op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 16:47

hey hey,

aangezien ik niet meer mag gaan wandelen met mijn paard door het coronavirus... zoek ik andere dingen om te doen op de wei, rijden en longeren gaat nog niet omdat de wei nog iets te nat ligt hiervoor.

vrijheidsdressuur doe ik regelmatig maar dat wordt na een tijd ook een beetje saai voor picasso en mij.
werken aan de hand moet ik lessen voor nemen maar hiervoor moet ik toch nog een beetje sparen en je mag ook met niemand anders in contact komen deze periode :(

Nu dacht ik om eventueel al schriktraining te gaan doen, maar ben niet echt creatief om iets te bedenken :+
Weten jullie leuke voorwerpen die ik eventueel zou kunnen gebruiken voor schriktraining?
Ik moet het natuurlijk wel thuis liggen hebben, want de winkels zijn niet open :+

uitgebreide poetsbeurten gebeuren ook regelmatig maar dan gaat ie gelijk weer rollen :')

andere ideeen om te doen zijn ook altijd welkom! Misschien kunnen we elkaar helpen in deze corona tijd :P


Anoniem

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:50

Voor schriktraining, vlag met stok paraplu zo'n oranje onder zeil plastic flessen vlaggetjes slingers etc. Gewoon de gekste dingen pakken.

Ik kan dan wel mijn paard rijden, maar naast poetsen doe ik ook grondwerk, dus in vrijheid volgen stil staan cirkelen. Maar ook wijken voor druk etc ben ik gaan aanleren. Daar hoef je ook niet meteen voor te gaan laten draven en galopperen enzo. Kan allemaal lekker in stap.

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 16:54

Marije_1997 schreef:
Voor schriktraining, vlag met stok paraplu zo'n oranje onder zeil plastic flessen vlaggetjes slingers etc. Gewoon de gekste dingen pakken.

Ik kan dan wel mijn paard rijden, maar naast poetsen doe ik ook grondwerk, dus in vrijheid volgen stil staan cirkelen. Maar ook wijken voor druk etc ben ik gaan aanleren. Daar hoef je ook niet meteen voor te gaan laten draven en galopperen enzo. Kan allemaal lekker in stap.


dankjewel! een vlag met stok heb ik niet liggen denk ik : :P een paraplu wel :D ik heb een blauw zeil maar dat vind hij niet eng, ik kan het zeil helemaal over hem doen :') plastic flessen vindt hij ook niet eng }>

grondwerk doe ik ook af en toe maar dat is dan vooral leiden en stoppen, achteruit gaan... de basis dingen maar daar blijft het dan ook bij :+ hoe leer je cirkelen aan? mag ook in prive bericht :o

bedankt voor je ideeetjes trouwens! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:03

d4rkhorse schreef:
Marije_1997 schreef:
Voor schriktraining, vlag met stok paraplu zo'n oranje onder zeil plastic flessen vlaggetjes slingers etc. Gewoon de gekste dingen pakken.

Ik kan dan wel mijn paard rijden, maar naast poetsen doe ik ook grondwerk, dus in vrijheid volgen stil staan cirkelen. Maar ook wijken voor druk etc ben ik gaan aanleren. Daar hoef je ook niet meteen voor te gaan laten draven en galopperen enzo. Kan allemaal lekker in stap.


dankjewel! een vlag met stok heb ik niet liggen denk ik : :P een paraplu wel :D ik heb een blauw zeil maar dat vind hij niet eng, ik kan het zeil helemaal over hem doen :') plastic flessen vindt hij ook niet eng }>

grondwerk doe ik ook af en toe maar dat is dan vooral leiden en stoppen, achteruit gaan... de basis dingen maar daar blijft het dan ook bij :+ hoe leer je cirkelen aan? mag ook in prive bericht :o

bedankt voor je ideeetjes trouwens! :D


Handig een pony die niet zo snel onder de indruk is hahahaa

Dan zou ik jezelf gaan uitdagen en een stapje verder gaan in het grondwerk. Klik hem eens los en laat hem achter je aan lopen.

Met cirkelen ben ik begonnen met aan de longe gewoon (heb overigens gewoon grondwerk les). 2de les heb ik em los geklikt en zijn we gaan cirkelen, pakte hij meteen goed op. Ik heb een paard wat er mensgericht is, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker denk ik. En hij is super leer gierig. Eigenlijk komt cirkelen neer op longeren zonder touw er tussen. Ik heb dan wel een zweep en touw in mijn handen zodat het duidelijk is voor mijn paard tho.

Misschien ook leuk om hem Travers schouderbinnenwaarts etc aan te leren aan de hand? Leuke uitdaging als de basis er al is

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 17:29

haha ja van zon dingen heeft hij niet snel schrik

top dankjewel! voor grondwerk loopt hij wel achter me aan maar dan alleen in stap in draf doet ie bijna nooit :') misschien een gekke vraag maar hoe leer je travers en schouderbinnenwaarts aan vanaf de grond? :+

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:32


d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 19:57

Kidde schreef:
Je mag nog gewoon buitenrijden nu hoor? Alleen niet in grote groepen dacht ik. Zie ook dit: https://paarden.vlaanderen/nl/nieuws/Ge ... nOeUXJKhaQ



oh dat wist ik niet, ik had gelezen dat je niet meer op buitenrit mocht als je kon rijden of longeren op de weide/piste. ik kan dat natuurlijk niet want ik heb geen piste ter beschikking en de wei ligt niet goed genoeg en wou geen boete riskeren :+ Maar bedankt! :D dan kan ik toch op buitenrit gaan <3

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:04

d4rkhorse schreef:
Kidde schreef:
Je mag nog gewoon buitenrijden nu hoor? Alleen niet in grote groepen dacht ik. Zie ook dit: https://paarden.vlaanderen/nl/nieuws/Ge ... nOeUXJKhaQ



oh dat wist ik niet, ik had gelezen dat je niet meer op buitenrit mocht als je kon rijden of longeren op de weide/piste. ik kan dat natuurlijk niet want ik heb geen piste ter beschikking en de wei ligt niet goed genoeg en wou geen boete riskeren :+ Maar bedankt! :D dan kan ik toch op buitenrit gaan <3


Hier nog een update, maar buiten rijden mag nog steeds: https://paarden.vlaanderen/nl/nieuws/Le ... nPB_a-0s0E

Citaat:
Individueel paardrijden (geen privé-les!) en buitenritten  (alleen!)  blijven mogelijk. Pistes dienen beschikbaar te blijven om de paarden te rijden, ook met het oog op dierenwelzijn.

Flynnieman
Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:21

Je kan ook eventueel een online cursus doen voor het grondwerk wat uitgebreider te maken met zijgangen? Ikzelf heb me een paar dagen geleden ingeschreven bij equinespirit en moet zeggen dat dat leuk tijdverdrijf is ;). Staan verschillende oefeningen duidelijk uitgelegd met filmpjes maar ook veel info pagina's met vanalles en nog wat om te lezen.

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:29

Er komt een hele leuke online cursus werken aan de hand van dressuurnatuurlijk aan.
Verder kijk ik zelf veel filmpjes op bv yt (oa snuitable), zo kan je een beetje de lichaamshouding van de trainer overnemen en dan thuis kijken hoe je eigen paard erop reageert. Zo heb ik zelf het grootste deel van de oefeningen erop gezet, ik zorg ervoor dat we de basis kunnen en dan schakel ik mijn instructeur in om ons te helpen verfijnen (die van mij geeft nu ivm alles ook online les, je kan haar vinden via equi-unity op fb).

foxytoffee
Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:53

Flynnieman schreef:
Je kan ook eventueel een online cursus doen voor het grondwerk wat uitgebreider te maken met zijgangen? Ikzelf heb me een paar dagen geleden ingeschreven bij equinespirit en moet zeggen dat dat leuk tijdverdrijf is ;). Staan verschillende oefeningen duidelijk uitgelegd met filmpjes maar ook veel info pagina's met vanalles en nog wat om te lezen.


Flynnieman schreef:
Je kan ook eventueel een online cursus doen voor het grondwerk wat uitgebreider te maken met zijgangen? Ikzelf heb me een paar dagen geleden ingeschreven bij equinespirit en moet zeggen dat dat leuk tijdverdrijf is ;). Staan verschillende oefeningen duidelijk uitgelegd met filmpjes maar ook veel info pagina's met vanalles en nog wat om te lezen.


Ik sluit me hier bij aan! Online filmpjes zorgen voor heel veel inspiratie. Ik kijk ook graag alle dingen op Happy Horsemanship TV. Je moet ff account aanmaken (gratis) en dan kan je alles zien. Zitten hele toffe dingen tussen.

When you think less, you can do more than you think.

d4rkhorse
Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: op zoek naar leuke ideeen om te doen met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 16:55

dankjewel allemaal! zijn er eventueel linkjes naar de websites? :D


Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:09



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers