Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sempie

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: België

Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 14:07

Beste bokkers, ik ben een rookie in western rijden, ben overgestapt van engels naar western (reining).

Nu is mijn vraag, welke beenbescherming is het beste om mijn oefeningen te rijden? Aan sliding stops zitten we nog niet en de spin is nog rustig. Dus heb nog wat werk aan mij en mijn paard. (onder begeleiding van lesgever, maar lig er even tussen uit)

Ik lees zo veel over wat wel en niet goed is voor pezen, maar kan maar geen keuze maken. Ben ik verplicht om voor de duurdere Professional's Choice 3in1 beschermers te gaan, of zijn er nog andere optie's waar ventilatie heel hoog is bij de beschermers? En moet ik voor een lichte spin (lees trage spin) ook persee een kniebeschermer om doen? Dus mijn vraag is: voor geen felle oefeningen, welke beenbeschermers het best en die het best ventilatie bieden.

Alvast bedankt voor jullie meningen en tips te delen.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:37

Ik gebruik ventilerende peesbeschermers en kneeboots. Die laatste ter voorkoming van. De duurdere spullen gaan trouwens erg lang mee, tevens houden ze hun waarde bij doorverkoop, vind ik zeker de moeite waard.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:43

Bij geen zware oefeningen gewoon niks ;) Is namelijk niet nodig, de pezen worden dan onnodig (te)warm. Als je dan perse iets wil gebruiken zou ik gewoon een simpele bandage omdoen..

Als ik echt flink ga trainen (dus de oefeningen ga doen) dan gebruik ik deze:
https://ruitersportimport.nl/peesbesche ... boots.html

Ben ook nog niet zo lang overgestapt, en bij de springpaarden die ik reed gebruikte ik ook alleen peesbeschermers als ik ging springen ;)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:07

Ik zou voor niks kiezen op dit moment, totdat je meer en moeilijkere dingen gaat doen :)

Sempie

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: België

Re: Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 21:08

Dan zal ik voorlopig nog zonder rijden. ;-)

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:15

Zonder en als een paard goed spint en het op de juiste manier heeft geleerd zijn kniebeschermers niet nodig. Het tegen elkaar `klappen` van de knieën komt doordat er te snel en op de verkeerde manier gespint wordt: als het goed en rustig wordt aangeleerd en het paard goed leert overstappen voor dan zou het niet nodig moeten zijn.

Ik gebruik eigenlijk nooit beschermers, ook niet bij de snellere oefeningen, alleen als we moet koeien werken doe ik ze ( soms) om.

Popstra
Berichten: 13736
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:19

Als ik mijn paarden alleen wat rond rijd doe ik geen bescherming om. Als ik de manouvres ga doen dan heb ik wel de PC elite om plus bellboots voor. Dit omdat ze ook rondom op ijzers staan. Ik kies juist voor de PC Elite omdat deze ventileren. Een knie beschermer gebruik ik niet...
Achter doen we alleen wanneer we aan de stops beginnen Skidboots om. Die hangen standaard aan het zadel.En knopen dan uiteraard de staart op als deze niet gevlochten is.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Welke beenbeschermers bij geen zware oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:15

Ik vind de mesh boots van Le Mieux echt ideeal! Ik gebruik ze inmiddels een jaar en ze zien er nog steeds uit als nieuw. Ventileren goed, beschermen voldoende en hebben een hele fijne pasvorm.