Welke dekhengst voor deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 23:13

Ik lees hier op het forum veel interessante topics over het fokken met quarters/paints. Dit jaar wil ik mijn quartermerrie laten dekken. Omdat ik zelf niet veel van bloed lijnen afweet ben ik benieuwd wat de kenners zouden adviseren bij mijn merrie! :)

Merrie’s vader is Burnt Starlight (v. Gallo del Ciello, Peppy SAN BadgerxDocs Starlight, m. Nu Playgirl, Freckles PlayboyxNu Rendititon)
Moeders lijn is You just watch me (Sonny’s Brandy x Balmys Peaches) x Authentic Art (Artful Move x Majestic Stepper).

Mijn merrie is dun kleur (zebra dun) en getest EE Aa Dd. Ik zou het leuk vinden om er weer een leuke kleur uit te fokken zoals dun/buckskin/grullo. <3

Ik zoek een stevig gebouwde hengst, breed en goed bespierd met robuust beenwerk. Ik vind namelijk de benen en voeten van mijn merrie vrij rank en ze heeft van zichzelf niet heel veel spieraanleg. Graag niet te klein..

Maar het belangrijkste vind ik toch wel het karakter: mijn merrie is nogal moeilijk, schrikachtig, snel van dr stuk... Ik zoek dus een hele coole, rustige hengst om dit hopelijk mee te compenseren :)

Ik ben benieuwd welke hengst jullie zouden matchen bij mijn merrie! :j


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:18

Veulens krijgen karakterieel heel veel mee van de merrie. Is dit dan een merrie waar je wil mee fokken?

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 07:59

Ja ze heeft al eerder veulens gehad en dat zijn hele lieve dieren, dus ik durf het wel aan!

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:31

Ja idd veel komt wel van de moeder mee, maar je weet nooit wat je gaat krijgen.. we hebben hier veel volle broertjes en zusjes van elkaar gehad en daar zijn nog geen 2 dezelfde bij geweest :)

Misschien is onze Arany wel iets voor jullie ? (GP Mister Dual Jac)
Je vind heel veel info over hem in mijn profiel of op zijn Facebookpagina.

Zijn grootste pluspunt is zijn geweldige karakter.. Hij is heel braaf, cool en rustig en de meeste van zijn veulentjes hebben dit ook, zelfs die uit ‘hetere’ of moeilijke merries.

Hij is ook enorm breed en gespierd, alleen niet zo extreem groot (+- 150 cm)

Jullie zijn uiteraard welkom om zelf eens met hem te komen kennismaken, dat zegt altijd veel meer dan woorden of foto’s :P ;)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:57

Mijn Paint hengst heeft een supercool karakter, is niet snel bang en de kinderen die hij tot nu toe heeft geproduceerd zijn allemaal fijne, werkwillende paarden. Hij heeft een zeer goede bouw, goede hoeven en benen en heeft flink was massa. Stokmaat is ca 155 cm. Spot is homozygoot voor zwart ( met agouti) en heterozygoot Tobiano en mogelijk drager van Splash. Hij is OLWS en 5 panel test negatief. Qua bloedlijn zou hij een leuke match zijn gezien jouw merrie ook wat "cow" in haar pedigree heeft. In mijn profiel, website en facebook pagina staat meer informatie over Spot en enkele foto's van zijn kinderen. Kleurkansen met jouw merrie zijn:
18.75% -
Bay Dun
18.75% -
Bay
18.75% -
Bay Dun Tobiano
18.75% -
Bay Tobiano
6.25% -
Black Tobiano
6.25% -
Grullo
6.25% -
Black
6.25% -
Grullo Tobiano

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 19:18

Mr Dual Jacvind ik inderdaad erg knap! Hoe geeft hij zijn maat door, zijn zijn nakomelingen ook klein of valt dat mee?

ElCid jouw hengst heeft zelf erg weinig wit, hoe zit dat met zijn nakomelingen? Kunnen die meer wit krijgen als de moeder zelf niet tobiano is of zal het dan altijd om weinig wit gaan?

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:06

Het verschilt, hij heeft o.a. een dochter met veel wit, hoge witte benen en bles uit een effen moeder en een volle Tobiano zoon uit een Tobiano moeder. Zijn ouders waren allebei wel "loud coloured" dus hij geeft wel wit door maar op een effen merrie is daar geen garantie op te geven omdat hij heterozygoot Tobiano is dan is de invloed van de moeder toch flink aanwezig. Maar zijn kinderen zijn allemaal wel super van bouw, met maat ( allemaal boven de 1.50 ) en fijne karakters. Zoals je kan zien is de kans op "bont" 50% . Met een effen ouder is het altijd afwachten hoeveel wit het veulen krijgt, zelfs bij een homozygoot "bonte" hengst heb je nooit 100% garantie op loud coloured; minimal white kan altijd. Ik heb zussen en broers van Spot gezien die loud coloured waren maar ook minimal whites, zoals hij dus is. Spot is overigens wel "regular" ( hoge witte benen, blesje en witte vlek op schoft en bovenkant staart ( skunk tail).

Dit is zijn vader, Spots to Burn ( splash overo).
[ img ]

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:07

Leekje79 schreef:
Mr Dual Jacvind ik inderdaad erg knap! Hoe geeft hij zijn maat door, zijn zijn nakomelingen ook klein of valt dat mee?

ElCid jouw hengst heeft zelf erg weinig wit, hoe zit dat met zijn nakomelingen? Kunnen die meer wit krijgen als de moeder zelf niet tobiano is of zal het dan altijd om weinig wit gaan?



Goh het verschilt. Pakweg tussen 145-155. Meestal zoiets als hem. Maar ze tonen meestal ook groter omdat ze zoveel massa hebben. Mijn vriend is 186 en als hij op Arany zit zou je dat echt niet zeggen, toont ook niet raar ofzo..

Uiteindelijk kan je daar ook weinig over voorspellen. Onze smoky black merrie is 160 uit een vader van 150 en moeder van 155... :)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 22:14

Bedankt voor de info! Het is inderdaad waar dat de stokmaat van de hengst op zich niet alles zegt...

Tinne, ik had even de stambomen van Arany en Burnt Starlight (de vader van mij merrie) naast elkaar gelegd op All Breed Pedigree.
Dan blijken deze hengsten beiden in hun vaderlijn Peppy San Badger en Doc Bar te hebben. Geeft het dan teveel inteelt, stel ik zou mijn merrie door Arany laten dekken? Ik weet dat het vaker voorkomt dat er namen vaker voorkomen op 1 papier, maar tot welke grens is dit acceptabel/verantwoord? Misschien dat jullie daar meer van weten?

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:20

Ja das een beetje persoonlijk denk ik... en sommige paarden komen ook gewoon heel veel voor, probeer maar eens eentje zonder Doc Bar te vinden bijvoorbeeld :)

Voor mij persoonlijk wil ik geen 2 keer dezelfde naam op het AQHA papier, 3 generaties dus.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:34

Doc Bar zal je in veel lijnen terugvinden, soms zelfs dubbel/ driedubbel; die hengst was nl. 1 van de latere grondleggers van de huidige Quarter/ Paint. Net als bijv. King/ Leo, etc. Zo lang deze lijnteelt ver genoeg wel ligt is het geen probleem. Maar in de generaties dichterbij moet je wel iets meer oppassen als zou een overeenkomende grootouder geen probleem mogen zijn maar als je de keuze hebt is zoveel mogelijk niet verwant bloed altijd beter.

Stokmaat wordt ook bepaald door ouders en voorouders van de fokdieren; als die van beide ouders aan de kleine kant zijn hoef je geen grotere nakomelingen te verwachten, als er grotere dieren bij zitten kan dat opeens een of meerdere generaties overslaan. Mijn 1e pony was 143 cm, haar vader was ruim 160 en moeder rond de 155; die bleef uiteindelijk klein omdat er een aantal voorouders in ponymaat tussen zaten. Ze heeft een veulen gehad van een hengst van 160 cm en dat veulen is uiteindelijk ca. 158 cm geworden.
Dus als geen van beide grote ouders/ voorouders heeft is de kans op een veel groter wordend veulen kleiner dan als 1 van de 2 grote voorouders heeft. ( De kans dat je bijv. een reus van 170 cm fokt uit een merrie van 150 is klein omdat er ( wordt gezegd) dat de ruimte in de baarmoeder ook bepalend is omdat een foetus zich zou aanpassen aan die ruimte. )
Dus goed uitpluizen hoe de ouders en voorouders waren en ook vooral bepalen wat bepaalde bloedlijnen "doen", ook qua karakter.
Paarden met veel "cow" zijn vaak wat zelfstandiger en denken meer mee, puur reining of pleasure gefokte dieren zijn meegaander en pikken meer maar ook hierin zijn natuurlijk weer uitzonderingen.

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 21:30

Interessant! Ik weet niet zo veel van bloedlijnen en bijbehorende karakters af, waar kun je hier info over vinden?

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:49

Leekje79 schreef:
Interessant! Ik weet niet zo veel van bloedlijnen en bijbehorende karakters af, waar kun je hier info over vinden?


Bij, sommige, fokkers maar vooral bij kenners van bloedlijnen ;) . Er zijn zoveel verschillende types en fokrichtingen binnen de Quarters en Paints. Pleasure paarden bijv. zijn meestal wat groter, hebben minder massa en een relaxter karakter dan cutters of cowhorses, die vaak wat compacter van bouw zijn en meer foundation lijnen hebben. Reiners zijn vaak kleiner, korter en hebben ( i.m.o.) wat mindere gangen ( weinig draf, huppelgalop) maar dat geldt natuurlijk niet voor alle reiners. Roping horses en ranch horses hebben meestal betere gangen en meer maat en zijn wat langer in de rug; dit zijn meestal nog de echte werkpaarden die op ranches gebruikt worden ( en dus ook een goede draf ( dus geen jog) moeten hebben omdat ze nogal wat km's moeten kunnen afleggen) en in veel gevallen veel foundation bloed voeren en zijn meestal zeer allround ( mijn Spot is gefokt door een performance fokker die veel paarden leverde aan futurities maar ook aan ranches en cowboys voor het "echte" werk maar ook voor roping shows). Halter paarden is weer een geval apart , vaak heel apart :o .
Jammer genoeg wordt er vaak te weinig naar bloedlijnen/ fokrichting/ type gekeken en teveel naar kleur. Alles moet wel passen en dan is kleur toch wel heel erg ondergeschikt. :o

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:23

Idd en veel namen hebben dan weer ‘reputaties’
Van de Burnt Starlight nakomelingen hoor ik bv ook regelmatig dat het ‘speciallekes’ kunnen zijn :) pittig en nogal moeilijk, wat dus bij jou merrie ook weer zo lijkt te zijn.

En idd er moet gekeken worden naar bloedlijnen, ik zou geen reining x pleasure gaan kruisen bv.. Maar sommige lijnen matchen dan weer wel mooi vind ik, ik hou het meeste van reining/cutting lijnen en uiteindelijk ga je in de basis bijna altijd wel ergens ‘koeienbloed’ terug vinden..

Foundation zegt mij dan weer wat minder, het slaat gewoon op het aantal % volbloed. Een quarter zonder Engelse volbloed (TB) in de lijnen is 100% foundation. De meeste speciale kleurtjes zitten dus zoiezo altijd vrij hoog in percentage, want al die kleurtjes komen uiteraard niet van TB’s..

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:35

Tinniie schreef:
Foundation zegt mij dan weer wat minder, het slaat gewoon op het aantal % volbloed. Een quarter zonder Engelse volbloed (TB) in de lijnen is 100% foundation. De meeste speciale kleurtjes zitten dus zoiezo altijd vrij hoog in percentage, want al die kleurtjes komen uiteraard niet van TB’s..


Is niet helemaal waar, Three Bars ( Engels Volbloed en grondlegger van het Quarter ras) mag in Foundation paarden voorkomen. Overigens stammen alle Quarters en Paints deels af van de Volbloed ( en dus van het Arabisch Volbloed), alleen mag er na een bepaalde periode niet meer gekruist zijn met Volbloed( ik weet er niet helemaal het fijne van maar het is mogelijke om het foundation aandeel van een paard uit rekenen https://nfqha.com/index.php/percentage-calculation/) . Iets wat je veel ziet met de typische pleasure paarden; die zijn soms meer Volbloed dan Quarter en dus geen foundation.

Bij Volbloeds komen ook de "speciale" kleurtjes voor, Overo, Tobiano, Perlino, zilverappel, buckskin, etc. etc ;)

Persoonlijk ben ik blij dat de foundation lijnen bestaan en nog goed gebruikt worden; het is toch een manier om terug te vallen op oude, bewezen, bloedlijnen. In veel fokkerijen worden hengsten en merries gekeurd en daar wordt nogal wat oud bloed weggekeurd en weggefokt o.a. als gevolg van modegrillen....... Gevolg is dat het type paard ernstig veranderd ( kijk naar Friezen, PR, Lusitano's, Haflingers, etc; alles moet opeens dressuurpaard/ pony worden).
Laatst bijgewerkt door ElCid op 27-02-18 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 09:41

Als ik het goed heb, is de vaderlijn van mijn merrie vooral Reining/cutting gefokt. En van moeders kant zit er dacht ik inderdaad pleasure bloed in.. Ik zou met het veulen graag weer wat meer terug gaan richting cutting. Ik zoek dus een geschikte hengst in die richting met daarbij een fijn karakter. Dus niet een hengst die bijv als Burnt Starlight wel bekend staat om moeilijkere nakomelingen. Ik ben dan ook puur een recreatieve ruiter en fok het veulen voor mezelf, om later wat koeienclinics mee te gaan doen, maar ook lekker het bos ermee in. Dekgeld moet dan ook binnen de perken blijven. Wat zouden volgens jullie mooie bloedlijnen zijn die in dit plaatje passen en een mooi papier geven met mijn merrie?

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:55

:D Mijn hengst is puur cutting/ cowhorse gefokt, heeft ook veel cowsense en zou qua maat en bloedlijnen prima passen. Hij heeft geen druppel pleasure bloed maar wel maat en gangen :D en een fijn, cool en werkwillig karakter, goede bouw en ijzersterke voeten en stevige benen.

Hij heeft geen Peppy San Badger bloed ( wat soms ook aparte karakters doorgeeft ). Er zit wel Doc Bar in maar dat is ver genoeg weg om geen probleem te geven.

en we organiseren regelmatig koeienclinics }:0

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:08

ElCid schreef:
Tinniie schreef:
Foundation zegt mij dan weer wat minder, het slaat gewoon op het aantal % volbloed. Een quarter zonder Engelse volbloed (TB) in de lijnen is 100% foundation. De meeste speciale kleurtjes zitten dus zoiezo altijd vrij hoog in percentage, want al die kleurtjes komen uiteraard niet van TB’s..


Is niet helemaal waar, Three Bars ( Engels Volbloed en grondlegger van het Quarter ras) mag in Foundation paarden voorkomen. Overigens stammen alle Quarters en Paints deels af van de Volbloed ( en dus van het Arabisch Volbloed), alleen mag er na een bepaalde periode niet meer gekruist zijn met Volbloed( ik weet er niet helemaal het fijne van maar het is mogelijke om het foundation aandeel van een paard uit rekenen https://nfqha.com/index.php/percentage-calculation/) . Iets wat je veel ziet met de typische pleasure paarden; die zijn soms meer Volbloed dan Quarter en dus geen foundation.

Bij Volbloeds komen ook de "speciale" kleurtjes voor, Overo, Tobiano, Perlino, zilverappel, buckskin, etc. etc ;)

Persoonlijk ben ik blij dat de foundation lijnen bestaan en nog goed gebruikt worden; het is toch een manier om terug te vallen op oude, bewezen, bloedlijnen. In veel fokkerijen worden hengsten en merries gekeurd en daar wordt nogal wat oud bloed weggekeurd en weggefokt o.a. als gevolg van modegrillen....... Gevolg is dat het type paard ernstig veranderd ( kijk naar Friezen, PR, Lusitano's, Haflingers, etc; alles moet opeens dressuurpaard/ pony worden).



Three bars wordt wel degelijk als 0% aanzien hoor..
Ze mogen voorkomen, maar ze trekken het percentage naar beneden he.

[ img ]

In pleasure en race lijnen komt idd veel meer volbloed voor.

Zoveel komen die speciale kleurtjes toch niet voor bij TB, occasioneel eens een cropout overo, maar het blijven toch uitzonderingen..

Het zijn oude bloedlijnen idd, maar echt bewezen zijn ze dikwijls niet. Bij veel 100% Nfqa quarters zal je heel ver moeten gaan spitten om iets van prestatie te vinden.. uiteraard zijn er ook wel hele goeie lijnen tussen, dat zeg ik niet, maar dikwijls vind ik ‘100% foundation zwaar overgewaardeerd :P

Maar ik ben het zeker eens dat er verschil moet zijn, we moeten niet allemaal hetzelfde type paard gaan fokken! Dat vind ik net het mooie aan paints/quarters, er is zoveel verschil, voor iedereen wat wils :)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:14

Arany is een kleinzoon van mister Dual pep, een van de weinige hengsten die million dollar Sire in zowel reining, cutting als working cowhorse is.
Hijzelf is uitgebracht in verschillende koeienonderdelen : team penning, Cattle penning, en werd vorig jaar Belgisch kampioen ranchsorting open. Ik zou ook nog heel graag working cowhorse met hem gaan starten, die manoeuvres met koe zouden hem zo goed afgaan.. maar de tijd ontbreekt me. Ooit! :D

Ik heb net de ervaring dat Peppy San Badger dikwijls als cooler gebruikt wordt in de cutting lijnen. De echte hete zijn de ‘Lena’s’, daar zou ik met jou merrie eerder van wegblijven.

Ga vooral zelf ook eens kennismaken en zien of het klikt, indien mogelijk ook met veulentjes van de hengst en hun eigenaars. Dat zegt dikwijls heel veel vind ik.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:27

Probleem is dat dit per Foundation organisatie verschillend. Three Bars wordt altijd gezien als 1 van de grondleggers van het ras maar is natuurlijk nog geen Quarter Horse. Ik weet er niet helemaal het fijne van maar hij wordt niet altijd als minpunt gezien en het hangt dus ook weer van ( een van de 5!) organisaties af wanneer hij wel of niet meetelt. Van Oklahoma Star en Joe Reed ( allebei Half Volbloed) wordt bijv. het Volbloed percentage niet meegerekend en bij Quarters met een registratie nummer hoger dan 27.000 wordt Three Bars niet meegerekend. 100% Foundation bestaat dus waarschijnlijk niet omdat het grotendeels afhangt van de organisatie die de berekening doet ; http://horsesonly.com/pursuits/articles ... ercent.htm

Citaat:
There are several Three Bars (TB) offspring with registration numbers less than 27,000, including but not limited to Barred/Three Bars (TB)—AQHA #11,990, Little Nellie Bars 1/Three Bars (TB) — AQHA #20,067 and Double Bar L/Three Bars (TB) — AQHA #14,765 and others. Three Bars (TB) counts against the foundation percentage if the AQHA registered animal has a registration number greater than 27,000.


Maar we dwalen af :D

Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:50

Haha ja idd, maar interessant, toch? :D

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:48

Tinniie schreef:
Haha ja idd, maar interessant, toch? :D


Dat is zeker en wat achtergrond informatie is voor iedereen interessant :D

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 22:46

Oké, nu heb ik een <3 hengst gezien: jj Rocky Steeldust. Grullo die in combi met mijn merrie de volgende kleurkansen geeft: 25% dunskin, 25% bay dun, 25% grullo,25% smoky grullo. Allemaal kleurtjes die ik heeel graag zou willen. Maareh.. wat vinden jullie van deze hengst? Alleen mooi kleurtje of.. Iemand bekend met zijn karakter, kwaliteit beenwerk etc? Misschien heeft iemand deze hengst al eens gebruikt?

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:50

Prachtige hengst uiteraard, een van mijn favo’s naast Gp mister dual jac, alleen foundation bloedlijnen, geen reining. Leuke kleurkansen ja.

Mijnlieverd van Bokt heeft een nakomeling van hem gehad en heeft er weer een paar merries drachtig van hem.

Is je merrie vijf panel negatief want de eigenaresse laat rocky nooit dekken met merries die niet 5panel negatief zijn.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Leekje79
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-02-18

Re: Welke dekhengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 10:21

Ja mijn merrie is 5 panel negatief getest dus dat is geen probleem. Mijn twee favo hengsten op dit moment zijn ook GP Mister Dual Jac en Jj Rocky Steeldust! Moeilijk hoor, een hengst uitkiezen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers