Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 10:57

Hallo,

Ik heb een 4jarige tinker welke we aan het beleren zijn. Ik heb vanwege de groei gekozen voor een Startrekk shorty. Helaas schuift deze enorm. Ik heb een tijd terug Ella Gorte er bij gehad voor een passessie en eigenlijk schoven alle zadels wel omdat ze best wel een ronde bouw heeft (en een kort ruggetje) V/d week verloor mijn dochter in de gallop haar beugel en schoof het zadel opzij. Het paard is hier dusdanig van geschrokken dat ze er met rodeo sprongen vandoor ging. Dus ondanks de groei ben ik wel even genezen van boomloze zadels en ben ik op zoek naar een andere oplossing voor een jong paard. Ik weet dat Deuber en Partner een lijn heeft met aanpasbare bomen wat misschien nog een optie kan zijn. Zijn meestal ook wel wat kortere zadels. Maar heeft iemand suggesties? Of weet iemand toevallig of er in nl is die met deze zadels rond gaat? Alvast bedankt voor het meedenken :D O ja, helemaal vergeten te melden dat ik voor een westernzadel ga....


Pluisje8
Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:06

Ik heb een zeer rond geribte fries.
En ik heb een semi boomloos zadel van startrekk die heeft kussens die je aan kan passen.
Want bij mij glijd ook een boomloos zadel zonder kussens naar de zijkant.
En met een goede pad ligt die bij mij als een huis.

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 11:38

Bij mij dus niet. Ook niet met shims.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:58

Er zijn een aantal zadelpassers met een jonge paarden regeling. Zoals eurohorse. Als je deze vraag op het western forumdeel zet krijg je meer reacties denk ik. In welke regio zit je? Dan kunnen mensen je nog wat beter op weg helpen.

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 12:07

Provincie Groningen

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:11

De Deuber is idd aanpasbaar, maar alleen in de forkbreedte. Wat dus een probleem kan geven als er in de rock van de rug van het paard een verandering komt.
Ik heb een testzadel hier gehad, maar kreeg em niet pas op mijn ronde ton van een merrie. Bij die van mij bleek de Freemax de oplossing.

Het zadel kan dus wel fijn zijn als paard wat breder en smaller wordt, maar ik vind hem minder geschikt als paard nog echt in de groei is.

Ik zou adviseren Kitty@bokt eens een berichtje sturen. Zij doet heel veel merken, en zij komt ook langs voor een passessie.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Pluisje8
Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:23

Kitty van kifrahorse ken ik ook aanbevelen.
Super service is bij mij ook eerst gekomen met allemaal zadels.
Daardoor wist ik wat wel en niet goed op mijn paard pasten.

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 17:00

Pluisje8 schreef:
Kitty van kifrahorse ken ik ook aanbevelen.
Super service is bij mij ook eerst gekomen met allemaal zadels.
Daardoor wist ik wat wel en niet goed op mijn paard pasten.


Dat zei ik al: Bij mij is Ella Gorte geweest. Zij doet zeg maar het Noordelijkere deel volgens mij. Ik had Kitty toen gemaild maar zei adviseerde mij Ella (ook zeer kundig trouwens) omdat zij hier niet kwam in het noorden. Ella is toen geweest met allerlij zadels zoals inderdaad, Freemax, Edix, Silverado. Echt hele gave zadels en god, die Freemax zat geweldig zo op de bok, Maar alle zadels die er op lagen gedroegen zich hetzelfde (glijden) als mijn eigen zadel. Ella heeft het toen was kunnen oplossen met shims in mijn grandeurs pad. Helaas toch onvoldoende gebleken. Ik ben toch bang dat boomloos zal blijven schuiven. Wellicht dat een testzadel van Freemax nog een optie is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:05

Ik heb een deuber flexfit westernzadel op mijn 4-jarige en ben er zeer tevreden over. Ben wel van België, kan je dus niet aan een dealer helpen.
[ img ]

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 17:18

Ja, daar had ik dus ook naar gekeken. of evt de ultraflex….
Ik heb vroeger de quantum gehad voor een Fries van mij. (was dan weer een dressuur versie)

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:18

Deuber&Partner heeft verschillende verdelers van westernzadels, maar voornamelijk in Duitsland dus dat is een nadeel.
Voor mijn paard heb ik het geprobeerd, maar helaas was het zadel niet goed passend te krijgen, omdat inderdaad alleen de fork aanpasbaar is en niet de hele boom. Ze hebben toen nog voor me nagevraagd of de boom iets breder gemaakt kon worden (bij Deuber zelf) maar dit was helaas niet mogelijk.
Vrienden van mij hebben er dan wel weer goede ervaringen mee, en hebben er inmiddels drie :D
Dus het is echt paard afhankelijk en je zult moeten passen/uitproberen om het zeker te weten.

Edit: Dit zijn alle verdelers die in Nederland zitten of die in Nederland komen. Er staat bij welke zadels ze promoten/op voorraad hebben.
https://deuber.de/index.php/haendler-niederlande.html

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 17:28

Oke, bedankt voor de link :D

MarliesR
Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:33

Op mijn zeer ronde en schoftloze merrie lag de Freemax echt heel goed. Andere boomloze zadels schoven wel heel makkelijk. De Freemax is voor een boomloos zadel natuurlijk wel heel stevig.

Ik ben inmiddels overigens over naar een Heather Moffett zadel (ook semiboomloos) omdat mijn merrie uit de Fork van de Freemax was gegroeid en ik zelf niet pijnvrij in de Freemax kon zitten door bekkenproblemen (maar dit is geen westernzadel).

smiley
Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:40

Ik heb ook een verstelbaar deuber westernzadel gehad. Inderdaad is alleen de fork in breedte verstelbaar maar de rest moet ook gewoon passen. Voor mij was het geen oplossing. Het valt me ook op dat er heel veel te koop staan in Duitsland. Net of iedereen er ineens vanaf moet.
De Deuber dealer die ik ken is er ook niet over te spreken.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 17:53

Oke, dat is dan weer jammer

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:05

Voor zover mijn kennis van de passers die op de site staan, ik geloof dat er een aantal al heel wat minder/niet actief meer zijn. Buitenzinnig staat er ook op, weet niet welke zadels die zelfs heeft, ook hoor ik goede verhalen over Wendy de Leon, wel in limburg meende ik maar komt op consult door hele land!

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:13

Buitenzinnig heeft Ghost en Barefoot westernzadels.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:40

Ik verplaats dit topic naar Western-tack room.

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Western zadel voor jong paard Deuber en Partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:04

Ik vrees dat als je een rondgeribt paard hebt met zeer weinig schoft dat ook zadels met een boom niet zeer stabiel zullen liggen, zéker als dan ook de balans van de ruiter naar één kant gaat hellen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:40

Veriye schreef:
Buitenzinnig heeft Ghost en Barefoot westernzadels.


Buitenzinnig doet tegenwoordig ook in Deuber geloof ik? Tevens doet zij Hidalgo, en die hebben ook een westernmodel met lederen 'boom'.


Claudia78
Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-19 08:45

Ik ga toch een freemax western voor een weekje testen.
Tijdens het passconsult liet deze zijwaarts wel een stabielere ligging zien. Dus ik hoop echt heel erg dat hier wel een oplossing in ligt. Ben benieuwd dus. :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers