Hulp bij conditie training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alysiavd
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-20

Hulp bij conditie training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 19:28

Goede dag,

Ik heb sinds kort een verzorg paard die ik door de weeks mag trainen en rijden. Nou heeft deze dame meer als een jaar stil gestaan door een veulen maar ook een heftige peesbleseure nou heeft ze weeg groen licht gekregen om getraind te worden. Nou heeft mevrouw 0% conditie en spiermassa dit heb ik wel vaker bij paarden opgebouwd en weet in grote lijnen wat ik moet doen maar merk dat ik toch erg voorzichtig ben aangezien de peezen nog wel gevoelig zijn.

Heeft iemand hier tips of trics voor mij voor of iets van een cursus of een boek wat aan te bevelen is wat specifiek over het longeren gaat.

Alvast vriendelijk bedankt

Groetjes alysia

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hulp bij conditie training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:36

Meestal helpt de dierenarts wel met een schema nadat er groen licht wordt gegeven. Wat was hier het advies?

Alysiavd
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-20

Re: Hulp bij conditie training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 19:41

Ze heeft groen licht gekregen volgens mij van een osteopaat. De eigenaresse wil niet meer dat de dierenarts daarover beslist want die vond de blessure te erg en wou een spuitje geven. en zover ik weet heeft ze geen adviezen mee gekregen behalve geen gallop rustig opbouwen en niet te moeilijke oefening zoals wijken etc.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hulp bij conditie training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:45

Maar een osteopaat kan niet in de pees kijken dus het is echt belangrijk dat een dierenarts de pees eerst scant voordat je gaat opbouwen. Je wilt toch niet dat je paard pijn heeft met opbouwen of dat het straks onherstelbaar beschadigd is?

Om welke pees gaat het?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:58

Alysiavd schreef:
Ze heeft groen licht gekregen volgens mij van een osteopaat. De eigenaresse wil niet meer dat de dierenarts daarover beslist want die vond de blessure te erg en wou een spuitje geven. en zover ik weet heeft ze geen adviezen mee gekregen behalve geen gallop rustig opbouwen en niet te moeilijke oefening zoals wijken etc.


Sorry maar hier moeten wel alarm bellen bij afgaan. Een osteopaat mag deze beslissing nooit nemen, een dierenarts wel. Hier kan jij niks aan doen, maar als de dierenarts het paard zo heeft afgekeurd zou je jezelf, als eigenaar, moeten afvragen om er wel uberhaupt weer op te gaan.

Ik zou het toch even met de eigenaar bespreken voordat je erop gaat.

picasso
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:49

Misschien kun je eens een andere dierenarts laten komen? :) al is dit misschien moeilijk voor jou omdat je niet de eigenaar van het paard bent :) Je kunt wel wat op internet vinden om conditie terug op te bouwen :) veel succes trouwens