D :D En hoe heb je je sleep zelfgemaakt?
Gefeliciteerd met jullie supercadeau van schoonouders :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:20

Mooi ding zeg! :D <3 En zo'n sleep werkt ook prima idd! Lekker werken zo :D =:)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:42

€25,- voor een midibaal van 150kg van vorig jaar, tweede snede.... is dat een redelijke prijs?!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:03

So he says.. haha hij benadrukte het nog eens zelfs, dat ik daar rekening mee moest houden met het ophalen.. Ben benieuwd.. moet het nu al kunnen voeren, 2 paarden van mij staan tijdelijk op een andere plek en daar begint het gras nogal op te raken... dus toch maar bijvoeren, ook om het gras te sparen :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:17

Ik heb trouwens leuk nieuws... :D Tamme wordt papa <3 :oo

Tijdje terug deze mooie merrie:

[ img ]

Natuurlijk gedekt.. :+:

[ img ]

[ img ]

En daar is een klein vruchtje uit gekomen!!

[ img ]

Hopelijk gaat het allemaal goed hebben we volgend jaar een mini Tamme rondlopen <3 :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:23

Ben benieuwd hoe de kwaliteit is dan! Is wel verpakt, maar Tamme en Splash kunnen dat wel hebben.. voor Jay moet ik iets anders gaan verzinnen straks..

Dankjewel! Beide niet helemaal mooi goedgekeurde 'ster'-paarden, maar voor mij is Tamme toch wel de mooiste :') En het was voor de gezondheid van de merrie (snel bevangen) een goed idee om haar drachtig te krijgen, dus zo geschiede! :D :+: Altijd al een veulentje van Tamme willen hebben!

Mooizo inderdaad!! Op m'n oude plekje groeit het ook super, maar waar Tamme en Splashy nu tijdelijk staan niet zo... maar dat gras was ook niet echt gezaaid op intensief begrazen worden... :')

Haha ja fijn is dat.. goed voor de huid :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:10

Het aantal paarden wat je hobbymatig mag houden is inderdaad per gemeente verschillend.. en dan nog is het zo wat manzano zegt in elke situatie ook weer anders.. alleen een aantal hoeft nog niks te zeggen over wel/niet hobbymatig. Of er wordt onderscheid gemaakt in paarden en pony's en/of jongvee (tot 2 jaar)..

Karin_deB schreef:
@Utopia, toch tijdelijk je paarden ergens anders gestald door gedoe met de boer??


Ja... helaas waren we daartoe genoodzaakt, was op zo'n manier uit de hand gelopen dat het gewoon niet meer ging. Alleen Jay kon ik nog niet goed kwijt, dus die gaat 1 juli weer naar die westernstal waar hij eerder ook al eens stond.
Goed nieuws over Jewel! :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:14

Ik heb ze nog niet bij huis gehad, ze stonden bij een kennis van mij.. die zich nu niet meer zo gedraagt als goede kennis dus.. -O- We zijn al even bezig om een huis te vinden, en kopen, waar ze wel aan huis kunnen staan.. en als alles goed loopt, krijgen we die ook deze zomer :):) Maar voordat alles echt 100% rond is, ben ik nog voorzichtig blij :P Nu dus wel noodgedwongen een tussenoplossing moeten zoeken.. -O-

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:25

Ohhh... wat een rotbeesten zeg.. en ze lijken ook echt enorm!! :oo

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:07

Over cutting gefokt zijn... heb jaren geleden eens voor de lol (vonden we toen :7 ) Shetlanders gedreven :') Moesten we uit een groep van een aantal Shetjes 3 eruit halen en die in een vierkantje drijven.. maar Tamme was me een partij fanatiek!! :oo :oo Ik hoefde hem er alleen maar 'op te klikken' en hij deed de rest haha :') En nu... zag ik hem dus ook jagen op de hond van de buren die onbedoeld in de wei terecht kwam... doet ie niet meer denk ik :') Hij pakt hem niet, maar wel kop laag en er achteraan draven hahaha

[ img ]

Niet een heel duidelijke foto :') Maar zo ging hij dus de hele wei achter die hond aan, in draf.. tot hij de wei uit was :')
Die kop van Splash links in de hoek ook :')

Wel mooi balen van je merrie.. zou ik ook niet vertrouwen.. DA komt er nu aan?

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:18

ClauH schreef:
DA net weg. Er is niks stuk. Waarschijnlijk zit of zat er wat in, maar doordat het zo dik is kon ze eigenlijk niet kijken.

Dus flink gespoeld.

Zalven en pijnstiller geven, en vrijdag controle.


Hmm.. jammer dat ie niet goed kon kijken, hopelijk knapt ze op door het spoelen en zalfje smeren!
Ach die foto... :(:) Arm ding...

beatje schreef:
Je hebt dan wel een huis op het oog?Lastig als je meerdere paarden hebt en afhankelijk van een ander bent.


Ja dat wel! Voorlopige koopcontract is ook al getekend, nu hypotheek enzo regelen :):) Het is inderdaad lastig om voor zoveel paarden (en 2 hengsten) een plekje te vinden...

Lynn_Nikita.. wat belachelijk van de Mediamarkt :n Ik heb de laatste tijd ook alleen maar negatieve ervaringen met webshops in het algemeen... ben er helemaal klaar mee.. als iets niet leverbaar is, zeg dat dan op tijd.. of biedt iets anders aan ofzo inderdaad... :r
Hier ook inderdaad wel regelmatig dingen bij Coolblue besteld, als ik dan apparaten nodig heb.. :P

Belachelijk Judith, dat mensen zelf het draad opzij zetten... :n Laat je je paarden ook niet met een fijn gevoel achter...

Nou superpony, dit weerbericht klopte ook gewoon niet hoor.. ik dacht ook dat de bui in de loop van de middag zou komen, dus had Jay (zonder deken) buiten laten staan, liggen we nog in bed, ineens keiharde onweer en regen... :oo Ineens 1 grote klap en flits tegelijk.. bliksem ingeslagen. Krijg ik van een vriendin een appje dat ie is ingeslagen in een huis in de buurt van de boerderij waar Jay staat: uitslaande brand. Maar zij hebben ook zo'n 20 paarden op stal.. dus uit bed gesprongen en er naartoe geracet.. brandweer had het allemaal alweer onder controle, maar mannn wat een ravage!! Wat is onweer dan een geweld zeg jeetje... maargoed, die bui was niet aangegeven... en ik had rekening gehouden met daarna alsnog een bui in de middag inderdaad, en die kwam niet :') Thanks KNMI... top! +:)+

Wat een gedoe ook met die rups joh... ik heb echt nog niet 1 eik gezien met zo'n nest.. of ik kijk gewoon niet goed :') Vind het eigenlijk maar raar dat er ogenschijnlijk zo weinig aan gedaan wordt...

Ik ben verliefd.... we zijn gisterochtend Brego wezen ophalen... wat een heerlijk beestje is dat al zeg... zo lief!! <3 Maar ook al zo zelfstandig, en eigenlijk al nagenoeg zindelijk.. :+: Vindt het helemaal niet erg om 'alleen' te zijn, heerlijk <3 Lekker speels :+: En zo knap!! :oo <3 <3 Dusss... bereid je voor: PUPPYSPAMMMM :+: :):) <3

In de auto onderweg naar huis <3

[ img ]

Thuis gelijk wat mooie foto's gemaakt <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Poezenmandje was aantrekkelijker dan de mand die we voor hem hadden gemaakt.. maar die is ook wel op de groei gemaakt en is 1m. bij 70cm. haha, dan is dit mandje nu meer zijn maat :')

[ img ]

Lekker spelen :+:

[ img ]

En omdat ie 't al zo goed doet, gelijk maar de vuurdoop en mee naar de boerderij waar Jay en Kevin nog staan :P Die vond ie toch nog wel erg groot.. maar de eerste kennismaking ging rustig en de paardjes waren lief voor 'm :+:

[ img ]

[ img ]

Ben nog even op het bankje gaan zitten en toen kwam hij, zoals een echte Berner betaamd, lekker onder het bankje bij me liggen <3

[ img ]

In de mooie bloemetjes <3

[ img ]

Maar vooral doet ie nog veel lekker slapen <3 :+: En dan het liefst gewoon buiten..

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:52

Nog wel haha.. zal over een maandje al wel weer anders zijn :P
Dankjewel! :D :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:25

Dank allemaal voor de lieve en leuke reacties op Brego <3 Ben nu al zó gek met 'm :+:

ClauH schreef:
Ohhh die pup <3
Kevin mag er ook zijn trouwens :o


Haha ja Kevin is ook zo leuk! :+: Voor een Shetter vind ik 'm ook erg knap haha lekkere bos manen <3

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:13

Jeetje LN, wat een nare gebeurtenis... snap wel dat je er ff goed klaar mee was.. :(:)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:53

Ohhh man, dat kan ook zo frustrerend zijn.. je ziet het foutgaan en denkt: als je nou ff stil blijft staan, los ik het voor je op en is er niks aan de hand.. maar neeeee... :n ;(

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:41

Nee precies... en als het al gebeurd dat ze echt zó vastzitten, dan trekken ze een eigen wervel/been of weet ik wat nog eerder verrot dan dat ze gewoon ff wachten :') Echt... paarden...

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:34

Ohhh da's nog het ergste, dan ook niet te pakken krijgen... en jij erachteraan sjokken, al mompelend "dat doet ie anders nooooit" :Y)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:46

Hahaha jaaaa dat laatste idd!!! _O- Dan niet hahaha :')

Oh gelukkig Flew, sta je in ieder geval niet ter plekke voor banketstaaf :P

Kevin hier ook wel enkele keren uitgebroken.. we hebben 2 boerderijtjes in de buurt waar ze ook Shetlanders hebben staan, beide een andere kant op en toch wel een flink end lopen... mogen jullie raden waar ik 'm steeds op kan halen _O- Alsof hij ruikt dat z'n vriendjes daar staan :') Andere stallen voorbij lopend, want daar staan alleen grote paarden :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:55

Zo dan! :oo Leuk paard :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:12

Vind ik ook :D Haha :+:
Hou wel van paarden met karakter haha

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:43

Fijn dat het ondanks alles nu wel zo ver gereed is LN! Kunnen jullie ook weer verder!

Gefeliciteerd Libera!! :):)

Jes, alles gelukt met de inloopstal?! :D
Ik zie het al! Ziet er super uit!
Je hebt het vaker over frontline, werkt volgens mij echt fijn! Maar wat voor verpakking, en hoeveel koop je dan? Ik ken het wel voor onze honden/katten, maar voor paarden ben ik er nog niet mee bekend.. Butox pour on is helaas niet particulier te kopen -O-

Marlies.. inderdaad altijd zo sneu.. -O- Maar het is voor het goede doel, ik kan er alleen ook nooit zo goed tegen.. :(:)

Merexa haha, wat knap dat het ze gelukt is! Kunnen dus meer dan je denkt :') Gelukkig goed afgelopen!
Sowieso voor een Berner gaan <3 Wat een heerlijke pup is dit ook weer, bevestigd alle positieve kenmerken van het ras, echt.. ben zo fan van deze honden :+: Maar Brego is sowieso de leukste :P <3 Wel lekker ondeugend ook nu haha. Om je nog wat meer te overtuigen :D Nog een puppyspammm!! <3

Samen eten met de poes <3
[ img ]

[ img ]

Genieten van z'n eerste kauwstaafje :P
[ img ]

Vooral nog steeds erg veel slapen haha :+:
[ img ]

[ img ]

Mocht vanochtend niet naar m'n werk.. <3
[ img ]

ClaudiaHS: ik merk het bij mijn paarden ook, de 'naad' gaat open ofzo en dan gaan er allemaal kleine vliegjes zitten.. denk dat insmeren met vaseline ofzo wel helpt.. Wat sneu dat ie er zo gek van wordt.. :(:) Oh, dat wordt al vaker gezegd inderdaad :j

Lekker weer om hooibalen te dragen inderdaad.. :')

ClauH: fijn dat het oog van je merrie weer goed is!! :D Da's fijn! En idd, luxeprobleem: teveel gras haha.. nja, dan maar beter dit!

Inderdaad rover, dat dacht ik ook te merken, dat er in het begin van de lente veel meer vliegen waren dan nu. En ook ik was bang voor een dazeninvasie :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:34

Jes schreef:
Utopia ik heb gewoon een spuit flesje.

Gisteren liet Casa me eindelijk in haar mond kijken, ze mist twee boven tanden :(:) goed in de gaten houden maar.....


Even Google geraadpleegd, maar die spray je dus gewoon over de vacht? Niet op de huid.. ben alleen die pipetjes gewend.. :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers