Zadel invoeren vanuit Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:37

Vroeger werden zadels wel bij de paarden mee vervoerd ( en meer tack )en inderdaad weet ik ook 100% dat er zadels als handbagage zijn meegenomen. Maar dat is lang geleden. Zal nu wel lastiger zijn.


_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:50

Het kan waarschijnlijk wel als speciale baggage mee het vliegtuig in. Helaas vlieg ik zelf pas volgend jaar Augustus weer, anders had ik hem wel meegenomen.

Hoe vervoeren ruiters hun zadels als ze met de paarden vliegen? Ik neem aan dat er wel veilige mogelijkheden zijn.

DubbelFun
Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:35

De invoerrechten zijn maar een klein bedrag, de grootste kostenpost is de BTW.

Vroeger gingen zadels idd gewoon met de paarden mee, maar dat is allang niet meer.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:15

_Snow_White schreef:
Het kan waarschijnlijk wel als speciale baggage mee het vliegtuig in. Helaas vlieg ik zelf pas volgend jaar Augustus weer, anders had ik hem wel meegenomen.

Hoe vervoeren ruiters hun zadels als ze met de paarden vliegen? Ik neem aan dat er wel veilige mogelijkheden zijn.


In het ruim, neem ik aan. In een grote tas of doos o.i.d. is dat geen probleem. Zo hebben wij in 2013 nog een zadel meegenomen; grote tas gekocht en zadel en kleding daarin. Geen enkel probleem.
Wij gaan volgend jaar april weer die kant op maar ons kennende hebben we al onze ruimte voor bagage zelf hard nodig :D

DubbelFun
Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Zadel invoeren vanuit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:22

Je zit met zadel en kleding als snel over de 15/20 kilo en betaal je dan blauw aan extra kosten (maar nog niet zoveel als verzendkosten met een bodedienst.)

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:59

DubbelDun schreef:
Je zit met zadel en kleding als snel over de 15/20 kilo en betaal je dan blauw aan extra kosten (maar nog niet zoveel als verzendkosten met een bodedienst.)


persoonlijke bagage of vracht is ander tarief

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:52

DubbelDun schreef:
Je zit met zadel en kleding als snel over de 15/20 kilo en betaal je dan blauw aan extra kosten (maar nog niet zoveel als verzendkosten met een bodedienst.)



Maar als je met 2 personen reist en je mag 23 kilo p/p meenemen ( dat is tegenwoordig het gebruikelijke voor ruim bagage p/p) + handbagage, wat vaak zo is naar en van Amerika, kom je dus een heel eind :D .
Het zadel wat wij toen bij ons hadden woog rond de 12 kilo dus nog ruim 34 kilo over voor kleding, etc.

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:46

en bijbetalen bagage naar amerika is ander tarief dan bijbetalen ryanair en dat soort maatschappijen voor trips in europa

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers