Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jorex
Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:05

@Jaan het klopt dat ie het nut er niet van in ziet om in de bak aan het werk. Hij wil het liefst op buitenrit met mij de wereld ontdekken of alleen in de bak aan het werk. Hij zag het nut er niet zo van in dat Jorie meedeed geloof ik. Nu is Jorie de laatste tijd ook echt een etterbak (puberkind van bijna 5 jaar). Alex houdt zelfs niet van borstelen of knuffelen, hij loopt dan eigenlijk altijd weg als ie de kans krijgt. Terwijl hij vastgebonden zonder kans om weg te lopen, het eraf borstelen van de wintervacht wel fijn vindt. Het is een paard met een zeer sterke eigen wil en hij houdt wel van een lolletje. Zo vindt hij het ook altijd lollig om te ontsnappen als ik Jorie pak. En vooral het vang me dan-spel wat dan volgt, ik vang hem altijd lachend. Jorie is gewoon super braaf, maar wel stuiterbal, totdat er een grassprietje verkeerd staat en dan is ie weg.

Alex en Jorie <3


Diertjec
Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:54

Diertjec schreef:
Leuk weer een beetje activiteit!
Ik ga vanavond goed bijleren. Mijn merrie is overduidelijk LBE en mn bijna jaarling vooral LBE, maar ook LBI :)
[ [url=m/esMy7u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2nniM9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Correctie, bijleren moest bij lezen zijn :')
Na 7 jaar ken ik de gebruiksaanwijzing van mn merrie wel een beetje _O-

mindful
Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:56

Jorex schreef:
@Jaan het klopt dat ie het nut er niet van in ziet om in de bak aan het werk. Hij wil het liefst op buitenrit met mij de wereld ontdekken of alleen in de bak aan het werk. Hij zag het nut er niet zo van in dat Jorie meedeed geloof ik. Nu is Jorie de laatste tijd ook echt een etterbak (puberkind van bijna 5 jaar). Alex houdt zelfs niet van borstelen of knuffelen, hij loopt dan eigenlijk altijd weg als ie de kans krijgt. Terwijl hij vastgebonden zonder kans om weg te lopen, het eraf borstelen van de wintervacht wel fijn vindt. Het is een paard met een zeer sterke eigen wil en hij houdt wel van een lolletje. Zo vindt hij het ook altijd lollig om te ontsnappen als ik Jorie pak. En vooral het vang me dan-spel wat dan volgt, ik vang hem altijd lachend. Jorie is gewoon super braaf, maar wel stuiterbal, totdat er een grassprietje verkeerd staat en dan is ie weg.

ojaaaa heel herkenbaar, Jet wil ook niet geborsteld worden en om hem te vangen rent die er als een gek vandoor soms, niet altijd. sommige dagen staat hij te drammen voor aandacht en zeker als een ander paard van de kudde wegneem :+

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 06:25

Ingrid, heb hem niet laten keuren en ga ik ook niet doen.
En heb de bruinschimmel altijd de mooiste gevonden. Tych is dus uitzondering ;) Al vind ik vosschimmel nog mooier, maar die zijn er niet veel. Was eigenlijk helemaal niet van plan om weer een NL trekpaard te kopen, maar hij kwam op m'n pad en ja...Bloed kruipt waar t niet gaan kan.

Heb mn eerste verhaaltje al van Pelle: gister was ik aan t uitmesten en dan doe ik t hek niet dicht maar tegen de poort aan, zeg maar, dat ie voor t zicht dicht is.
Pelle stond erbij met t friesje en was zo met z'n lipje aan het friemelen eraan, dat het hek helemaal open kwam te staan. Ik zag t pas toen ik uit stal kwam lopen met de kruiwagen. Stond ie daar, recht voor het open hekje, te friemelen met z'n lip. _O- 0 aanstalten om er doorheen te gaan :))

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

mindful
Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:32

O:) hahahahaha, ze zijn zo verschillend he! Sia zou daar ook zo staan, Lotje daarentegen, die voelt en gaat door :))
Ik ben ook topfan voor vosschimmel, echt waar! In de club ie er iemand die op deze kleur fokt maar ik was te laat, mijn hart was al gezwikt voor Sia *D
De meesten bij ons vinden bruinschimmels saai, wel ik niet! Ik heb 3 x per jaar een andere kleur, geweldig vind ik die toverballen.
Ik laat ook de manen lang terwijl iedereen ze kort wil :D , ben aant afwijken nu, misschien verder kletsen in het dikbillen topic? :P

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:00


:')

Gelukkig kan ze ook heel geconcentreerd zijn :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

mindful
Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:20

knappe pony!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 16 bezoekers