blok maken van autobanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xlisatjuhh
Berichten: 38
Geregistreerd: 08-09-19

blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 18:18

hoi iedereen ik wil graag een blok om mijn pony op te leren zetten maar kan je dat ook van een autoband maken ik heb het ergens gehoord maar weet niet zeker. dus ja kan je een blok maken van een autoband en dan van dat zand erin waar hij op staan kan?

Lucas is mn beste maat❤


JesdaJinn
Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:19

Ik denk dat het vast wel kan, maar ik zou iets meer energie en geld er in steken en een veilige halen

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:24

Ik heb het gedaan met een grote tractorband, werkt perfect!

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

tamary
Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:25

Kan zeker, goed vullen met zand (flink aanstampen rondom) en 30x30 tegel er in voor mooi stevig stavlak. Leg hem wel op een vaste plek, want verplaatsen zal niet lukken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:41

Ik heb er ook een gemaakt van een autoband met zad. Een extra stoeptegel was niet nodig. Gewoon blijven vullen tot het lekker inzakt. Ik heb wel ergens een foto. ff zoeken

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

tamary
Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:38

Ik heb graaf pony's die met veel plezier het zand er weer uit spitten anders.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:27

Ik heb er ook een gemaakt van een autoband. Een stoeptegel was bij mij niet nodig. Het heeft bij mij wel ongeveer 2 weken geduurd voordat hij vol was omdat de eerste paar keer met gebruik/regen het weer verzakt.

Lucky <3
~If your horse says no, you either asked the wrong question or you asked the question wrong~

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:05

tamary schreef:
Ik heb graaf pony's die met veel plezier het zand er weer uit spitten anders.

Dat is een kwestie van trainen. Als je met een brug signaal werkt (click) en clickt wanneer je pony zijn voeten een momentje op de grond houdt, dan leer je hem in 5 minuten dat dat dit niet tot een voerbeloning leidt. Voeten aan de grond wel.

Omdat het graafgedrag zelfbelonend werkt (ze vinden het fantastisch) dan is het aan te raden een voerbeloning van hoge waarde te gebruiken. Iets wat hij heel, heel lekker vindt.

Het komt aan op timing.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

tamary
Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:53

Nee, vrije tijdsbesteding, die band ligt in de paddock waar ze altijd rondlopen. Tijd zat om te onderzoeken wat mens nu weer verzonnen heeft.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:19

Je kan zeker banden gebruiken om een 'blok' te maken. Al vraag ik me wel af of een autoband groot/ zwaar/ hoog genoeg is voor een (groot) paard. Bij de paardentrainer waar ik heb gewerkt werd een grote band van een zware machine gebruikt, bij de ranch waar ik zat hebben we het nagemaakt met een tractorband. Persoonlijk vond ik de zware machine band wel nog beter/ leuker. Het is gewoon net wat moeilijker voor een paard omdat het best hoog is. Als je ze daar dan op krijgt (en dat lukt met de juiste training al best snel), dan heb je al heel veel vertrouwen gewonnen. Het is ook gewoon een heel goede voorbereiding voor het trailerladen, want daar zijn geen laadkleppen zoals we hier in Nederland kennen. Ze moeten de trailer in 'springen'. Maargoed, daar zal jij het waarschijnlijk sowieso niet voor gebruiken :D Hieronder wat foto's voor het beeld.
Het is dus allebei gevuld met (wit) zand met daarop/ tussen een houten plank.

Band van zware machine
[ img ]

Tractorband
[ img ]

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:21

anders miss laagje cement op bovenste deel doen tegen uitgraven

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

tess_xb
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:33

voor mijn shetlander gebruik ik een pallet waar ik nog een extra plank op heb gelegd. maar ik snap dat zo iets niet hanig is voor paarden :D

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: blok maken van autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:41

Ik heb het ook zelf gedaan met een tractorband. Deze mocht ik gratis en voor niets bij een tractorwinkel ophalen. Ik heb ze gevuld met aarde en zowel mijn shetlander als paard staan er op.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com


SandravdB
Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:16

Ik heb nog een blok wat weg mag, kunt me pb sturen voor info

kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers