Leadrope

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iloveyoujoof
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-07-12

Leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 23:20

Hii!

Laat ik eens beginnen met mij voor te stellen. Mijn naam is Amber, ik ben 22 jaar oud. En lees al een tijdje mee hier. :P (creapy stalker!) Nu heb ik een vraag waar ik helaas niet uit kom met alle topics die hier al op het forum staan.

Welke lengte van een lead rope is het handigst om te gebruiken als je liberty training wil doen? (Eerst basis en later uitbreiden naar kunstjes. Dit laatste zal ver weg zijn.)
Wat zijn de voor en nadelen van een bepaalde lengte lead rope?
Oh en waar kan ik een goedkope lead rope vandaan halen?

Zelf heb ik een 2/2.5 meter lead rope. Van mijn ouders jaren terug gekregen! :D Ik merk dat als ik mijn Hafje bij me vandaan wil sturen ze dan net iets te weinig touw lengte heeft.

Groetjes,
Amber


cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:32

Liberty betekent in vrijheid dus zonder leadrope :D

Ik gebruik het liefst eentje van Parelli of Clinton Anderson. De laatste is iets langer 4,5 mtr.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Onali
Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 03:54

Dat is totaal afhankelijk van jouw voorkeur en doel.

Ik heb een shet en mijn leadrope is 3 meter.
Weet zo gauw het merk niet, maar het touw is slap en had van mij wel dunner mogen zijn. Dan heb ik niet zoveel in de hand.

Black is the colour of my true love's hair

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Leadrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 06:48

Liberty is inderdaad juist zonder touw.
Mijn huidige leadrope is 5meter, maar ook wat zwaar en lomp soms. Heb nu een nieuwe in bestelling van 8 meter. Zo kan ik fijn werken en heb ik alle lengte om mijn paard ook op een grote cirkel te sturen en met zijn lijf te laten werken. Het overschot aan touw dat ik niet nodig heb(op een kleine cirkel) laat ik gewoon op de grond liggen.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

iloveyoujoof
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 15:23

Whoops, ik dacht dat het zo heette. XD

Ik wil zegmaar proberen om het paard met me mee te laten lopen terwijl ze strakjes weer de weide op gaat. Zonder dat ik achter haar aan moet lopen als ze haar aandacht verliest. (Wat uiteraard mag! Maar het weiland is nogal giga Hahaha!)

Hoe pakken jullie grondwerk verder aan? Ze loopt nu netjes mee, ik probeer haar haar naam te leren (met snoepjes gaat dit goed hahaha), achteruit als ik het vraag en met haar kont opzij als ik erheen wil zegmaar.
Het touw op de grond is ook wel slim! Ik vouw alles een soort van op zoals een longe ook wordt gevouwen. Dat kan best wel wat in je hand zijn als je een langere lijn hebt. XD

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:30

iloveyoujoof schreef:
Hii!

Laat ik eens beginnen met mij voor te stellen. Mijn naam is Amber, ik ben 22 jaar oud. En lees al een tijdje mee hier. :P (creapy stalker!) Nu heb ik een vraag waar ik helaas niet uit kom met alle topics die hier al op het forum staan.

Welke lengte van een lead rope is het handigst om te gebruiken als je liberty training wil doen? (Eerst basis en later uitbreiden naar kunstjes. Dit laatste zal ver weg zijn.)
Wat zijn de voor en nadelen van een bepaalde lengte lead rope?
Oh en waar kan ik een goedkope lead rope vandaan halen?

Zelf heb ik een 2/2.5 meter lead rope. Van mijn ouders jaren terug gekregen! :D Ik merk dat als ik mijn Hafje bij me vandaan wil sturen ze dan net iets te weinig touw lengte heeft.

Groetjes,
Amber


Ik moet eerlijk bekennen dat ik er meerdere heb. Ik heb een zware van 6,7 meter hier begon ik mee. Later kreeg ik lichteren van 8 meter en heb er ook nog eentje van 12 meter een dunne variant. Ik denk dat t per niveau verschilt. Als Mn paard steeds fijner wordt op de hulpen pak ik een lichtere leadrope..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Ubermetrics en 66 bezoekers