Opklapbare zadelkar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Opklapbare zadelkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 13:06

Ik heb al een zadelkar, dat is een omgebouwde rollator.. Maar aangezien ik naar een andere stal verhuisd ben en m'n zadelkar daar niet mag staan.. En het past niet in m'n kast.. Moet ik iets zien te fabriceren dat opklapbaar is en opgeklapt max de maat heeft van 93 hoog en 60/61 breed.. Ik zat te denken aan inklapbare stevige, dus geen goedkope, steekwagen met een opklapbare westernzadelsteun.. Maar wie kan me vertellen welke ik dan het beste kan nemen.. En hoe ik dit in elkaar kan prutsen..

Mijn omschrijving klinkt misschien een beetje vaag, maar er zijn vast wel bokkers met knutselervaring of met een handige lover die eventueel kan helpen met tips..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..


BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:13

Is dit niet wat? Ik heb er twee van deze voor mijn westernzdadels en ze zijn helemaal in te klappen.

[ img ]
Als je er nog spulletjes op mee wilt nemen kun je er een tas onder hangen, aan die twee horizontale buizen waar je zadel op ligt.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 22:56

Zoiets heb ik ooit gehad, maar dat viel elke keer om.. Balans was er totaal niet.. Vandaar dat ik toen verder ben gaan zoeken naar een andere optie en uitkwam bij het ombouwen van een rollator..

Dankjewel wel voor het meedenken <3

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 00:12

BrittS schreef:
Is dit niet wat? Ik heb er twee van deze voor mijn westernzdadels en ze zijn helemaal in te klappen.

[ [url=m/EoHgZl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je er nog spulletjes op mee wilt nemen kun je er een tas onder hangen, aan die twee horizontale buizen waar je zadel op ligt.

Als ik zo vrij mag zijn : waar heb je die vandaan?

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:44

Ik gebruik op stal een opklapbare zadelkar voor een westernzadel, zoals op de foto's. Geen idee welk merk, maar toen ik op Google zocht naar "zadelkar" kwam ik onderstaande zadelkar op meerdere sites tegen voor ongeveer 125-150 euro.

[ img ] [ img ]

Maat: W: 54 cm, H: 93 cm, D: 85 cm
Gewicht: 15,5 kg

Ik vind hem prima in gebruik. Zadel past er op, hoofdstel kan ik eraan hangen en in de bak eronder leg ik mijn poetskist met daarop een emmer met zijn voer. Fijn dat ik niet met de spullen hoef te sjouwen.
Minpunten:
-Ik ben 1.85m en voor mij is de kar net iets te laag, ik moet dus wat bukken om hem fatsoenlijk vooruit te trekken (komt ook door al het gewicht ivm westernzadel)
-Het kleine wieltje voorop is wat gammel. Dit hebben we later opgelost door er een wat groter wieltje onder te zetten.
-Het inklapsysteem werd na jaren gebruik wat gammel, dus waar je hem open schroeft om in te klappen (onder het handvat) is nu vast gelast, waardoor hij nog wel gebruikt kan worden maar niet meer ingeklapt.


rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:23

Thanks Spekkie.. Hoe gaat het met Kato??

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Gimmick11
Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:50


Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855


Rizette
Berichten: 4324
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:54



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers

cron