Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 19:42

Hoi!

Mijn mini paardje is heel fanatiek in eigenlijk alles wat ik van haar vraag. Ze doet verschrikkelijk graag vanalles, maakt eigenlijk niet uit wat. Ze is bijna 2. Dus geen gekke dingen.

Ze loopt 1/2 keer per week langs de fiets (vind ze helemaal te gek)
We wandelen
En ze kan wat kunstjes..
Ze kan nu:
Jambette, beide benen. Daarmee een klein stukje spaanse pas
Een klein beetje flehmen
Rondje draaien
Op het blok staan
Onder me door (al word ze daar een beetje te groot voor nu)
Volgen (honing aan mn billen)
En ze heeft buigen uitgevonden

Nu is de vraag. Wat is leuk/makkelijk aan te leren? Korte concentratie boog dus geen ingewikkelde dingen. En hoe hebben jullie dat ingeleerd?

Commentaar als, zet haar op de wei, laat haar paard zijn. Kunnen achterwege gelaten worden. Je kent haar en mijn achtergrond niet. Stay ontopic

Shoot!! _/-\o_ **\O/**
[ img ]

[ img ]

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf


ellepel
Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:49

wat een leukerd! :D

mijn ruin kan nog schudden met het hoofd.
gaat heel makkelijk...
even met een vinger in het oor friemelen,dan gaan de meeste paarden wel schudden :j
verder lees ik even mee voor tips voor meer kunstjes.
ken er wel meer,maar kan altijd beter

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 21:04

Aah ja schudden is ook een ideetje indd. Dat snappen ze snel

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:09

Ja nee kusje

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Jolene85
Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:23

Dingen aanraken!
Makkelijk aan te leren met n knuffel voor de neus houden, je commando dat je wilt gebruiken zeggen en ff knuffel tegen de neus aan en dan gelijk belonen.
Meestal gaan paarden al vlot tegen de knuffel duwen op je commando, daarna kun je de knuffel verder weg houden of uiteindelijk weggooien en dat je paard er dan heen loopt en aanraakt.

Succes!

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 21:56

Jolene85 schreef:
Dingen aanraken!
Makkelijk aan te leren met n knuffel voor de neus houden, je commando dat je wilt gebruiken zeggen en ff knuffel tegen de neus aan en dan gelijk belonen.
Meestal gaan paarden al vlot tegen de knuffel duwen op je commando, daarna kun je de knuffel verder weg houden of uiteindelijk weggooien en dat je paard er dan heen loopt en aanraakt.

Succes!


Oehh dat vind ik een leuke. Ga ik testen. Thanks!

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:28

Apporteren

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:15

Leuk dat je dit doet met je ponytje! Ze zijn echt mega fanatiek hè?

Ik deed met mijn vorige verzorgpony Shetlander x falabella ook altijd veel grondwerk en vrijheidsdressuur.
[ img ]

Liggen kost wat geduld maar is misschien leuk om in de zomer mee te beginnen, dan maak je haar een beetje nat en zal ze snel genoeg willen rollen.

Ik weet niet of je haar steigeren aan wil leren, maar het is erg leuk en Ruthje maakte er eigenlijk nooit misbruik van. Daarvoor zou ik gewoon even een uitgebreide uitleg opzoeken als ik jou was!
[ img ]

En dan is dit niet echt vrijheidsdressuur maar Ruthje was altijd een ster in lange lijnen en ik vind het ook mega leuk! Dus misschien is dat een aanrader!
[ img ]

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Trucjes verder aanleren.. hoe, wat en bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 13:40

Liggen probeer ik indd gewoon als ze gaat liggen. En wat een leuk ding is dat!!!

Steigeren wil ik wel aanleren, maar moet even een manier vinden om het goed aan te leren, vanuit spelen werkt niet want ze steigerd nooit, ze bokt eerder. En vanuit protest wil ik het niet aanleren.

Lang lijnen wil ik zeker mee beginnen halverwege volgend jaar als voorbereiding op de sulky!!

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:21

TijnnFaith schreef:
Liggen probeer ik indd gewoon als ze gaat liggen. En wat een leuk ding is dat!!!

Steigeren wil ik wel aanleren, maar moet even een manier vinden om het goed aan te leren, vanuit spelen werkt niet want ze steigerd nooit, ze bokt eerder. En vanuit protest wil ik het niet aanleren.


Als je pony wat verder is en jij kan gedrag op cue zetten is het leuk om aan steigeren te werken. Je pony moet wel goed letten op wat jij vraagt en niet zomaar gedrag (zoals een nieuw kunstje) te pas en te onpas aanbieden). Er zijn veel mogelijkheden om steigeren aan te leren met clicker training zonder dat ze het zelf aanbiedt, zoals vanuit aanspringen in galop. Dan moet galop echter wel al op cue staan anders raak je dat (tijdelijk) kwijt)

Apporteren is een leuk kunstje en ook grastraining is handig en leuk om te doen. Dan leer je je paardje niet te grazen zodat je haar op gras kan leiden zonder dat ze het gras induikt. Wil je daar meer over weten stuur ff een pb, dan heb ik wat voor je.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers