Mijn paard wilt niet luisteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dodo4873
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-04-20

Mijn paard wilt niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 12:20

Mijn paard is vroeger misschien mishandeld en ik geef haar af en toe wel een tikje maar als ik mijn longeerzweep niet gebruik wordt ze ontzettend irritant. Maar als ik hem wel gebruik wordt ze echt bang van mij. Ik sla haar wel een keer maar nooit onnodig. Dus ik weet het niet meer nog tips?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:22

Kun je iets duidelijker omschrijven wat het paard doet, wat jij doet als reactie, en hoe je paard daar weer op reageert? "Ze wordt irritant" zegt me namelijk niet zo veel qua wat ze dan daadwerkelijk voor gedrag laat zien.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:22

Dodo4873 schreef:
Mijn paard is vroeger misschien mishandeld en ik geef haar af en toe wel een tikje maar als ik mijn longeerzweep niet gebruik wordt ze ontzettend irritant. Maar als ik hem wel gebruik wordt ze echt bang van mij. Ik sla haar wel een keer maar nooit onnodig. Dus ik weet het niet meer nog tips?


Een kundige instructeur in de arm nemen die hier verstand van heeft. Die jou op de mm kan helpen.
Dat kan vanaf papier niet zo goed wegens manieren van interpretatie van een stuk tekst

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:34

Lijkt mij een fake account.. het is weer vakantie :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:43

_Dracarys schreef:
Lijkt mij een fake account.. het is weer vakantie :)


Waar is er vakantie dan momenteel? De eerstkomende vakantie begint pas op 6 juli ;)
Maar ben het wel eens met het feit dat het niet erg serieus overkomt

Mocht het wel serieus zijn :) zoek een instructeur die je kan helpen bij de omgang met paarden en het opvoeden van je shetlander. Waarschijnlijk willen ze beide gewoon duidelijkheid en geef jij ze elke keer iets anders

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:44

Keet schreef:
_Dracarys schreef:
Lijkt mij een fake account.. het is weer vakantie :)


Waar is er vakantie dan momenteel? De eerstkomende vakantie begint pas op 6 juli ;)
Maar ben het wel eens met het feit dat het niet erg serieus overkomt

Mocht het wel serieus zijn :) zoek een instructeur die je kan helpen bij de omgang met paarden en het opvoeden van je shetlander. Waarschijnlijk willen ze beide gewoon duidelijkheid en geef jij ze elke keer iets anders


Hier in noord Holland zijn er al een aantal scholen die vakantie vieren :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:45

_Dracarys schreef:
Hier in noord Holland zijn er al een aantal scholen die vakantie vieren :)


Bij ons in Noord Holland gaan de kindertjes gewoon nog naar school tot en met 3 juli (6 juli is de maandag daarop volgend)
Wellicht dat er wat middelbare scholen zijn die online les blijven geven

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn paard wilt niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:53

Ik lees niets dat erop zou kunnen wijzen dat ze mishandeld zou zijn.

Kent ze het longeren al?

In je andere topic lees ik dat ze gaat rollen. Volgens mij ben je dan veel en veel te laat met je correcties. Degene die hier eens even rustig zou stoppen en rollen kan de zweep tegen zijn achterste verwachten en niet zo zacht ook. Maar weet je pony wat van haar verwacht wordt? Kan je haar op een cirkel sturen? Wat bedoel je met bang?

MANON3009
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-12-19

Re: Mijn paard wilt niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:34

Ik zou lessen nemen in grondwerken en longeren. Deze mensen kunnen je vast wel zeggen wat je er aan kunt doen :j