Waar dubbele lange lijnen te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:26

Wat wil je precies? Want je kunt natuurlijk van alles gebruiken. Ik werk zelf vaak met 2 gewone longeerlijnen, maar heb ook lijnen van touwtjes gemaakt, die zijn iets lichter in gebruik. Verder kun je bij een beetje ruitersportzaak vast wel die Lammert Haanstra-lijnen kopen of bestellen.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!


Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:57

Mischa schreef:
Longeerlijnen en menteugels zijn inderdaad goed lang maar werkt gewoonweg niet. Die leadrope-lijnen zijn ideaal omdat ze juist wat zwaarder zijn kun je er rustige corrigerende bewegingen mee maken om beter koers te bepalen en ze snel weer stil hangen. Vandaar dat ik toch graag zulke lijnen wil, maar dan wat langere.

Waar haal jij opeens menteugels vandaan? :?
Longeerlijnen werkt best, kwestie van hoe je wil werken. Als je met dubbele longe wil werken en dus ook met een longeersingel (of door de beugels van een zadel) dan zijn longeerlijnen heel goed bruikbaar. Doe ik met m'n jonge paard met regelmaat.
Als je wil lange teugelen (dus korter op je paard lopend en paard "bloot") dan is inderdaad een slofteugel best werkbaar, maar je kunt ook heel simpel zelf een lange teugel maken met touw en 2 karbijnhaakjes.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!


Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:34

Jij schrijft opeens over menteugels direct na mijn reactie, dus ik vraag me dan af waar je die uit mijn reactie hebt gehaald.

Maar goed, als jij gewoon langere leadropes wil hebben voor dit werk, dan laat je die toch gewoon op maat maken? En dan is Equiplay een goed adres.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers