Gratis online mini cursus werken aan de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:07

Dat snap ik wel ja!
Van de zomer komt er een vriendje voor Stapper bij. Ben erg benieuwd hoe die het gaat oppakkenwant ik wil daar ook eerst mee aan de hand werken voordat ik erop ga.

Ik heb toen ik ermee begon les gehad in werken aan de hand en daar zijn we direct begonnen met draven.
Ik begrijp nu dat dit niet de manier is.
Dus ik durf daar niet zo goed antwoord op te geven.

Stapper

Our actions are what set things in motion


Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:04

Ik zou er mee beginnen als de basis er goed in zit!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Maartje_M
Berichten: 9356
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:44

Maar wat versta je dan onder de basis? :+ dat vind ik nogal een breed begrip

Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:48

Maartje; wat ik zag vanuit de mini cursus was dat ze na de travers bevestigd te hebben, ze doorgingen naar werken in draf. Dat was oa deel 2.
Maar nogmaals, ik weet niet zo goed wat doorgaans de volgorde is.
Denk ook dat dat per paard verschilt?
Bij de mijne ging het goed om gelijk draf mee te pakken maar ik weet niet hoe ik het ga aanpakken bij zijn opvolger.

Ik ben vandaag weer aan de gang gegaan met Stapper. Ik heb me echt suf gelachen met hem.

Met wijken ben ik eindelijk zover dat hij begrijpt dat hij opzij en vooruit moet. Hij gaat vaak nog wel over de schouder weg. Dat corigeer ik door hem dan eerst weer een paar passen rechtuit te vragen.

Heb weer een filmpje. Kan je zien dat ik eerst aan de andere kant het wijken heb meegepakt en dat hij dus erg enthausiast is en zelf gaat denken voordat ik uberhaupt de vraag heb kunnen stellen aan hem.

https://photos.app.goo.gl/CrdB4p1HsGco9zCu5

Tips mogen zeker weer doorkomen!
We zijn nog aan het begin van het wijken dus het is echt nog lang niet okay!

Stapper

Our actions are what set things in motion

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:42

Shettepret: Wat een clown, haha. Hij is erg slim!

Hier reageert Pepper ein-de-lijk op een aanraking van het zweepje op zijn achterhand. Nog niet helemaal hoe ik het graag zie, maar het begin is er en hij doet echt zijn best om te begrijpen wat ik van hem wil. :) Wijken voor druk met de hand deed hij al keurig, maar dat zweepje vond hij maar niks. Dan sloot hij zich af of liep naar voren. Nu gaat hij al netjes kleine stukjes opzij.

Gisteren ook voor het eerst in jaren kunnen longeren! Ik moest wel nog een klein beetje meelopen, maar het is echt al een hele vooruitgang. Voorheen stopte hij zodra ik in het midden stond, of uberhaupt meer dan een meter van hem af, en sloot zich compleet af (hoofd omlaag, staart strak tussen de billen en alles negeren). Gisteren kon ik een ruime 3 a 4 meter van hem vandaan en hij draafde netjes door. Ik ben helemaal gelukkig. <3 Vandaag heeft hij rust, morgen gaan we weer verder oefenen.

Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:01

Haha, wat grappig dat ik je nu ook in het Hoefbevangenheid topic tegen kom!

Ja Stapper is echt een mega clown :+
Soms kan dat ook goed op je zenuwen werken en dan hebben we wel eens ruzie. Gelukkig kan ik er erg goed mee omgaan.


Leuk dat het bij jou zo lekker gaat ook! Is die vooruitgang met longeren ook gekomen door de cursus?

Stapper

Our actions are what set things in motion

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:40

Ja ik zat er net aan te denken, haha ook toevallig!

Herkenbaar wel ja, Pepper is ook echt een grappenmaker en ik heb er niet altijd geduld voor. Maar leer het wel steeds beter, dus hij traint mij ook goed :+

Nee, ik heb de cursus niet echt gedaan, want ik was een ruime week bezig met wijken voor het zweepje :') Dus ik hield het niet meer bij en had er er toen geen zin meer in.
Maar ik heb een boek waar ongeveer dezelfde oefeningen in staan in het begin dus ben daar uit aan het werken met hem en dat gaat heel goed. Het longeren kwam eigenlijk een beetje vanzelf omdat ik merkte dat hij goed reageerde op het zweepje en het wijken daarvoor, waardoor ik hem steeds meer van me af kon drijven en we uiteindelijk dus aan het longeren waren.

Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:54

Oh wat goed zeg!
Mag ik vragen welk boek dat is?
Ik ben voor achtergrond info ook nog aan het zoeken naar een boek. Meeste gaan alleen echt over grondwerk maar voor werken aan de hand kan ik niet zo goed iets vinden.
Die van Greetje Hakvoort wil ik erg graag hebben maar daar zit gelijk een hele opleiding aan vast dus daarvoor moet ik eerst even flink sparen haha.

Heb ook het boek Paarden gymnastiseren aan de hand gezien. Lijkt me ook wel wat.

Weet iemand hier toevallig iemand die les geeft in werken aan de hand op locatie? In de omgeving van Doorn (utrechtse Heuvelrug)

Stapper

Our actions are what set things in motion

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:03

Natuurlijk! Het is "101 horsemanship oefeningen" van Inaksie. Via bol te krijgen. :) Daar kun je ook via het inkijkexemplaar de inhoudsopgave bekijken om te zien of dit is wat je zoekt.
Ik vind het een heel fijn en duidelijk boek, waarin ook per oefening een stukje aandacht is voor problemen waar je tegenaan kunt lopen bij een bepaalde oefening. En plaatjes.
Die van Greetje Hakvoort lijkt me ook wel wat ja, maar om nou heel de opleiding direct te doen vond ik voor mezelf een beetje enthousiast. Maar wie weet, ooit.

Ik woon helaas niet in jouw omgeving, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:50

Ja, echt ontzettend jammer dat ze die niet los verkoopt. Maar ja, snap het wel. Ik wil de opleiding wel heel graag ooit eens doen.

Ik heb van Marijke de Jong een ebook gedownload gisteren. Ook niet helemaal wat ik zoek maar er staat wel het 1 en ander in qua oefeningen.

Ik ga ernaar kijken op bol, dank je wel!

Stapper

Our actions are what set things in motion

Rangeela
Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:39

101 horsemanship oefeningen eventueel hier te leen omgeving groningen.

Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:06

Wie is er hier nog mee bezig? Ik merk dat ik er heel weinig mee doe..

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:08

Ymor schreef:
Wie is er hier nog mee bezig? Ik merk dat ik er heel weinig mee doe..

Ik was te laat :( had dit zo leuk gevonden


Maartje_M
Berichten: 9356
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:18

Ik wel nog, minstens 1x per week met beide paarden en ik neem vaak wat oefeningetjes mee in de warming up voor het longeren

Sunshinedaan
Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:28

Ik neem het 1x per week mee als training voor allebei. Ze doen het er goed op en blijven er soepel van merk ik.

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers