mijn paard valt mij aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Latisha
Berichten: 420
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Leiden

mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-06 20:10

Heey

ik heb mijn paardje nou ongeveer anderhalf jaar. voordat ik haar had, viel ze altijd mensen aan, als ze al dicht in de buurt kwamen van haar wei of stal gingen haar tanden bloot en oren in dr nek. Haar vorige eigenaar heeft haar een keer een klap gegeven omdat ze altijd zo jankte in de stal. Toen ik haar voor het eerst zag, moest ik haar uit de stal halen, als dat goed ging mocht ik dr hebben. Nou gelukkig ging dat goed. Ik ben eerst veel gaan longeren en ben er pas later echt op gaan rijden. Nu gaat dat allemaal goed en elke keer als ik kom dan hinnikt ze en loopt ze al naar het hek van de wei. Andere mensen accepteert ze niet, die kan ze af en toe nog steeds aanvallen, vooral als die harde geluiden maken of een dreigende houding aannemen. Alleen nu heb ik ook een probleem. Ik had een halster voor dr gekocht met schapenbont, die vond ze erg eng, en toen ik die voor het eerst om had gedaan, en daarna af had gedaan en terug in de wei had gezet. Kon ik haar helemaal niet meer pakken, ze rende met dr oren in dr nek op me af met dr tanden bloot. Haar vorige eigenaar kon haar toen ineens wel pakken. Ik heb het halster nooit meer bij haar omgedaan en nu is ze ook weer gewoon heel aanhankelijk. Alleen als ik haar soms gewoon los laat op het erf, en ik wil haar pakken dan kan ze af en toe nog aanvallen. Ik heb haar toen in de bak gelokt met eten, en heb toen een halstertouw gepakt, en gooide die omhoog en daarna naar haar toe, zonder haar te raken, Daardoor liep ze net als longeren rondjes om mij heen, maar dan zonder lijn. Ze probeerde me vaak aan te vallen, maar dan bleef ik staan en gooide ik het touw weer in de lucht en dan weer naar haar toe. Na een tijdje viel ze me niet meer aan, en rende met dr oortjes naar voren rondjes om mij heen en als ik even stopte kwam ze gelijk met dr oortjes naar voren naar mij toe en liep ook achter mij aan. Maar wat moet ik nou verder met haar doen? doe ik het goed? of kan ik beter iets anders doen? Geef mij tips aub!! want ik hoop dat ze mij echt gaat vertrouwen zodat ik alles met haar kan doen, zonder dat ze aan mij twijfeld.

alvast bedankt xxx

Never let you go...


Cassidy
Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:21

Wat jij bij dit paard hebt gedaan is een join-up, echter komt er nu een heel traject achteraan waar je even geen raad mee weet. Ik zou contact opnemen met Annemariev (boktnaam) die je advies kan geven hoe je nu verder moet.

Je suis Charlie.

midgie
Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:34

Wat je gedaan hebt is heel goed gewoon wegjagen als ze je aanvalt , en je eigen zeker opstellen , ze geven daar idd de naam join up aan en zo zie je maar weer dat daar eigenlijk niets mis mee is als je het zo gedaan heb en merkt dat je paard er op reageerd , maar geloof dat ik dit ook 10 jaar geleden al gedaan heb met mijn pony, die viel ook alles aan en nog wel eens , het is heel moeilijk een paardje dat veel heeft meegemaakt te leren de mens te vertrouwen , ze zullen ook altijd wat onzekerder blijven en soms in hun oude patroon terug vallen door een kleine verandering, zoals b.v een raar eng halster.
Ik zou zeggen blijf gewoon zo doorgaan en als ze je aanvalt gewoon van je weg sturen tot ze aangeeft weer contact met je te willen , en voor de rest de momenten dat ze lief en aanhankelijk is genieten van die momenten, ze zal waarschijnlijk altijd wel een beetje raar blijven, mijn pony is op het moment zo lief , ze komt in de wei speciaal voor een uitgebreide knuffel , maar volgende week kan ik ze misschien niet meer pakken op een normalen manier en moet ik haar weer even van me weg jagen tot ze weer achter me staat en dat zal wel join up heten dan , maar dat zie ik niet zo , het is heel normaal dat als een pony je aanvalt dat je hem wegstuurt en duidelijk probeert te maken dat je niet gedient ben van dat gedrag en dat ze mogen komen als ze uitgeraast zijn, dus daar kun je echt niets verkeerds mee doen,
In ieder geval sucses

Het blijven dieren met gebruiksaanwijzin die gekke paarden;-)

amanda2
Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:39

ik volg dit even, geef les aan een meisje bij mij op stal; superbrave merrie, alleen met longeren valt ze je aan, volgens de eigenaresse, ik heb het nog nooit gezien want ze longeert nooit :D .
gaan we van de winter wat tijd aan besteden, maar alle tips zijn welkom!! hoe pak je dit vooral in het begin aan?
ze stapt nu al regelmatig rondjes in de longeerbak om deze ruimte minder naar de laten zijn, maar er komt een moment om echt te beginnen met het echte longeren }> .
wie heeft er tips?

paardrijden is simpel, maar het is zo moeilijk om simpel paard te rijden (vrij naar Cruyf)

KNHS Federatievertegenwoordiger
KNHS Dressuurjury B L
FNRS jurylid t/m F20

Latisha
Berichten: 420
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Leiden

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-06 16:01

als mn paard me soms bij het longeren aanvalt, als ik meer van haar ga vragen bijv. Dan gooi ik het touw aan longeerzweep naar haar toe, zo blijft ze op afstand!

Never let you go...

Esterellah
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-06

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:42

Let op!
Dit is een aanrader:
Lees het boek 'Een paard liegt niet' eens (van Chris Irwin) wie weet kom je daar je antwoorden tegen
Verder vind ik het fantasties hoe jij met je paard omgaat
Het punt is dat als ze je probeert aan te vallen je onmiddelijk moet reageren en de rangorde moet herstellen
En dat heb je goed gedaan
Ga zo door +:)+
Lieve Groetjes
Esterellah

*Je zelf kwetsbaar opstellen is het sterkste wat je kunt doen

*Be yourself, there are plenty of others

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:10

Wat knap zeg dat jij een mishandelt paard weer bijna goed kan krijgen! Ik denk dat je zijn vertrouwen had beschadigd door dat halster om te doen. Het is vast een heel gevoelig beestje.

Ik weet nog niet hoe dat gaat met dat hele paardenpsychologie, maar ik weet dat je de goede kantop gaat met je paard.

Veel succes verder!

Zalvador, v. Elcaro X Donnerhall
http://www.mijnalbum.nl/Album=PEEE6C8V Zijn verandering

BloemEG
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:59

Help mijn paard valt iedereen aan staat op een weide wat ook als piste gebruikt word. Eens dat er een halster tevoorschijn komt valt ze aan. Eerst stond ze op de manege maar werd dan op de weide gezet voor heel de zomer en winter. Op de manege deed ze dat nooit eens over gezet naar de weide en helemaal agressief geworden met het rijden super braaf maar om haar te pakken om op te zadelen valt ze aan. Er staat ook een shetland bij en dachten we dat dat de oorzaak was uit jaloezie toch niet. Ze laat niemand toe op de weide dus moet ik haar altijd pakken met een hek ertussen. Tips alsjeblieft want ik weet niet meer wat doen!!!

Cowgirl
Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:07

Dit topic is uit 2006!!!

beter om zelf even een nieuwe te openen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:07

Beter helemaal niet op reageren.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: mijn paard valt mij aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:29

Ik zet hier even een slotje omdat dit wel een heel oud topic is waarin is gereageerd.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers