Help, ik moet m’n paard longeren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Help, ik moet m’n paard longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:55

Als het puur om ruggebruik gaat is een aquatrainer een heel goed alternatief. Mijn paard heeft onlangs een kennissessie gedaan (ik wilde weten hoe hij zou reageren), je ziet de rugspieren er bij wijze van spreken op komen.

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:56

Als het zoveel problemen op zou leveren in combinatie met een net genezen blessure dan werd het gewoon wandelen ernaast. In elk geval niet longeren maar wellicht iets wat geen risico oplevert op nieuwe of herhaalde blessures. Ik zou geen risico nemen met iets wat homeopatisch is en niet weteschappelijk bewezen.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 17:42

Lindsey_99 schreef:
Als het zoveel problemen op zou leveren in combinatie met een net genezen blessure dan werd het gewoon wandelen ernaast. In elk geval niet longeren maar wellicht iets wat geen risico oplevert op nieuwe of herhaalde blessures. Ik zou geen risico nemen met iets wat homeopatisch is en niet weteschappelijk bewezen.

Dat hadden mijn stalgenootje en ik vandaag ook besloten (maar wat bedoel je met homeopathisch?)

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Help, ik moet m’n paard longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:47

Ik zou idd kijken naar aqua training, evt in een stapmolen zodat 'ie ondertussen kan draven
verder als je het bij loneren houdt zou ik pessoa stemmen, ze gaan dan in het begin zo zoeken naar de juiste houding dat ze veel meer daar mee bezig zijn + werkt niet alleen aan de voorkant in zoals touwtjes etc + kan heel los zijn en toch effect hebben + hoe heftiger hij wordt hoe sneller dat gecorrigeerd wordt. Draven in een goeie houding is aanzienlijk fijner hard galloperen.
Ook zou ik je aanraden even naar hoe je je lijn vastmaakt kijken, denk dat over de oren in deze handigst is. Verder kan je je zweep ook voor hem houden als noodrem of bij zijn schouder tegen het invallen :)
dubbele lijnen kan ook maar moet je even kijken of hij daar goed op reageert. Heb je wel quasi normale teugels als rem dus wat dat betreft wellicht makkelijker