Bonding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseSick
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-05-19

Bonding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 23:35

Heyy, ik heb dus een kleine shetlandpony, maar elke keer dat ik haar knuffel of borstel wil ze niet stil blijven staan
Zeg maar, ze begint na twee seconden al met rondjes draaien en haar hoofd bewegen en als ik haar een knuffel geef probeert ze ook direct weg te lopen
Ik kan haar ook geen zadel op doen en ik hoef niet eens te beginnen over een deken

Hoe zorg ik ervoor dat ze over het algemeen gewoon rustiger en liever wordt en stopt met weglopen?

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Bonding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:33

Ga (grondwerk) les nemen met haar. Zo bouw je een band op en krijg je haar respect. Wordt ze niet perse knuffeliger van (sommige ponies houden daar gewoon niet van) maar wel fijner om mee te werken.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:35

Haal je haar dan weg uit het weiland of paddock om haar te poetsen?
Waarom wil ze niet stil staan, misschien wil ze terug naar de andere pony's.
Een kleine shetland pony hoef je toch ook geen zadel op te doen, of is er een klein kindje dat er op rijdt?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bonding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:26

Met zo'n pony is het goed om wat basis grondwerk te gaan doen. Les hierbij is eigenlijk wel een vereiste, maar wellicht kan je ook al wat met de video's op mijn youtube kanaal, daar geef ik tips over het in de basis omgaan met je paard :) www.youtube.com/amablepaardeninzicht

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Bonding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:43

soms is het ook een kwestie van geduld... ik heb dit ook ooit gehad met een paard. na een paar maanden geduld hebben.. kleine stapjes nemen... corrigeren en belonen, snapte ze wat er van haar verwacht werd en stond ze mooi stil zonder vast te staan toen ik haar opzadelde.