Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:40

Robijntjah schreef:
En hoeveel paarden heb jij lopen?


5, voorheen dus 4. Wel onbeperkt hooi en nu met nr 5 erbij wel echt een groot verschil. Gebruik ongeveer dubbel zoveel hooi en heb echt dubbel zoveel mest. Je zou denken dat het dubbele van 4, 8 is, maar hij is grootverbruiker.

Voor hem werd de kleine bak zo eens per 5 weken geleegd.
De grote bak hebben we ruim 3 maanden mee gedaan voor hij kwam. Nu is hij na 6 weken echt wel bijna vol, met kop erop dus.

Maar ondanks dus de tegels eronder, loopt er veel vocht uit. En de mest zakt niet in, wat je op een grotere plek wel hebt, zeker als je het in 2 of 3 vakken kan delen. Bak stinkt ook echt meer en anders dan een "gewone" mesthoop.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:13

Robijntjah schreef:
Ik heb net de offerte binnen, valt me eigenlijk alles mee maar heb ook wat andere tips gehad. Volgende week alles even op een rijtje zetten!


Ik zou ook even kijken naar hoelang zo een huurcontract loopt en wat als je het wil stoppen. Want als het toch tegenvalt, kan je er dan vanaf.
Is je offerte incl legen? Bij ons moet hij best vaak geleegd.
En zoals gezegd, kijk naar het model. Bij deurtjes loopt het met regen wel naar de grond.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:21

Dat is super fijn dat je weet dat je goed weg kan gaan.

14 weken, oei.......Is echt wel heel lang ja. Ik bekap om de 2-4 weken. Misschien gewoon nu meteen de afspraak weer maken, doen veel hoefsmeden en bekappers.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:57

Ow, Robijn, een ruiterpad voor de deur is super!! Zoiets zoek ik :)

Hulp krijgen is wel fijn! Krijgen wij ook niet zo snel, maar als je 2x op afstand verhuisd merk je wel dat mensen dat snel ver vinden.

Ben benieuwd, nu nog zon......

Gister flinke bui op ons kop gehad, maar ben blijven lopen en waren we weer droog.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:42

ML en ik hebben met de 2 ruinen een leuk ritje gemaakt. Die nieuwe kan dus best hard, hahaha Hij is nog wat onzeker langs dingen en houdt dan nog wat in, maar die van mij moest wel gas bij geven. Voorop ging die niet zo hard :)

Toen we terug kwamen, was mn zwarte aan het rond rennen. Uiteindelijk rende hij naar ons toe en heb ik hem gepakt. Hij sloeg wild om zich heen dus ik dacht al aan de luisvlieg. Alleen is hij zwart en met rond zwaaiende benen is het echt lastig. Ik zou slapen onder deze pony, maar dit was niet leuk meer.

Uiteindelijk heeft mijn man de tuinslang erop gezet en leek hij even rustig en heb ik er 2 vanaf gepakt en in duck tape gedaan.
Hij is flink te grazen genomen naast zijn koker. Heb hem met mtg ingesmeerd en hoop dat hij er verder vanavond niet zoveel last van heeft.
We doen dan morgen ochtend vroeg de vliegendekens op en dan maar hopen dat er niet zo een kreng onder komt.
Dit is echt de eerste keer dat ze daardoor lastiggevallen worden. Vreselijk.

Wij hebben net 2 weken terug de hoeven gedaan, keken vandaag en doen ze morgen weer. Gaat echt hard en ze lopen 24/7 op zand en steen.
Hoopte alleen op wat meer vocht en dat ze iets zachter zouden zijn. Zijn soms harder dan steen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:02

Jes, oke, die had ik nog niet gehoord. Alleen vet houden. Durf geen deken op te doen, bang dat ze eronder komen. Heb geen frontline in huis, dus morgen halen en proberen. Dit nog nooit meegemaakt en is echt rot.

Wel zo knap dat hij na 2 rondjes in paniek rond rennen, naar ons toe kwam. Wij stonden op het pleintje.

Maartje, lastig. Hoelang zouden ze ermee doen denk je? Waar heb je meer belang bij? Ik had vorig jaar gras leuk staan, maar na die erge droogte is alles verbrand en waren we het kwijt. Dan zou ik het maaien.
Maar heb je het hooi niet per se nodig, is het wel lekker voor ze.

Karin, balen zeg. Lees steeds meer hoeveel last mensen er van hebben.

In het algemeen; vind ik dat mensen wel lang wachten met de hoefsmid laten komen. Misschien omdat ik zelf bekap, maar het is zeker met een ijzer niet goed voor de hoef.
Wij bekappen echt wel na min 2, max 4 weken, soms alleen de vijl er dan over. En ze lopen 24/7 op zand en steen, maar is toch echt nodig. Het heeft effect op de rest van het been en lijf.

Lees weleens bij iemand met speciaal beslag dat ze het er 8-10 weken onder laat zitten. Vind dat heel dubbel; speciaal beslag wegens problemen en dan het er zo lang onder laten, terwijl de hoef van bovenaf groeit.

Ik word een beetje gek van de bromvliegen. Onze buren hebben een compostbak achter de tuin en wij hebben de vliegen. Katten en honden vliegen er continu achteraan, tegen de ramen aan. Valt met die buren echt niet te praten, hebben wel meer overlast van ze.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:11

Ik hoorde het op tv ook. Zou door de storm komen. Hier wel veel eiken, maar zie ze nooit gelukkig.

Vandaag ook geen luizenvliegen gelukkig.

We hadden eerst op de hei gelopen met de hondjes na het paarden verzorgen en alles. Na late lunch naar stal en nog bos in met de 3 oudste. Liep een agressieve vrouw met hond in het bos, echt hartstikke maf, maar goed........We hebben lekker gereden. Terug, zagen we de bui aankomen en stond echt met onweer verderop nog hooi te vullen.

Wij blij dat we alles gedaan hadden voor die buien, maar verder kwam er niks. Net nog wat spatjes, maar dat is het.

RenskeCeylan, gefeliciteerd!! Op fb biedt iemand 2 brave buiten rij paardjes aan. Is dat niks? 2 paardjes die elkaar al kennen??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:35


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:57

ClauH, moeilijk hoor zo een afscheid. Staat je merrie nu alleen?? Allebei sterkte.

Utopia, wat een schatje!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:00

Ik vind Berner senners echt heel leuk, maar ik kende er 2 die altijd vreselijk stonken, dus op de een of andere manier, leg ik dan snel die link. Ken wel alleen maar hele lieve.

Ons teefje is bij de puppen cursus al een keer flink gegrepen door een boxer, van haar eigen leeftijd of net iets ouder.......Die was toen al totaal de weg kwijt en die vrouw luisterde zo slecht. Ik had jaren terug al getraind met mn Border Collie en dan weet je nog wel een en ander, maar nog nooit meegemaakt dat zo een jonge hond al zo agressief is.

Wij hebben een oldtimer trailer. Was niet mooi, maar zeer degelijk. Er had een tussenschot in gezeten, dus wij hebben een nieuwe gemaakt. En verder wat dingen vervangen, nieuw gelakt etc. Oud, maar echt super degelijk. Maar wel klein. Nu hebben wij alleen van 95 cm tm 1.50m, maar toen ik mn ene quarter ruin ging ophalen, stonden we toch even van, o, jee..........Hij is echt ene hele brede tank en dat ging maar net. Had geen enkele stang, dus konden alleen zo reizen en waren in Friesland.

Heel graag zou ik ooit een Ifor Williams hebben of een Fautras. En nog liever een schuinlader. Maar dan moeten we wel een pick up kunnen rijden.

Letten jullie op het weerbericht?? Tjonge jonge, ik wandel even kort met hondjes, fiets naar de paarden en daar aangekomen; regen. Ben paar uurtjes bezig geweest en het werd steeds meer. Had een jasje aan die normaal wat regen kan hebben, maar was nu door en door nat, tot op het ondergoed.

Elke keer voorspellen ze buien of regen en doen we alles voor de buien klaar hebben en komt er niks of heel weinig. Nu dacht ik dat we beter weer gingen krijgen en had ik de ergste bui op mn hoofd. Ook waardeloos en zo een reden om weer wat huizen te bezichtigen. Nu moest ik koud en nat op de fiets terug.

Overigens nu lekker een zonnetje........

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:51

Ze dragen geen dekens, dus hoef gelukkig niet steeds te wisselen.

Ik had eerder wel een bak hooi onder een grote boom staan, maar met die nieuwe erbij werkt dat niet, dus ze stonden gewoon in de regen te eten. Had 2 bakken en het huisje gevuld. 3e bak had ik echt geen zin meer in.

Het is nu echt heel zonnige en warm.......Nou ja, dan gaan we straks na het eten nog maar even met de honden lopen. Dat had ik al een beetje in mn hoofd, maar had er even geen zin meer in. Nat worden vind ik op zich niet erg, maar daarna op de fiets wordt je wel echt koud op je lijf. Ik hoop zo dat ik straks niet erg stijf ben.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:17

Ow gaaf Jes!!! Mooie grote bak ook!!

Wij hebben dus een sleep met pennen en sleep voor trekhaak, maar te weinig zand in de bak en ik vind dat ie niet diep genoeg komt. Verzwaren helpt niet echt. Bak was ook erg onregelmatig en wordt wel steeds beter, maar achterin is hij wel mul en voor keihard.

Een quad lijkt me ook ideaal om de hoeken goed door te komen. Onze auto is ook wel iets te groot voor de iets kleine bak.
Heb er weleens naar zitten kijken en in de Ardennen wel gecrosst met een quad, maar er zit zoveel verschil in........

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:39

Ow, wat leuk Utopia!! Leen je die merrie?? Echt een super leuke kans om van je hengst dan een eigen nakomeling te fokken.

Omdat gister mn dag anders liep door zoonlief, had ik de mest 1 dagje laten liggen.....Doe ik anders nooit, maar dacht, dat moet kunnen.
Pff, alles nat en zwaar, dus ML kan straks de andere helft wel doen.

De mestbak moet echt geleegd, maar baal een beetje van het bedrijf dat ze laten komen. Wordt steeds duurder en laatst heeft ie voor extra dienstverlening 50 euro gerekend. Geen idee wat dat was. De verhuurder zegt dat de bak te vol was, maar is altijd hetzelfde. En het is al van 100 naar 145 gegaan.

Wij kunnen alleen onverpakt voeren en kunnen ook geen grote balen verplaatsen, dus ik heb echt geen idee van die prijzen.
Had het bij een andere leverancier weleens uitgerekend en daar kwam een grote baal zelfs duurder dan de kleine pakjes. En je weet niet welk gewicht je echt koopt. Ik denk dat je daar nog het meest de mist mee in gaat. Dan zou ik 1 pak testen.

Onze hooiboer is wel bijna door hooi heen, dus even kijken.......

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:57

Even een praktische vraag;

Hoeveel paarden mogen jullie houden als particulier in jullie woonplaats??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:09

Een shetlander telt gewoon als 1 paard hier. Hier is de max 5. Merrie en veulen is wel zolang het aan de voet loopt 1.

Vraag het me gewoon af. Het verschilt inderdaad best wel hier en daar. Wij hebben er 6 en de merrie kan na afspenen niet erbij. Maar we zijn wel druk met wat huizen.

Daarom informeren we ook hier en daar bij de gemeente, maar het is niet altijd duidelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:12

manzano schreef:
Er is geen vast aantal mbt hobbymatig. Het hangt van meerdere factoren af. Er zijn gerechtelijke uitspraken waarbij 3 paarden bedrijfsmatig waren en uitspraken waar 8 hobbymatig waren. Pin je dus niet vast aan het aantal.
Gemiddeld is het idd 5 a 6. Maar nogmaals, het is geen vast gegeven.

Zijn landelijke regels overigens.


Ik zal het even opzoeken, maar hier is 5 de max altijd geweest. Wij hebben nu in andere plaatsen naar huizen gekeken, waar we het gevraagd hadden en men zei dat je er 8 mocht houden. Toen nog verder niet gekeken of dat ook zo was.
Maar laatst bij een huis met 6 stallen, hadden we wel het idee dat het daar dan niet een te groot probleem zou worden.

Karin; ik vind het ook vervelend. Wij hebben eind vorig jaar een langer, lage bak gekregen met deurtjes. We kunnen flink omhoog, maar het laatste stuk kan je amper vullen, omdat alles eruit valt als je de deurtjes open doet. Dan leeg ik de kruiwagen voor de bak en schep alles over de deuren, maar isw el pittig, 2 a 3 kruiwagens zo......

80 euro is echt niet gek, maar 2,5 uur werk wel. Dat zouden de buren niet tof vinden, want er komt een vrachtwagen met grijper en die blokkeert wel de toegang tot 3 huizen dan even.

Nu is het heel misschien morgen en anders volgende week. Normaal wil de eigenaar het zelf regelen, maar dan gebeurt het ook niet echt vlot, dus we hadden zelf ge-appt. Krijgen wij te horen dat we voortaan een week van tevoren moeten aanvragen. Maar we hebben niet voor meteen gevraagd en ze komen altijd heel wisselend na vragen. Maar goed.......we moeten er toch vanaf.

Op onze plek hadden ze 2 eiken laten verwijderen. Echt te belachelijk dat daar toestemming voor is gegeven. Zou zogenaamd lichtinval beperken, maar dat kan gewoon echt niet zoals ze stonden. Er moesten 2 bomen voor terug geplant, maar dat gebeurt ook al niet en ze handhaven hier niet.

Rond de bak staan ook dennen. Maar laatst hadden we het erover met de boswachter en die had het over meerdere soorten den en welke mogen verdwijnen en welke niet. Inheemse en uitheemse soorten, wees alles aan etc etc.

De camping vlakbij heeft 4 had bos mogen kappen om uit te breiden. Ik vind dat echt te belachelijk. Zover ik weet moeten zij er ook voor terug planten, maar dat wordt dan in het bos. Blijft het een feit dat het bos toch weer 4ha kleiner is.
Er zijn campings die slecht lopen en er is al zoveel gekapt over de jaren voor nieuwbouw, wegen, recreatie etc etc. Leuk, kom naar de veluwe, maar ze slopen het wel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:21

Als het al open is gebruik ik honing. Om schuren te voorkomen en tegen de jeuk smeer ik altijd MTG van shapley's.

Lastig als ze opeens invallen. Ik twijfelde bij mn merrie van 26 ook. Ze viel niet af, maar was ook niet super rond en ik vond haar gewoon wat minder. Tanden waren in najaar gedaan en zou ze diastasen hebben die opgevuld waren. Sindsdien at ze slechter, dus ik heb mn oude tandarts weer gebeld en haar kiezen was niks aan gedaan. Mega golvend. Er waren geen diastasen te bekennen en ook geen vulmiddel. Ik was erbij geweest, maar had haar vastgehouden en toen niet meegekeken. Was een veearts/tandarts met echt een hele grote/goede naam, dus tja.......

Ik vind sp niet zo geweldig als vervanger. Snap wel dat paarden erop aankomen, maar de ingriedinten vind ik niet zo best. Zelf voer ik vanaf najaar wiesencobs en speedibeet met alleen een vitamine brok.

Op dit moment krijgen ze nog een handje wiesencobs, omdat een paar dus moeilijk aten en de nieuwe te dun was.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:48

Hoe oud worden schapen eigenlijk?

Ik zei al tegen mn man. Ideaal zou zijn op onze plek, een paar schaapjes en een paar varkens ( veel eikels )
Maar het vraagt inderdaad ook weer zorg en onderhoud en ik hecht me, dus ook aan hun.

SSDesign, lastig zeg. Ik bekap zelf, ze staan 24/7 op zand en steen, lopen naar bos stuk over straat, maar kan echt niet 6 weken niet bekappen. Zeker nu niet.
Heeft hij geen goede steun om de grote paarden te doen??

Ik ben als er veel vliegen en dazen zitten of de hoeven kurkdroog en keihard zijn wel 3x zolang bezig....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:26

Fangio, waar is hier??

Die van ons staan niet echt op gras. Hebben alleen klein snackweitje, maar die moet nog wel beter omhoog komen.
Staan 24/7 op pp met onbeperkt hooi. Als we een plek vinden met veel gras, zien we dan wel weer.

Ik heb de track wel in delen kaal laten eten. Maar dan konden ze dus niet rondlopen en moeten je paarden wel goed zijn samen.

Vanavond nog veearts bij de nieuwe gehad, die in zijn hoest bleef hangen. Gelukkig na wat medicatie een stuk rustiger. Morgen ochtend gelijk bellen hoe hij is en dan maar een scopie afspreken. Willen graag zelf kijken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:19

Jeetje ClauH, dat ziet er niet lekker uit. Hopelijk gaat het snel beter en kan de veearts even goed kijken.

Ah ja, eik, kastanje, beuk etc.....het zijn allemaal bomen :)

Ow, Lynn, 5kuub scheppen is echt vet balen. En morgen door met 350 pakjes........pffff.

MM vind ik zelf ook geen fijne winkel, maar er blijft zo weinig over....Hier alleen de Expert en die hebben slecht personeel. Scheer en Foppen was ook een oude, niet te beste winkel meer, maar goed.......die bestaan al even niet meer.
Bij mijn man zijn werk zit de MM en BCC. BCC is echt een nette winkel met goed personeel.

Onze koelkast komt wel van de MM. Was echt een mooie aanbieding, dus gedaan. Maar levering was klote. Dan kan je beter bij Coolbblue bestellen.

MM knoeit ook wel met de prijzen. We wilden een ps4 kopen aantal jaren terug en die was daar goedkoop incl spel. Gelijk besteld.
Daarna was hij meteen duurder vlak voor de feestdagen. Doen er meer, dus oke......Gingen ze daar weer een zogenaamde aanbieding van maken en was hij feitelijk nog iets duurder. Je moet echt opletten welk model, wat erbij zat etc.

Vanavond met ML en zoon uit eten geweest waar zoonlief nu nog werkt. Met moederdag en vaderdag moest hij werken, dus zo even samen gaan zitten, ook gezellig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:53

Judith, hoe komen mensen erop? Kan me wel voorstellen dat paaltjes zijn omgevallen en iemand ze terugprikt in de grond bijv. Maar hoezo verplaatsen op een vreemde wei??

Lynn, hoe ver ben je en hoe is je lijf??

ClauH, wordt de zwelling al minder??

Hier heeft mn ene ruin ook onverklaarbare wondjes. Ik vermoed dat hij ergens schuurt, maar we kunnen niet al het gaas overal verwijderen en alles afzetten maakt het geheel klein. We zouden het zelf echt heel anders doen.

Zou vanmorgen met zoonlief even naar dorp gaan en de paarden, maar er kwam zo een harde bui, dat we met de auto zijn gegaan. Echt flinke flitsen en harde donder met 1 grote plensbui. Toen we op stal waren was het net wat in de verte.
Ik dacht dat het vanmiddag zou komen, dus gehaast om even op de hei te lopen. Was onwijs broeierig, maar nog geen bui, niks......Ik en het weerbericht gaan niet goed samen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:28

Ahhh Utopia, wat een schatje.

Heftig als het ergens inslaat en helemaal als er dieren staan. Waren gister ook best wat mensen overvallen met het weer en geraakt.

Ik zei ook tegen m'n man, normaal vind ik het irritant dat m'n zoon te laat is, maar nu was het echt in ons voordeel dat hij 10 minuten later pas belde, anders hadden we precies in die harde bui op de fiets gezeten. Nat worden is niet erg, maar dat onweer vind ik dan echt minder..

Ik ga maar even naar de eiken langs het pad bij stal kijken. Bij ons schuur 1 ruin en die heeft steeds wondjes. Geen idee waar hij schuurt, maar er moet ergens iets uitsteken. Helaas zijn 2 bomen ingepakt met gaas en daar al vaak wat tegengekomen. Is het nadeel dat het niet van ons is en we dat niet mogen veranderen.

Lynn, zoektocht ligt wat stil. Heb toch sterkte twijfels. We moeten steeds budget zien op te hogen voor huizen die eigenlijk 2e of 3e keus zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:36

Je hebt hard gewerkt Lynn. Mag nu eindelijk weleens meezitten.

Onze wensen waren heel realistisch, maar toen we begonnen hadden we keus en hebben we door omstandigheden een en ander laten lopen.

De prijzen zijn sindsdien zo enorm gestegen en de huizen gaan nog steeds wel snel of met open dagen en bieden.
We hebben ons budget 2z omhoog kunnen doen, maar daarvoor krijgen we niet meer wat aan onze wensen voldeed. Dus dan ga je water bij de wijn doen.
We twijfelen of dat met het oog op de toekomst wel altijd verstandig is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:18

Lynn, nee we kopen nu.

Er zijn nog wel huizen die we kunnen betalen, maar ze voldoen niet meer helemaal aan de wensen en we moeten meer betalen dan we van plan waren.
Mijn man werkt erg veel, dus ben voor 2 dingen een beetje bang, A) dat hij dan niet minder kan gaan werken ivm leeftijd, lijf etc. en B) dat de markt instort en als we weg willen of moeten ( bijv als financieen veranderen ) dat je dan met een enorme restschuld blijft zitten.

Buiten dat, is mijn persoonlijke smaak en wens totaal anders en eigenlijk niet Nederlands en dan mis je ook elke keer iets bij huizen en plekken.

ClauH, ja, het wisselt nog enorm per plaats en omgeving. Wij keken tussen hier en het Noorden waar we hebben gewoond. Maar daar zijn ze volgens mij wat later wakker geworden en gaan de huizen nu echt ver boven de normale waarde en allemaal met open huizen dagen, bieden etc.

Ik heb met de hondjes gelopen en mn was net buiten gehangen. Ik weet het qua weer niet meer hoor en doe maar wat.........Nu schijnt de zon iig :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:12

Libera, inderdaad. We kijken vooral naar de plek, maar je moet wel kunnen wonen. We zijn heel handig, hebben ons huidge huis ook flink verbouwd, maar er zijn grenzen. We worden ook iets ouder en ik slechter.

Misschien niet realistisch, maar het is gewoon heel moeilijk als je om praktische redenen in een bepaalde regio zoekt, terwijl mijn hart een totaal ander gebied, misschien zelfs land roept.

En als je te lang zoekt, teleurgesteld bent en teveel hebt gezien, is het met de huidige markt lastig. Toen de omstandigheden even niet zo waren dat we wilden verhuizen, stonden er ideale huizen te koop. Nu voor iets minder veel meer moeten betalen, stap ik nog niet zo goed overheen.

De rupsen heb ik ook nog niet gezien. Niet in het dorp en niet in het bos. Maar wel heel veel vogeltjes hier.

Wel die stomme luizenvlieg. Was hier eerder echt niet. Vorige week zagen we hem bij de shet en NF. Toen dagen niet, dus ben nog niet de frontline gaan halen. Vandaag werd de shet gepest. ggrrr


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wendyh en 35 bezoekers