Ervaringen Startrekk Western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Ervaringen Startrekk Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 14:15

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar de mensen die ervaringen hebben met de Startrekk Western. De topics die ik hierover kon vinden zijn allemaal al hartstikke oud en inmiddels zijn er allang weer nieuwe modellen uitgebracht. Online is er verder ook niet veel info over beschikbaar.
Ik vind het hele interessante zadels, dus ik ben wel benieuwd hoe ze bevallen. Wat is er fijn, wat juist niet, en waar moet je allemaal rekening mee houden?

Ik ben ook benieuwd; heb je echt een drukverdelende pad met inlages nodig voor dit zadel, of kan een normale westernpad hierbij ook?

Ben benieuwd!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:22

Een beetje. Zadelpasser was bij mij met dat zadel, freemax en silverado. Star trekk vond ik het mooiste qua afwerking en het lekkerste zitten (was ook de duurste). Maar paard wilde liever silverado, is van de drie het soepelste al is het een subtiel verschil, dus dat is het geworden.

Volgens mij kan die net als de silverado met een gewoon pad, mits anatomisch gevormd en met ruggengraat vrijheid

Annienke
Berichten: 581
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Ervaringen Startrekk Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:33

Ik heb jaren met de 'oudere' versie gereden totdat mijn paard er helaas uit groeide. Lag als een huis en zat als een sofa. Fijn was dat de zitting en de stijgbeugelophanging te verstellen waren. Had er altijd een normale pad onder

Things are only impossible until they are not

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Ervaringen Startrekk Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:48

Ontzettend blij met mijn boomloze roundskirt Eline :j misschien niet helemaal hetzelfde, maar god wat zit dat zadel goddelijk.
Ik gebruik westernpads die wel iets van een gootje bij de rug hebben.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ervaringen Startrekk Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:10

De enige ervaring die ik heb, wat het rijden ermee tijdens de zadelpassessie... en daarbij viel het meteen af, om de een of andere reden niet geschikt voor mij en mijn paard. Het zadel lag simpelweg niet stabiel, helaas.
Ik vind het ook een mooi zadel, maar zo zijn er gelukkig meer :)

J_E
Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:05

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik rij al jaren met deze. De leren boom heeft zich helemaal aangepast aan de rug van mijn paardje. Ik heb er altijd een dikke westernpad onder. Hij zit iets breed, maar zeker fijn. Veel stevigheid ook bij rare fratsen. Het is een mooi kort zadel, ligt mooi stabiel.
[ img ]

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:30

J_E dat is het oude model Startrekk ;) Het nieuwe model ziet er al heel anders uit.
Dit is het nieuwe model
http://www.deuber.de/index.php/startrek ... etail.html

Ook ik heb alleen testgereden op het toen nieuwe model. En dat was ook hier niet passend voor de combi paard/ruiter. Paard liep er best goed onder, maar ik had geen gevoel vanaf mijn zit tot aan mijn enkels. Alsof ik daar helemaal los zat. Ik heb toen ook de Freemax en de Colorado getest, de laatste was voor mij ook niet passend en bij de Freemax had zowel ik als paard een goed gevoel. Die is het toen ook geworden.
Het is echt heel erg afhankelijk van ruiter en paard welk zadel het beste past en het lekkerste zit. Ik kan ook alleen maar zeggen laat een zadelpasser komen en test de verschillende modellen uit.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Jetta
Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:10

Ik volg. Ben ook heel benieuwd naar de Startrekk Western.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Jetta
Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:32

J_E, volgens mij heb ik zaterdag een afspraak met jou voor je western shorty!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

J_E
Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:36

:D
Ik vind het wel jammer dat ik afscheid van mn zadeltje moet nemen hoor |(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker