[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 10:38

Bedankt allemaal, wat een lieve woorden zeg.

Twee dagen voor het inslapen is er nog een fotograaf langsgeweest en heb net de foto's gekregen. Ze zijn onbewerkt, maar vind ze eigenlijk al heel mooi zo. De foto's zijn gemaakt bij ons op stal, in de wei waar we vaak wandelen (of rennen). Dit is een kleine selectie. Ben echt super blij dat ik dit heb laten doen.




[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Anoniem

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:41

Prachtige foto's, mooie herinnering

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:42

Wauw ze zijn echt prachtig. Heel puur. :+:

Hoe gaat het nu met je? :(:)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

jeetje77
Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

Oh heel mooie foto's

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:02

Lieve Maaike,

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Harvey.
Wat een weg hebben jullie bewandeld.

Wanneer je weer in NL bent, mag je langskomen als je daar zin in hebt, om gewoon even met mijn Shires te knuffelen en te rijden als je dat zou willen.

Heel veel sterkte gewenst met het verwerken voor jou en je gezin!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

The_Cat
Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:18

Het zijn super mooie foto's! Ze moeten niet altijd zwaar bewerkt zijn om mooi te zijn!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 19:46

Leo schreef:
Wauw ze zijn echt prachtig. Heel puur. :+:

Hoe gaat het nu met je? :(:)


Om eerlijk te zijn is dat een heel moeilijke vraag. Ik voel me heel wisselig. Verdrietig, kalmte, huilbuien en dankbaarheid wisselen zich vaak af. Ik laat het allemaal maar gebeuren eigenlijk, zo kan ik het het beste verwerken

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:42

Die foto's moet je koesteren! Ze heeft jullie zo mooi vastgelegd, een mooie herinnering voor altijd. <3

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:45

Prachtige foto’s! Puur hoe jullie met elkaar omgingen. Herinneringen om te koesteren.

Ik vind je een bijzonder en dapper iemand. Hopelijk wil je ons af en toe op de hoogte houden hoe het met je gaat.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 22:41

Cera_D schreef:
Die foto's moet je koesteren! Ze heeft jullie zo mooi vastgelegd, een mooie herinnering voor altijd. <3


Het was een hij eigenlijk, jonge gozer van midden twintig denk ik :o Ik had wat rondgevraagd en 1 vrouwelijke fotograaf bewerkte haar foto’s allemaal heel donker om wat mysterie erin te verwerken en vond mijn vraag dus best lastig (‘gewone’ lichte foto’s)
en 1 andere vrouw die begon tijdens ons gesprek te vertellen wat ik allemaal aan moest doen, twee setjes kleding, rijlaarzen en tweed jasje en make up, haar omhoog, nagels lakken, olie op Harveys gezicht, hoefolie op, etc etc.
Daaaaag! Dacht ik :') wat een druk zat daarachter zeg, werd er super nerveus van.

Dus toen kwam ik bij deze jongen, hij reageerde dat hij binnen twee dagen kon op die en die tijd, kwam aanzetten in dikke regenlaarzen, met een grote camera tas en doosje mentos om mee te ratelen en binnen 30 minuten waren we klaar :Y) Was een leuke ervaring!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 22:43

maylotje schreef:
Prachtige foto’s! Puur hoe jullie met elkaar omgingen. Herinneringen om te koesteren.

Ik vind je een bijzonder en dapper iemand. Hopelijk wil je ons af en toe op de hoogte houden hoe het met je gaat.


Wat lief, dank je wel.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:11

woepsie90 schreef:
Cera_D schreef:
Die foto's moet je koesteren! Ze heeft jullie zo mooi vastgelegd, een mooie herinnering voor altijd. <3


Het was een hij eigenlijk, jonge gozer van midden twintig denk ik :o Ik had wat rondgevraagd en 1 vrouwelijke fotograaf bewerkte haar foto’s allemaal heel donker om wat mysterie erin te verwerken en vond mijn vraag dus best lastig (‘gewone’ lichte foto’s)
en 1 andere vrouw die begon tijdens ons gesprek te vertellen wat ik allemaal aan moest doen, twee setjes kleding, rijlaarzen en tweed jasje en make up, haar omhoog, nagels lakken, olie op Harveys gezicht, hoefolie op, etc etc.
Daaaaag! Dacht ik :') wat een druk zat daarachter zeg, werd er super nerveus van.

Dus toen kwam ik bij deze jongen, hij reageerde dat hij binnen twee dagen kon op die en die tijd, kwam aanzetten in dikke regenlaarzen, met een grote camera tas en doosje mentos om mee te ratelen en binnen 30 minuten waren we klaar :Y) Was een leuke ervaring!


Oh mijn fout :')

Maar echt prachtig gelukt! En goed om te horen dat de ervaring goed was <3

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:33

Hele stille meelezer komt onder steen uit kruipen. Ik heb vanaf het begin je topic gevolgd, en heb zoveel respect voor het hele traject met alle ups en downs zoals je het met Harvey hebt afgelegd. Ik heb een traantje weg gepinkt in de post waarin dan definitief het doek voor jullie samen viel. Ik had je nog zoveel jaren gegund samen!! Wat een eerlijke beslissing heb je genomen, hoe moeilijk die ook was. Ik hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven met de tijd die daarvoor nodig is. :knuffel:

Uit mijn oog, maar niet uit mijn hart- Dag Lau

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:44

woepsie90 schreef:
Leo schreef:
Wauw ze zijn echt prachtig. Heel puur. :+:

Hoe gaat het nu met je? :(:)


Om eerlijk te zijn is dat een heel moeilijke vraag. Ik voel me heel wisselig. Verdrietig, kalmte, huilbuien en dankbaarheid wisselen zich vaak af. Ik laat het allemaal maar gebeuren eigenlijk, zo kan ik het het beste verwerken


Kan het me helemaal indenken. Wat een rollercoaster... Laat het allemaal gebeuren, je mag het allemaal voelen Y;(

Weet dat je hier ook altijd welkom bent. Rock is goed in knuffels.

Heel veel sterkte ook met alles wat er op jou en je gezin af komt.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:07

Wat erg...ik had dit gemistsoms is de dood minder erg dan een onzekere toekomst en misschien geen goede verzorging bij een ander.
Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen.Hij heeft het super gehad bij jou.Heel veel sterkte met het verlues van je mooie Harvey

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:25

Ik had het topic uit het oog verloren.. Lees nu pas wat er allemaal is gebeurd. Was wel even schrikken! Ik wens je heel veel sterkte wat een verdriet zal dit zijn! Mooie foto's ter herinnering! Wens je een goede verhuizing toe naar Nederland en veel succes daar!

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 18:52

Spoiler:
Hi allemaal. Kleine update een maandje later. We zijn vorige week ingetrokken in ons nieuwe (huur)huis in Weert. Totaaaaal anders dan wat we gewend zijn op het eiland en het is dan ook enorm wennen, maar we hebben gelukkig alle tijd.

Ik mis Harvey en het eiland enorm en het doet best zeer om eraan terug te denken. Het rouwen is nog in volle gang. Af en toe lijkt het ook alsof we gewoon een lange dagdroom hebben gehad, of even met onze ogen hebben geknipperd, omdat we ‘ineens’ terug in Nederland zijn. Maar ik weet ook dat het de juiste keuze was. Wennen gaat gewoon flink wat tijd kosten. Het niet meer met paarden in contact zijn voelt ook heel gek.

Over een paar weken hopen we onze spullen van het eiland te ontvangen (kleding, boeken, computer, mijn bekap gereedschap, etc) en dan kunnen we ons huis een beetje naar ons eigen gaan maken. En dan kan ik straks ook als hoefbekapper rondom Weert aan de slag! Wat ik eigenlijk wel een beetje spannend vindt :o

Gisteren ontving ik dit schilderijtje wat mijn nicht als verassing voor me heeft gemaakt. Heb flink zitten huilen ervan ;(


[ img ]

Van deze foto


[ img ]

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:01

Wat mooi :) !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:16

Prachtig schilderijtje :knuffel:


"Welkom terug" in Nederland, veel succes met wennen... zal echt een flinke dobber zijn. Hopelijk kun je snel je bedrijf weer oppakken. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:41

Wauw wat wen onwijs mooi schilderijtje! Welkom terug in nederland. Fijn om weer even een kleine update te lezen. Na al die tijd zo met jullie meelezen en meeleven dacht ik nog wel eens aan jullie afvragend hoe het inmiddels met jullie gaat.

Hopelijk settelen jullie snel hier. Misschien als je weer kunt bekappen dat dat ook fijn is in het rouwen dan kun je toch weer met paarden aan de gang.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:50

Oh wauw wat prachtig! <3
Kan me heel goed voorstellen dat dat je raakte.

Hopelijk wend het hier allemaal snel genoeg, met jullie eigen spulletjes om jullie heen en je werk er weer bij komt dat vast!

jeetje77
Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:36

Wat een prachtig cadeau.

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:51

Wow ts.. ik ben heel lang niet op bokt geweest en heb net al je berichten bij gelezen... Wat een heftige wending heeft het genomen.. Heel veel sterkte met het gemis van je lieve Harvey en het eiland.. ondanks dat wens ik jullie veel geluk in Weert toe

Fleur ❤️

The_Cat
Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:46

Prachtig schilderij, wat een mooie herinnering!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

woepsie90
Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 11:13

Bedankt allemaal! Ik denk inderdaad ook dat het zal helpen als ik straks weer kan bekappen en met paarden in aanraking kom. Ik mis het bij paarden zijn echt, hun rust en de mix van groot & zacht. Prachtige dieren zijn het.

Alleen denk ik niet dat er een eigen paard gaat komen, voorlopig niet in ieder geval. Als ik terug denk heb ik wel in de gaten hoe overheersend het soms is geweest in de dagelijkse verzorging en met de financiën en dat mis ik eigenlijk niet zo. Of dat aan Harvey en mij lag weet ik niet zeker, het kan met een ander paard misschien anders zijn?
Onze dochter vraagt ook al een paar jaar om een hond en dat gunnen we haar ook graag als enigskind en dat vinden wijzelf ook leuk, maar een paard én een hond is weer niet helemaal de bedoeling. Misschien later in de toekomst, want paarden voor altijd afzweren gaat het ook niet worden denk ik :o

We hopen volgende week onze spullen te mogen ontvangen, dan kan ik daarna ook weer beginnen met bekappen. Ben benieuwd! KVK afspraak is al gemaakt. De computer komt dan ook binnen en dan kan ik de fotoshoot foto’s van Harvey en ik uploaden en er eentje op canvas laten afdrukken voor in ons nieuwe huis :(:)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers