Gezocht informatie over Paint merrie: JK Taffys Surprise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skaatje
Berichten: 276
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Utrecht

Gezocht informatie over Paint merrie: JK Taffys Surprise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 21:23

Kan iemand mij helpen aan meer informatie over deze merrie? JK Taffys Surprise..
Ik ben met name ook benieuwd of ze 5 panel N/N getest is.

Ik heb een paard op het oog uit deze merrie en wil graag weten of ik hem nog moet laten testen.
De vader is Sparklin N/N getest.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Like Puur Paardrijden op facebook! Je blijft op hoogte van onze activiteiten en maakt regelmatig kans op leuke prijzen!
http://www.facebook.com/puurpaardrijden


Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Gezocht informatie over Paint merrie: JK Taffys Surprise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:42

Ik haar even opgezocht op allbreedpedigree en pas toch maar op, haar opa langs moederskant is pssm1 positief..

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Gezocht informatie over Paint merrie: JK Taffys Surprise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:21

Had de verkoper het paard nog niet getest?

Be happy eat a snackkie

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:47

Als je zekerheid wil hebben, altijd testen! Zeker als er PSSM voorkomt in de pedigree, dat wil je echt niet dat je paard dat heeft. Het verbaasd me altijd dat er nog paarden worden aangeboden die niet getest zijn.
Je zou kunnen overleggen met de eigenaar dat je het paard laat testen; als hij negatief is op de test betaal jij, anders de huidige eigenaar. Test kost ca. 96,- hier http://www.animalgenetics.eu/equine/equ ... pound.html

Er zit ook Paint bloed in dus misschien is een OLWS test ook een idee ( voor een ruin niet noodzakelijk maar voor een merrie of ( dek) hengst wel.)


Skaatje
Berichten: 276
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Gezocht informatie over Paint merrie: JK Taffys Surprise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 21:58

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb via een pb inmiddels een filmpje gekregen van het paard dat we wilden kopen. Via via vervolgens de vorige eigenaar gevonden en kunnen achterhalen dat ook moeder N/N getest is.

Allemaal positief totdat we signalen begonnen te krijgen dat de verkoper niet eerlijk is. Na heel lang twijfelen zien we daarom toch af van de koop. Zo ontzettend balen want het paard lijkt perfect...

Like Puur Paardrijden op facebook! Je blijft op hoogte van onze activiteiten en maakt regelmatig kans op leuke prijzen!
http://www.facebook.com/puurpaardrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers